21 maanden en graag advies verwijderen keelamandelen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door tido, 26 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tido

tido Actief lid

21 aug 2013
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    mijn zoon is vaak (bijna altijd) ziek. koorts (39 of hoger), ontstekingen en zijn gedrag wordt daar heel negatief van...

hij heeft 6 weken geleden buisjes gekregen en zijn neusamandelen zijn verwijderd. zijn toestand is hierdoor niet beter geworden, hij is vaak ziek en koorts. hij heeft wel geen ontstekingen meer gehad.

kinderarts heeft hem nog onderzocht en bloed geprikt. het bloed is goed, de keelamandelen vindt zij erg groot.
    Zij zegt dat je met keelamandelen pas achteraf weet of je er goed aan hebt gedaan of niet. De keuze ligt dus bij ons maar ze geeft dit advies wel door aan de KNO-arts.

Ik vindt de keuze erg moeilijk dus open hier een topic om ervaringen/meningen te horen.

Van de ene kant heeft hij geen ontstekingen meer maar is wel altijd ziek en zijn gedrag wordt hier negatief door beïnvloed.
    Daarbij lijkt het me lastig om met een verstopte neus en dikke keelamandelen goed adem te kunnen halen. hij snurkt ook en dikke stukken met hij goed weg slikken.
    maar ik twijfel of dit redenen genoeg zijn om zijn keelamandelen eruit te halen. ik had liever gewild dat hun de knoop hadden doorgehakt :x:(

wat denken jullie?

2. missguit

missguit Bekend lid

17 mei 2011
    886
    1
    16
    keelamandelen er ook uit :D
    sterkte want weet hoe vervelend, zielig t is als je kindje veel ziek is...beterschap !

3. MinnieMe

MinnieMe Fanatiek lid

17 apr 2011
    1.724
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik zeg eruit halen!! Mijn.oudste dochter had precies t zelfde! Veel En hard snurken, moeilijk ademen (met name snachts) veel slijm, en vaak.ziek. Hier hebben ze alle 3 de amandelen gepeld (knippen doen ze niet meer) en t was over. Ze kan nog steeds goed snurken als ze verkouden is, maar de verkoudheid duurt nu max 1 week ipv dik 2 weken. Ze is n stuk vrolijker, en actiever.

Ik kan me voorstellen dat t n heel moeilijke keuze is, en dat je er erg tegenop ziet. Maar stel t helpt, dan ben je blij dat je t toch hebt laten doen. Stel t helpt niet, heb er iig alles aan gedaan om je zoontje te helpen. De arts geeft zelf al aan dat de amandelen erg dik zijn, dus prettig en 'goed' zit t toch niet. (vreemd dat ze dat dan niet meteen opgemerkt hebben en eerder voorgelegd hebben bij jullie, maar goed).

Succes!! Ik vond t ook heeeeel moeilijk, maar blij dat we t gedaan hebben!

Nu is hij nog jong. Hoe jonger, hoe minder last ze er van hebben.

Deel Deze Pagina