Mijn mannetje wil deze mooi niet hebben.. Kokhalsen, nee schudden en lippen stijf op elkaar.. Resultaat huilen en nog eens huilen. Hebben jullie hier ook last van gehad?? En wanneer zijn jullie begonnen met deze potjes?
Ben met 7 maanden begonnen met 8+ potjes en deze week zelfs (per ongeluk gekocht) een 12+potje gegeven, geen probleem!
Toen mijn zoontje 7 maanden was wou hij ook geen stukjes. Ook kokhalzen inderdaad. Heb toen nog maar gewacht me stukjes geven. Wel geoefend met brood (kon hij eerst ook niet wegkrijgen). En met 8 maanden opnieuw geprobeerd, toen ging het wel een stuk beter.
Misschien kun je eens proberen zelf met een staafmixer prakjes te maken? Hier doe ik dat vanaf 6 maanden. Eerst wat gladder en langer fijnmalen en later wat groffer. Met de staafmixer krijg je het sowieso niet zo glad als uit een potje dus mijn zoontje was eigenlijk meteen gewend! Als je het zelf maakt kun je misschien mixen tussen "glad" en "met stukjes" in zodat de overgang wat geleidelijker gaat?
Je hebt van Friso ook 6 maanden potjes met kleine stukjes. Misschien kun je die gebruiken voor de overgang naar 8 maanden potjes..?? En anders doen wat Druif hierboven zegt..
Heel erg bedankt voor de reacties.. Vanmorgen heeft hij voor het eerst 8+ fruit van olvarit gegeten!! Zonder mopperen. Dus vanavond weer proberen, Kijken of het wil
Hoi Mijn dochter is een goede eter. Maar wanneer er tanden onderweg waren of ziekjes was wilde ze ook ineens niet het grovere avond eten. fruit was geen probleem. Misschien speelt dit ook nog mee.....?