Waar ons kindje naar toe als het zover is

Discussie in 'De bevalling' gestart door tulp123, 28 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tulp123

tulp123 Bekend lid

7 feb 2013
    578
    281
    63
    Ons zoontje is straks ongeveer 11 maanden als ik op het punt sta om te gaan bevallen, maar nu zit ik met het punt dat ik niet weet bij wie we hem moeten brengen als het zo ver is.

Mijn vader en stiefmoeder hebben het aangeboden
    mijn moeder heeft het aangeboden
    en nog wel meer mensen.

Nu is alleen het punt dat mijn vaders kant dit heel graag wil en mijn moeder dus ook, zoals je dat zult verwachten kan ik het tegen die tijd bij een van deze toch niet goed doen..

Mijn moeder heeft geen auto maar staat er zo ongeveer op dat ik haar bel als de bevalling begonnen is, maar ook mijn stiefmoeder zegt dat als het zover is ik maar moet bellen en dat ze dan deze kant opkomt.

Zelf voel ik mij hier dus helemaal niet prettig bij, ik kan hier in gewoon niet kiezen omdat je via deze weg toch wel iemand voor zijn kop stoot en ik het weer niet goed doe.

Hele goeie vrienden van ons hadden aangeboden dat we S. evt ook bij hun mochten brengen als het zo ver is. dan kunnen ze als ik bevallen ben S. bij ons in het ziekenhuis brengen zodat hij als eerste bij ons is, dit wil ik namelijk erg graag

Wat denken jullie dat de beste optie is om te doen, ik wil namelijk niemand passeren maar ik wil ook niet in een stressperiode tijdens mijn bevalling zitten omdat ik S bij een van hun gebracht heb en dat ik dan kwade gezichten krijg.

Ik hoop dat jullie mijn verhaal een beetje begrijpen :D
    En dat jullie wat goeie tips voor mij hebben hoe ik dit het beste kan oplossen;)

Liefs Tulp

Ps: de eerste keer dat ik bevallen ben is mijn moeder er als eerste bij geweest:cool:

2. oxbow

oxbow Niet meer actief

S bij mij brengen ;) (haha grapje hoor, maar mag natuurlijk altijd wil zo graag een keer op dat mannetje passen :D ).

Ik zou doen waar jij je het beste bij voelt en bij je beste vriendin brengen en er boven staan wat je ouders denken.

Wat je ook doet je krijgt altijd scheve gezichten jou ouders kennende en dan zou ik doen waar jij je het beste bij voelt.
    Het is jullie mannetje en straks jullie gezin en doordat ik weet hoe de situatie is dit misschien ook prettiger voor jullie.
    Heb je ook geen scheve gezichten omdat diegene dan als eerst mag en S heeft om op te passen.

Sterkte met het nemen van de beslissing en nogmaals je mag dag en nacht bellen hoor ook als jullie naar het zh gebracht moeten worden.

3. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.855
    2
    38
    NULL
    Ik zou het lekker bij je vrienden brengen.
    Lijkt mij veel leuker om te vertellen dat het geboren is, als dat je moet gaan stressen over bij wie je je kind achter laat

4. Martini

Martini Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.109
    622
    113
    Ik zou hem brengen naar degene bij wie je zoontje zich het best op zijn gemak voelt. Dat lijkt mij het belangrijkst.
    Past een van je ouders bijvoorbeeld al een vaste dag op ofzo zodat hij zich daar fijn voelt, makkelijk gaat slapen etc?

5. Flipske

Flipske Fanatiek lid

25 mrt 2011
    1.330
    0
    36
    overijssel
    Ik denk dat de vrienden de beste optie is. En als het je verder niet uitmaakt bij welke van je ouders de oudste is een schema maken met om de dag een andere. De evendagen voor opa en de onevendagen voor oma. Degene die er als eerste moeilijk over doet vertel je gewoon dat het graag of niet is en dat ze niet meer op de kleuterschool zitten.

6. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.173
    10.694
    113
    Dus als je je moeder inlicht, moet die je zoontje mogelijk op een onmogelijk tijdstip met t Ov. Komen halen, of je man moet m gaan brengen? Beide lijken me niet ideaal, dus om praktische redenen zou ik voor stiefmoeder gaan, ook al heeft je eigen moeder misschien gevoelsmatig een streepje voor. Ik vind t wel typisch een opa-en-oma ding om de oudste op te vangen en er als eerste na de geboorte bij te zijn maar ook dat is een gevoel.

7. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Vind ik ook eigenlijk..

Scheve gezichten hou je toch.. Maar das hun probleem hoor. Jullie kleintje moet opgevangen worden en dan bij degene bij wie hij zich
    Bekend en vertrouwd voelt en die ook direct komen kan'

8. tulp123

tulp123 Bekend lid

7 feb 2013
    578
    281
    63
    @oxbos: haha mag ik jou dan om 2 uur in de nacht opbellen als het zover is:D haha je mag binnenkort wel een keertje oppassen hoor, moet ik alleen nog even een smoes gaan bedenken om ,m langs te komen brengen:p

@martini: Ons zoontje vermaakt zich eigenlijk bij iedereen prima, als zou ik heb bij wijze bij de buurvrouw brengen vindt hij het prima.
    Verder heb ik nooit oppas nodig want mijn man die is thuis en ik heb nu al soort van verlof, dit omdat ik vorige week geslaagd ben voor mijn opleiding en nu mijn diploma heb, en je snapt het probleem vast al,,, waar nemen ze iemand aan die 6,5 maand zwanger is:(

@Madeinusa: Mijn moeder woont op ong 10 minuten fietsen bij ons vandaan en mijn stiefmoeder op 10 minuten rijden van ons vandaan.
    En het is niet dat onze vrienden er dan als eerste bij zijn, maar dat hun hebben aangeboden om dit op te lossen voor ons dat ze S. evt willen ophalen en wanneer ik bevallen ben S. bij ons afzet zodat hij er als eerste bij is als zijn broertje geboren is, ik wil dan graag even een echt gezinsmomentje:)

Ik ben zelf altijd iemand die iedereen tevreden wil houden en het naar hun zin wil maken, vaak doe ik dan soms ook dingen waar ik het zelf niet mee eens ben maar om gemopper te voorkomen doe ik het dan toch maar.

Mijn moeder is een typ die nog nerveuzer en hyperder is als ik moet bevallen dan ik zelf en dat zit me dan ook niet zo lekker, ik voel me dan altijd een beetje opgefokt en wat onrustig.

Mijn stiefmoeder was eerst een rustig typ dat zich zelf altijd op de achtergrond plaatste maar sinds onze 1e er is is het S. voor en S. na als ik al alleen maar zeg dat ik bij wijze van morgen even naar de stad moet staat zij al klaar met haar agenda om op te komen passen, en dat is echt heel lief bedoelt maar zo krijg ik niet echt het gevoel dat ik anderen de kans geeft om op te kunnen laten passen, ( heb namelijk ondertussen een wachtrij van 20 mensen die heel graag een keertje willen oppassen ;):p)

pffff ik vindt het erg lastig hoor, mijn eigen gevoel zegt dan meer dat ik naar mijn schoonmoeder neig om die dan te vragen, zij is een heel rustig typ die alles eigelijk prima vindt en ook om de hoek woont, zij is niet iemand die op je stoep 2 meter de lucht in springt maar altijd rustig is en dat vindt ik wel erg fijn.

En onze beste vrienden zou ik ook erg graag willen vragen, bij hun voelen wij ons altijd op ons gemakt en we kunnen echt ons zelf zijn daar. zij willen ons met alle liefde helpen.

:(:(:(:(:( het is en blijft lastig ;)

9. Ik zou voor je vriendin gaan.. Dan heb je niet het 'oma-vs-oma'-probleem en ik zie het zo gebeuren (maar dat is puur gebaseerd op wat je schrijft, ik ken ze niet persoonlijk natuurlijk) dat als ze nu al zo enthousiast zijn en verwachten dat zij op mogen passen, ze er ook vrij veel moeite mee zullen hebben om S. eerst bij jullie te brengen en jullie een tijdje met z'n drietjes laten zijn, voor zij hun pasgeboren kleinkind te zien krijgen. Je vriendin heeft al aangegeven dat het voor haar geen probleem is om S. eerst bij jullie te brengen, dat is wat jij graag wilt, dus daar zou ik voor gaan :)

10. oxbow

oxbow Niet meer actief

tulp ook midden in de nacht mag je bellen hoor geen probleem dat weet je, maar dat geldt niet alleen voor dit he ;)

Maar ma zou ook een optie zijn.

