Hoe lang een baby niet laten poepen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door annabel88, 11 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Bah schiet niet op zo.

Heb je al eens een lactatiekundige laten meekijken?

2. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Even over de olie, het was bij mijn zoon in 1 tot 2 flessen een theelepeltje, zelf gebruikte ik, op advies van de huisarts, lijnzaadolie (maar omdat de molen die hier perst kon ik er makkelijk aan komen) Het duurt wel 2 tot 3 dagen voordat het effect heeft.

Je schrijft dat je kindje voornamelijk s'nachts lijkt te persen. Het advies hiervoor , wederom van mijn huisarts, was om het bedje zo schuin mogelijk te zetten. Dan laat je de zwaarte kracht ook helpen. Wij hadden het bedje van mijn dochter op krikken staan. Zal zo eens op zoek gaan want volgens mij moet ik er nog een foto van hebben.

3. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    23 september 2009 001.JPG Overdag dus tegen de muur (op tafel) terwijl ik aan het afwassen was omdat er plat gewoon niet geslapen werd 28 september 09 002.JPG Haar bedje op krikken zodat ze zo schuin mogelijk lag (met de voeten achter tegen het einde aan zodat ze niet naar beneden schoof

4. RobinBird

RobinBird Fanatiek lid

21 okt 2018
    1.317
    1.011
    113
    Ik ben geen kenner maar ik las even mee. Heb je de (huis)arts gebeld na dat shocken? Ik ben benieuwd wat de arts hierover zegt icm 12 dagen aan opstoppingen? Heb je wel het gevoel dat je bij een arts terecht kan? Ik leek in je verhaal te zien doorschemeren dat ze het niet meer weten, waardoor jij niet meer belt. Laat je aub niet wegsturen of afkappen hoor...

5. annabel88

annabel88 Bekend lid

7 feb 2017
    548
    80
    28
    Ik reageer de rest zo even ben bij mn oma, huisarts wist het inderdaad niet meer, moest maar elke 10 dagen klysma geven. bij de kinderarts na een week telefonisch gesprek gekregen en movicolon voorgeschreven gekregen. Daarna bij de apotheek te horen gekregen dat ik dat niet kan toedienen (bv), en assistente kinderarts wist ook niks; ik moest echt bij de apotheek zijn. Dus ja, daar een beetje klaar mee :oops:

6. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    oh wauw laten ze je daar mooi even staan zeg.

Wanneer er ontlasting komt hoe ziet die er dan uit. Dunne ontlasting kan duidelijk op overloop diaree, dan zit de opstopping er dus nog en komt alleen de dunne ontlasting die langs het vastzittende gedeelte kan er langs. Je kind heeft dan wel gepoept maar het probleem is niet opgelost.

Zou in ieder geval weer naar de huisarts gaan, die kan op zijn minst voelen of er nog ontlasting zit, hem vertellen dat je dus alleen een telefonisch gesprek hebt gehad met de kinderarts , medicatie hebt gekregen die je niet kan toedienen en dat je graag een consult met de kinderarts wilt hebben en je vooral niet af laten schepen met nog meer (verschillende) medicatie.

7. annabel88

annabel88 Bekend lid

7 feb 2017
    548
    80
    28

Grappig dat schuine bedje, hij heeft hier tot een paar weken geleden altijd (zeer) schuin gelegen vanwege reflux. Inmiddels slaapt hij op zn buik.. maar lag al schuin dus toen de verstopping begon.

De laatste x (13 dagen terug dus) heb ik 2 dagen achtereen een klysma gegeven omdat ik dus ook bang was dat er steeds wat achter bleef. Na de eerste klysma pindakaas poep, en uiteindelijk na de 2e best dunne bv poep, een beetje zoals voorheen dus ik zou denken dat de verstopping toen wel echt weg was (al weet ik t natuurlijk niet zeker).

8. annabel88

annabel88 Bekend lid

7 feb 2017
    548
    80
    28
    We hebben volgende week nog een afspraak staan bij de kinderarts vanwege zn reflux, zal vanavond aan mn partner vragen wanneer precies, daar ga ik het sowieso aankaarten natuurlijk. Belafspraak duurt een week dus kan ze verder nu niet spreken helaas. Huisarts heeft echt geen zin, ben ik inmiddels 4 (!) x met m naar toe geweest.

9. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik zou dit ook weer bespreken met de kinderarts, ook icm die schokken. Misschien was het gewoon een soort reflex, niks aan de hand, maar ik zou het voor de zekerheid wel bespreken.

10. Flan82

Flan82 Lid

13 jan 2019
    95
    45
    18
    Vrouw
    Wat slecht zeg van de huisarts. Snap dat je daar geen vertrouwen in hebt. Gelukkig heb je nog een afspraak bij de kinderarts staan. Zou het persen in de nacht van de reflux kunnen komen? Het hoeft niet van zijn darmen te komen.

Probiotica helpt de darmen om goed hun werk te doen en te herstellen (klysma is niet niks). voor onze zoon was direct probiotica te sterk, dus ik neem het zelf en dan gaat het via de borstvoeding. Het zal niet direct helpen helaas, maar ondersteunen wel.

Je zou ook zelf meer laxerende dingen kunnen eten zoals sinaasappels, kiwi’s, gebroken lijnzaad. Je leest wel dat dat dan via de borstvoeding naar de kleine gaat.

11. RobinBird

RobinBird Fanatiek lid

21 okt 2018
    1.317
    1.011
    113
    Telefonisch consult een week?!

Sorry ik kom waarschijnlijk heel naar over nu, maar ik vind dat je je met een kluitje in het riet laat sturen.

Uiteraard vind ik dat de artsen veel en veel meer moeten begeleiden, maar dat doen ze duidelijk niet. Het is nu aan jou om alsnog te krijgen waar je baby recht op heeft. Des nood naar de eerste hulp. 13 dagen aan poep in een lijf en shocken is niet goed.

12. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    Als een huisarts bij zoiets het niet meer weet moet hij je toch doorsturen?
    Wat bizar dat hij je gewoon naar huis stuurt. Ik zou eisen dat ze in het ziekenhuis eerst maar eens uitsluiten dat hij (nog) verstopt zit.
    Desnoods met een hoog klysma zodat zijn hele darmpjes weer 'doorlopen'. Als t nu steeds maar een stukje is geweest, is t probleem nog steeds niet verholpen.
    Op zich kan borstvoeding goed afgesteld zijn. Poepen hoeft minder vaak dan bij kunstvoeding. Maar als je denkt dat hij er last van heeft is het een ander verhaal natuurlijk. En dan zou ik toch eerst uitgesloten willen hebben dat hij verstopt zit. En als dat wel zo is, dan moet het even echt goed opgelost.

13. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.609
    8.359
    113
    Vrouw
    Ik zou ook zoeken naar een arts. Net zo lang tot je de juiste hebt.

Ik heb ook wel eens gehoord dat een osteopaat een blokkering verwijdert had waarna het wel lukte. Dat zou ik ernaast nog proberen.

Na 12 dagen zou ik toch even een handje gaan helpen.

Ik lees goede plasluiers. Kan het niet zijn dat de kleine zo vaak snachts komt om wat te spenen, daarbij weer voeding krijgt waardoor er meer pijn ontstaat.

Onze middelste was ook een dikkert. Hij was qua poepen heel zuinig op zijn voeding. Hij wilde vanuit pijn gaan drinken waardoor de pijn erger werd. Ik ben inflacol gaan gebruiken en daar poepte hij ook beter van. Maar ik lees ook over kindjes die extra gaan verstoppen, dus zou ik dat zelf niet aandurven na zo lang niet poepen.

14. annabel88

annabel88 Bekend lid

7 feb 2017
    548
    80
    28
    Wat een fijne reacties, voel me enorm gesteund en toch serieus genomen ineens! De huisarts had me de laatste x dus de verwijzing gegeven voor de kinderarts maar deze had pas na 3 weken plek, telefonisch kon na een week. Maar ook telefonisch kreeg ik niet de juiste arts want zij moest weer bellen naar een andere arts om te vragen welke medicatie voorgeschreven moest (movicolon). Wat heel vervelend is is dat de assistente bij de kinderarts niks doen, je kunt met hun niet overleggen of een simpele vraag beantwoord krijgen, voor alles is een nieuwe verwijzing èn een afspraak nodig.

Jullie hebben gelijk dat er eigenlijk gewoon eerst gecheckt moet worden of hij nu verstopt zit en zo ja hoe erg. Hoog klysma ken ik niet maar de klysmas die wij geven pakken inderdaad alleen het laatste stukje (vandaar soms 2x achter elkaar).

