Fijne dagen!

Discussie in 'De lounge' gestart door Partyrocker, 18 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Kerstmis.
    Hoe kan je Kerstmis nou het beste omschrijven?
    Voor de meeste mensen is kerst een aaneenschakeling van gezellige verplichtingen.
    Familie, vrienden en vooral lekker en veel eten.
    De boom staat weer klaar in huis, alle delen van Home Alone komen weer op de televisie en de fondue wordt uit de kast getrokken.
    Je weet dat je nooit op het laatste moment vlees in huis moet proberen te halen voor je 'vreetfestijn', maar je doet het toch.
    Waardoor je uiteindelijk thuiskomt met een kipfilet en een stukje biefstuk, want de gourmet en fondueschotels waren namelijk al uitverkocht, maar het kan je allemaal niks schelen. Het is namelijk KERST! Je dagen kunnen niet meer stuk.

Er bestaat ook iets als een Post-kerstmis-depressie.
    Dit is een redelijk onbekend, maar veelvoorkomend syndroom.
    De symptomen luiden als volgt:

-Het gevoel alsof je in een rood met groen gat bent gevallen, je voelt je lusteloos en weet niet wat je met je gekregen cadeaus aanmoet. (Alsof iemand ook maar weet wat hij of zij aanmoet met pantoffels van Homer Simpson).
    -Verminderde eetlust. Al de feestelijke schranspartijen hebben zich namelijk gevestigd op uw kont en op alle andere ongewenste plekken.
    -U maakt zich zorgen over de toekomst. Deze extra kilo's moeten er namelijk ook weer af voor dat de bikinitijd weer aanbreekt.
    -Vermoeidheid. Die boom moet ooit weg, maar nu nog niet.
    -Maag en darmklachten. Dat ene stukje kipfilet had misschien toch iets langer op de bakplaat moeten blijven liggen...
    -En een moedeloos of rusteloos gevoel. Dit gevoel treedt vooral op bij het bekijken van de bankrekening.

Op zich is de post-kerstmis-depressie een onschuldig fenomeen. Deze klachten houden vaak ongeveer drie a vier dagen aan.

Het beste behandelplan tegen deze korte fase is als volgt:
    De kerstboom afbreken en therapeutisch alle ballen tegen de muur aan gooien.(Al die naalden zorgen al voor genoeg stofzuigwerk, dus dit kan er ook nog wel bij).
    Als u daar mee klaar bent trekt u één van de overgebleven flessen wijn open en zet de fles aan de mond, wijnglazen staan namelijk te feestelijk.
    Als volgt trekt u uw nieuwe mooie pantoffels aan en gaat u daar mee naar buiten om oliebollen te halen, maar vergeet daarbij uw fles wijn niet.
    Eenmaal weer thuis gooit u uw kerstboom symbolisch de deur uit voor de buurjongetjes om mee te nemen. Ritueel verbranden dat ding!
    De gourmet heeft na de kerstdagen ook een hoop te verduren gehad, dus deze mag u ook liquideren indien gewenst.

Als u deze handelingen allemaal in de juiste volgorde heeft uitgevoerd zal u zich al een stuk beter voelen.

Neemt u plaats op de bank met uw zakje oliebollen.

Het is tijd voor Oud&Nieuw.

Fijne feestdagen!

:D

:D

2. SDonya

SDonya Niet meer actief

Jij ook fijne feestdagen!

3. Partyrocker

Tnx! Ik heb er al zin in :p

4. ecl

ecl Niet meer actief

Fijne feestdagen en een gezond, gelukkig en liefdevol 2013!

5. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Haha leuk geschreven!

Fijne feestdagen :)

6. Partyrocker

Jullie ook natuurlijk!

7. Partyrocker

Iemand een beetje zin in Kerst? Wij gaan overmorgen onverwacht gourmetten bij mijn oma. Heb daar onwijs zit in. Wat gezellig!

8. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    jawel best zin in. Al is het niet zo'n big deal hier. Eerste kerstdag bij mijn ouders eten met mijn zus en zwager. Tweede kerstdag komen schooonouders en zwager bij ons eten. Twee dagen gourmetten, haha. Geen verplichte gezelligheid, gewoon lekker samen eten.

9. Partyrocker

Hier ook hoor, vooral lekker veel eten en cadeautjes geven. :D
    Ik hou wel van een beetje gezelligheid onder elkaar eigenlijk.
    Dat vind ik wel altijd heerlijk aan deze dagen.
    Daarna lekker thuis kerstfilmpjes kijken.

10. Coquelicot

Coquelicot Niet meer actief

Fijne dagen meid! Geniet ervan!

Groetjes vanuit mijn schoonouderlijk huis in Engeland, waar wij dit jaar Kerst en Oud & Nieuw vieren...:)

11. Partyrocker

Jij ook meis!
    Gaaf zeg, in Engeland :D.
    Dat is wel leuk om kerst te vieren.
    Geniet ervan!

12. GwoonAn

GwoonAn Fanatiek lid

1 okt 2006
    3.040
    51
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NH
  13. mamavanwilliam

mamavanwilliam Actief lid

15 jun 2012
    304
    0
    0
    NULL
    goeree-overflakkee
    Jullie ook hele fijne dagen en een gelukkig new year!

14. GwoonAn

GwoonAn Fanatiek lid

1 okt 2006
    3.040
    51
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NH
    Dankje wel! :D

15. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Beste leden,

Aangezien er enorm veel losse topics worden aangemaakt met daarin de beste wensen voor een ieder, lijkt het ons als Beheer verstandig dit in één topic te doen. Zo blijft alles overzichtelijk.

De reacties zal ik samenvoegen in dit topic.

Met vriendelijke groet,
    Zwangerschapspagina.nl

16. beautevil

beautevil Fanatiek lid

23 dec 2011
    2.156
    1
    38
    in het oosten !!
    Fijne dagen allemaal!! xxxxxxxxxxx

17. Partyrocker

Als alle reacties toch hier samengevoegd worden ga ik het even overnieuw doen!

FIJNE DAGEN ALLE ZP mama's, bijna mama's en gezellige kletstantes!
    Dat jullie maar heerlijk veel mogen drinken, eten en heel veel foute cadeautjes mogen krijgen.

Deel Deze Pagina