Maar als ik jou een beetje ken zou ik gaan voor je beste vriendin en anders inderdaad als optie ma.
    En mijn aanbod staat ook, maar dat is niet om je het moeilijker te maken hoor ;)

11. TmvD

TmvD Bekend lid

10 jan 2013
    795
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik zou voor vrienden gaan. Ik denk dat opa/oma moeilijk een stap terug kunnen doen als ze s komen brengen. Dan heb je niet echt een gezinsmomentje.

12. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.231
    113
    Vrouw
    Nederland
    Neem even afstand van wat anderen fijn vinden/willen en bepaal voor jezelf wat jij en je man het fijnst vinden. Mocht het een van de oma's zijn en je krijgt commentaar dan zeg je: voor mij was het om het even maar ik moest toch echt kiezen aangezien ik S niet in tweeën kan splitsen.

Verder hoef je echt geen uitleg te geven.
    Hier ook een aanstaande oma die een wat wensen op haat lijstje heeft staan (ze wil gebeld worden zodra de bevalling begint, ze wil gebeld worden zodra de kleine er is en er dan ook direct bij mogen) maar dat feestje gaan niet door. We bellen pas als we eraan toe zijn en hetzelfde geldt voor het ontvangen van bezoek. Als ze er boos/verdrietig om is dan is dat maar even jammer. Wij bepalen zelf hoe/wat we willen.
    Dat op zich moet al reden genoeg zijn.

13. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

25 sep 2008
    3.327
    298
    83
    Herkenbaar.. Wij hebben besloten dat mijn moeder komt oppassen. Wat mijn schoonouders daarvan vinden interesseert me niet. Dan worden ze maar kwaad. ;) Mijn moeder kent mijn zoontje beter..
    De laatste keer dat mijn schoonouders hier langs geweest zijn was toen ons zoontje 2 jaar werd, 7 maanden geleden dus. ;) Tja, zal je zien dat ze als de kleine geboren is opeens wel weer ons huis weten te vinden. ;) Sorry, ik ben nogal geïrriteerd. :)

Ik zou in jouw geval kiezen voor diegene waar je zoontje zich het meest op zijn gemak voelt..

14. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Ik zou ook voor vrienden gaan,
    Je heb dan geen oma-oma strijd en t gaat zoals je zelf graag wilt ( lees tussen de regels door)

Het gaat nu om wat jullie willen en niet om iedereen tevreden te houden, dus even maling hebben aan wat andere graag willen

15. tulp123

tulp123 Bekend lid

7 feb 2013
    578
    281
    63
    Bedankt allemaal voor het mee denken en de tips!

Ik denk inderdaad dat is S. dan graag naar onze vrienden breng, tenzij het natuurlijk spontaan begint terwijl een van de oma's er is maar dat is dan een ander verhaal haha.

Ik denk dat we het ook moeten aankijken op het moment zelf, en binnen hoe snel er iemand moet zijn, als ik meteen weg moet kan ik beter een oma bellen omdat onze vrienden ong 20 minuten rijden bij ons vandaan wonen,

Ik zet het gevoel maar van me af dat ik iedereen te vrede moet houden en gewoon moet doen wat wij willen en wat wij denken dat het beste van S. is, er is altijd wel iemand die je voor zijn kop stoot en waarbij je het niet goed kunt doen en daar moeten we dan maar gewoon maling aan hebben.

Bedankt allemaal!!

Liefs xx

16. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ik zou absoluut voor je SM gaan. Ik vind het dan ook echt iets voor de grootouders. En het is voor hen ook spannend en leuk dat je hun betrekt bij je bevalling, al is het maar om op te passen. En vermits je SM een auto heeft denk ik dat zij de aangewezen persoon is. Je kan haar altijd vragen om wanneer ze je zoontje terug afzet even beneden te blijven en jullie een half uurtje alleen laat met de beide kindjes.

Deel Deze Pagina