Persen in de nacht kan zeker reflux zijn, het wordt naarmate de nacht vordert erger en hij komt steeds vaker voor een voeding (tussen 3 en 7 wel 4x). Ik weet niet hoe ik er achter kan komen welke van de 2 de oorzaak is.

Meer pijn dóór de extra voedingen zou me ook niks verbazen, want het is idd spenen maar hij krijgt uiteraard ook wat melk binnen elke keer.

Gebroken lijnzaad, sinaasappels en probiotica ga ik zo direct halen, baat het niet dan schaadt het niet :)

Dat schokken is overigens niet meer voorgekomen, wel is hij erg loom vandaag, dus blijf het even goed in de gaten houden, ben er wel van geschrokken en snap echt niet wat dat was :oops:

Allemaal bedankt voor de reacties, ik ga morgen de huisarts bellen met de vraag of we een spoed afspraak kunnen krijgen bij de kinderarts (misschien kunnen zij dat wel voor elkaar krijgen), en zo niet bel ik morgen sowieso de osteopaat!

RobinBird vindt dit leuk.
  15. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik zou toch ook even contact opnemen met La Leche League. Zij kunnen je vast wat aandachtspunten meegeven voor je gesprek met een arts. Want veel kans dat je anders compleet fout advies krijgt over je bv.

SAARC, Fuddey, Zoe123 en 2 anderen vinden dit leuk.
  16. annabel88

annabel88 Bekend lid

7 feb 2017
    548
    80
    28
    Ga ik die eerst bellen ik zal nog even posten wat er uit komt

Shakes, Fristi2012 en RobinBird vinden dit leuk.
  17. Leolove

Leolove Fanatiek lid

16 apr 2016
    4.143
    1.682
    113
    Kun je de movicolon niet in gekolfde melk geven? Verder zou ik ook kijken of de osteopaat iets kan. Veel sterkte, lastig als je kindje zoveel last heeft ervan.

18. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.959
    15.002
    113
    Wij troffen in t albert schweitzer dordtwijk een top kinderarts, moesten daarheen vanwege heupecho. Weet dr naam echt niet meer sorry ben echt een ramp met namen, was blonde vrouw ergens rond de 50.

Maar ze was zowaar de eerste die herkende dat ze verborgen reflux had en goede tips meegaf ook voor lactose intolerantie wat eigenlijk niet te testen was maar wat wel erg aannemelijk leek. Ontzettend lief mens. Mocht t in de buurt zijn/aan te rijden zou ik gewoon rondje bellen.

Andere optie is om je zorgverzekeraar te bellen voor zorgbemiddeling. Ik zie zilveren kruis en die hebben ons al aardig wat geholpen daarmee. Je gaat na zoveel getob toch zeker geen 3 weken wachten met zoiets en een week voor een telefonisch consult?!? Zijn ze helemaal belazerd...

sorry, liep zelf wekenlang tegen kastjes en muren en wordt pisnijdig als er een mama voor niet bepaald wat lulligs weer heen en weer worst gebonjourd. Intussen zit er een mama en papa met de handen in t haar en een kindje wat zich niet prettig voelt.

19. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Maar een tip. Osteopaat!

20. annabel88

annabel88 Bekend lid

7 feb 2017
    548
    80
    28
    @Vero0504 grappig ik had ook gehoord dat er een goede arts zou zitten, heel toevallig lopen wij ook bij dordwijk. Helaas hebben wij het niet getroffen; een jong meisje zelfs nog in opleiding die dan even aan de arts gaat vragen hoe Of wat, we hebben nu 2x een afspraak gehad voor de reflux en 2x kregen we een ander. Maar met name een afspraak krijgen en de assistentes maken het heel lastig! Maargoed, ik heb me vergist in de afspraak die we nog hadden staan en die is dus al aanstaande vrijdag! Hartstikke fijn, stiekem hoop ik nu dattie dan maar even niet poept zodat we dan iig zeker weten of het een verstopping is.

Las je ondertekst, heel verdrietig, sterkte met het een plekje geven.

Ohja even voor iedereen, dat schokken is gelukkkiigg niet meer voorgekomen, bah was wel een beetje bang hoor.

La leche ga ik zo bellen, gister enorm druk en is het er niet van gekomen, osteo wacht ik even mee tot na de kinderarts maar de osteo hier heeft meestal heel snel plek :thumup:

Deel Deze Pagina