Hoe lang duurt jouw relatie?

Discussie in 'De lounge' gestart door Nina Sanders, 17 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dastoch3

Dastoch3 Bekend lid

1 mrt 2020
    582
    513
    93
    Vrouw
    We kennen elkaar 16 jaar. Zijn nu 12.5jaar samen, 8 jaar getrouwd en 3 kinderen verder.
    We leerden elkaar kennen toen ik 15 was.

2. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

In januari 20 jaar samen en in april 11 jaar getrouwd. In die 9 jaar voor het trouwen wel een aantal breaks gehad (lange van een paar maanden en korte van een paar dagen). Ben na die breaks nooit overnieuw gaan tellen en heb ze ook niet uit de jaren samen gehaald :p

Edit. Van die 20 jaar samen 18 jaar samenwonend, waarvan 16 jaar in ons eigen huis. Die 2 jaar daarvoor woonde hij al bij mijn ouders in.
    En we zijn 2 kinderen verder, 1 zoon van 12 en 1 dochter van 4.

3. GossipGirlxoxo

Je bent ook nog hartstikke jong! En met 35 een huis bouwen, dan sta je in de bloei van je leven.

Ik ben nunm 36 en begin de eerste grijze haren te ontdekken, lang leven de haarverf. Daar maak ik me niet druk om. De eerste diepe rimpel heb ik al echt een hele tijd. Denk een jaar of 9 nu. Ik geef hem de schuld van mijn ongeluk door de pijn en vele zorgen daarna (fronsrimpel) en ik vond deze echt verschrikkelijk. Met 27 al een giga rimpel. Maar ook daar zijn tegenwoordig oplossingen voor en zie je niets meer van.
    Ik voel me nog lang geen 36 (en gedraag me er ook niet naar denk ik) en ben van mening dat je zo oud bent als je je voelt dus tot nu toe heb ik totaal geen moeite met ouder worden. Kan me wel voorstellen dat dat gevoel ergens na 50 begint te komen. Dan weet je dat je het langste deel van je leven achter de rug hebt. En ik vraag me af of het dan ook nog mooier kan worden of dat je dan gaat teren op de herinneringen van "vroeger". Zal per persoon verschillen natuurlijk. Mijn moeder ging voor mijn vader ziek werd nog 3x per jaar 10 dagen met vriendinnen op vakantie en minimaal 1x per maand uit eten met vriendinnen en daarna de kroeg in voor een dansje. Maar mijn tante die zit echt altijd thuis en heeft amper vriendinnen (ja der zus en schoonzussen) en haar uitje is bij een lunchroom een gebakje eten met haar zus of man. Dus ik hoop dat ik zo oud word als mijn moeder, nog vol genietend van het leven.

NiekeKris en Nina Sanders vinden dit leuk.
  4. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.381
    21.758
    113
    Bijna 14 jaar samen (in januari), vanaf het begin ook getrouwd.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  5. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    #85 pippa26, 18 nov 2020
    Laatst bewerkt: 18 nov 2020
    Ik ben 32 jaar, al bijna 10 jaar getrouwd en zijn 14 jaar samen. Vind eigenlijk zelf dat ik er wel wat te vroeg bij was hoor :roflmao:

6. GossipGirlxoxo

Hoe hebben jullie elkaar leren kennen? En hoe snel na die eerste ontmoeting vond het huwelijk plaats?

7. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.381
    21.758
    113
    Via een wederzijdse kennis die wist dat hij wilde trouwen, ik was niet per se op zoek maar stond er wel voor open.
    Haha, tijdens onze eerste ontmoeting. Married at first right, letterlijk. :roflmao: Overigens is dat zelfs binnen onze kringen snel hoor, maar wij hadden beide hierover gebeden en beide precies dezelfde droom gehad -tot in detail, dezelfde nacht- dat we het gevoel hadden dat we dit moesten doen (klinkt vast heel zweverig voor de mensen die er niets mee hebben). :) En nu na 14 jaar nog steeds gelukkig getrouwd.
    We waren trouwens 23 (hij) en 19, niet lang daarna werd ik 20 en hij 24.

Loveischocola, Indiana, Novi en 3 anderen vinden dit leuk.
  8. GossipGirlxoxo

Wauw!! Had je wel al iets van een foto gezien via die wederzijdse kennis? En hij andersom ook?

9. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.381
    21.758
    113
    Nee, wij maken beide geen foto's, maar wel gewoon een beschrijving van ons uiterlijk. Mijn man had wel zijn voorkeuren maar omdat het voor een moslim het belangrijkste is om naar het geloof/innerlijk van een partner te kijken stond uiterlijk niet bovenaan bij ons beide. Maar toevallig genoeg voldeed ik wel aan zijn voorkeuren (voller qua gewicht en donker haar), zelf had ik niet echt een sterke voorkeur voor één bepaald type uiterlijk.

Mijn man heeft trouwens ook een vriend waarbij het zo is gegaan, alleen als verschil dan dat zijn 1e vrouw een 2e vrouw voor hem had gezocht. Wel in Afrika, in een land waar dat redelijk gangbaar is.

10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.837
    113
    36 jaar, bijna 18 jaar samen, 12 jaar getrouwd en 3 kinderen , 8, 11 en 13.

11. leentje86

leentje86 Actief lid

24 jan 2011
    408
    649
    93
    Wij zijn 19,5 jaar samen, 12,5 jaar getrouwd en 4 kinderen van 11,9, 7 en 5... Ik was 15 toen ik hem leerde kennen

12. bluedrake

bluedrake Fanatiek lid

1 aug 2018
    3.691
    4.051
    113
    Vrouw
    8,5 jaar samen, 3 jaar partnerschap. Zo klinkt het echt lang :roflmao:

13. GossipGirlxoxo

Ik weet dat dit in de Islam niet gek is maar ik heb het om me heen nog nooit meegemaakt dat iemand tijdens de 1e kennismaking ook echt getrouwd is. Van mijn vriendinnen die getrouwd zijn heeft de man eerst kennis gemaakt met de familie en hebben de vaders toestemming gegeven en zijn er vooraf afspraken over de bruiloft en het samenwonen daarna gemaakt.

Dus die 1e vrouw via een gemeenschappelijke vriend en de 2e via zijn 1e vrouw maar beide trouwen op de dag van kennismaking.

citroenrasp vindt dit leuk.
  14. Friezin87

Friezin87 Fanatiek lid

22 jul 2015
    1.592
    1.036
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Leeuwarden
    24 feb 2009.. de dag dat alles begon hihi. Nu dik 11,5 samen. Waarvan we 10,5 samen wonen. 25 juni 2019 geregistreerd partnerschap. 1 dochter die word in maart alweer 5 en een zoon opkomst. Mijn man is 32 en ik ben 33

15. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.381
    21.758
    113
    Mijn ouders waren het er sowieso niet mee eens en als bekeerling zijnde gaat dat dan al een beetje anders. Daarbij "verloven" veel mensen zich wel weer snel, maar aangezien er vanuit theologisch perspectief niet iets bestaat als een verloving zijn ze dan al gewoon getrouwd (ook al wordt dat cultureel gezien anders beschouwd).
    Net als een bruiloft: eigenlijk hoor je pas een bruiloft te geven nádat je bent gaan samenwonen maar cultureel gezien is dat in veel landen taboe. Sowieso is het geven van een bruiloft niet verplicht, wij hebben het ook alleen gedaan op aandringen van m'n schoonmoeder en ruim een halfjaar nadat we getrouwd waren.

16. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.025
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Ruim 12 jaar getrouwd en bijna 15 jaren samen!

17. Dompiewompie

Dompiewompie Fanatiek lid

2 jul 2018
    1.168
    1.489
    113
    Vrouw
    Wat zijn de meest al lang samen hier :eek:

wij zijn 4 jaar samen, 3 jaar getrouwd en hebben twee kindjes van 3 en 2 jaar en een 3de onderweg. Gaat lekker vlot zo :cool:

Leni88 en Indiana vinden dit leuk.
  18. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    13.5 jaar samen ruim 10 getrouwd en samenwonend en 2 kinderen.

19. 1991Mamavanvier

1991Mamavanvier Fanatiek lid

1 apr 2020
    1.689
    1.293
    113
    Vrouw
    7,5 jaar samen, 5 jaar getrouwd... 4 kindjes rijker.

20. Indiana

Indiana Fanatiek lid

3 mei 2015
    1.180
    1.365
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Hier ook relatief kort vergeleken de rest :D
    6.5 jaar samen, 6jaar en 3 mnd samenwonend.
    2 kindjes :thumup:

Deel Deze Pagina