Nu alles weer in lockdown is kreeg ik vanochtend een appje van mijn vader. Hij heeft het kerst eten afgezegd. (We waren maar in totaal met 4). Hij wil tot 19 januari niet bij elkaar in huis komen. Wij hebben op 27 december een kerst etentje staan met de ouders van mijn man. Maar nu begin ik te twijfelen. Zijn ouders hebben op kerstavond ook 2 gasten. En op eerste kerstdag de zus van mijn man met haar man en kinderen. En daarna wij dus. Maar al die mensen hebben ook weer etentjes bij anderen (gehad). Etc etc dus als er 1 besmet raakt kan je zo een domino effect krijgen. Maar aan de andere kant, op het werk kun je ook iets oplopen van de anderen. Vind het allemaal een beetje dubbel. Maar zit er over te denken om het etentje voor de kerst te houden ipv 27 december. Hoe staan jullie hier in?
Wij vieren het lekker thuis, met de kinderen. Zonder de rest van de familie. Het is dit jaar maar even zo.
Wij vieren het ook niet met familie dit jaar. Op je werk heb je geen keus maar voor dit wel. Het advies om je contacten te beperken en een jaar geen verplichtingen vind ik zelf ook niet erg
Wij vieren het wel met familie/ vrienden, maar max 2 volwassenen per dag. Houden ons dan uiteraard wel aan de (ruim) 1.5 meter afstand.
Hier ook zo, niks aan te doen maar we maken het gewoon gezellig. Met mooi weer fietsen we nog even naar oma om wat cadeautjes langs te brengen en een beker glühwein in het open tuinhuis. Andere familie helaas niet dit jaar.
Wij ook! Met z'n 4tjes kunnen we het ook gezellig maken. En dan hopelijk volgend jaar weer gezellig met de hele familie.
Ik ga met kerst naar mijn moeder. Mijn broertje woont bij haar en mijn zus komt ook. Ik ben al alleenstaande en om dan kerst en oud en nieuw in m’n eentje te zitten? Dus ja voor kerst maak ik uitzondering en ga ik wel. Het valt allemaal binnen de regels.
Hier zouden alleen mijn ouders komen op 1ste kerstdag. Ik weet eigenlijk nog niet hoe mijn ouders erin staan. Als ze nog willen komen zijn ze welkom en zo niet dan respecteren we dat.
Wij gaan eerste kerstdag in de middag op bezoek bij mijn ouders (als we allen geen klachten hebben en met sneltesten negatief testen) en eten 1e en 2e kerstdag alleen met het gezin thuis. Saai maar het is niet anders, we maken er het beste van.
Ik heb gisterochtend mijn ouders gebeld en gezegd dat we niet komen. Bij mijn ouders komt ook mijn alleenstaande tante en wij dan met 5 kinderen. De kinderen tellen niet mee en mijn ouders hebben een groot huis dus het zou mogen maar mijn inziens niet de bedoeling deze kerst. Dus wij hebben afgezegd en aangegeven dat ze absoluut wel mijn tante moeten uitnodigen. Dat die niet alleen mag zitten. Volgens mij doen we het op deze manier precies zoals wordt bedoeld. En eerlijk ik vind het wel even lekker zo zonder verplichtingen
Mijn moeder komt eten, en mijn vader even koffie drinken (beide een andere dag, ze wonen niet samen). Verder niet.
Mijn vader komt 1e kerstdag hier dineren en 2e kerstdag naar mijn schoonzusje. Met oudjaar alleen mijn vader en een magnum fles champagne met een rietje erin
Volgens mij is het zo dat als je je uberhaupt onder andere mensen begeeft, je het risico loopt om besmet te worden en/of anderen te besmetten. Of je nou afstand houdt of niet. Uiteraard kun je de risico's beperken, maar nooit helemaal uitsluiten. Wij zouden een van de kerstdagen naar mijn ouders, andere kerstdag naar mijn schoonouders. Helaas heb ik gisteren een positieve test gehad wat betekent dat ik zelf de kerst wel haal als ik redelijk vlot opknap, maar mijn vriend en kinderen tot bijna met oud en nieuw in quarantaine moeten in het minst gunstige geval. Dat wordt dus nieuwjaarsdag daar op visite. Heel jammer, maar het is niet anders. Ik vind de kerstdagen wel gezellig, maar op een andere dag kun je ook gezellig met elkaar eten.
Ik twijfel nog. Misschien dat we alleen ff koffie doen ik denk dat dat al uitmaakt (niet aan tafel samen en korter) maar misschien ook helemaal niks. Of in de tuin bij de vuurkorf. Of gewoon wel eten. We zien alleen de ouders los van elkaar gelukkig een kleine familie
Wij hebben afgelopen weekend sinterkerst gevierd met mijn ouders (in totaal 4 volwassenen) en 2e kerstdag hebben we een brunch bij mijn schoonouders (ook in totaal 4 volwassenen). We proberen zo veel mogelijk afstand te houden en dat moet ook zeker mogelijk zijn met zo weinig. Voor nu zie ik ook geen rede om het af te zeggen. Wij zijn ook beide gewoon nog aan het werk en daar heb ik meer contact met mensen dan tijdens het kerstetentje
Wij gaan tweede kerstdag wel naar mijn ouders maar die hebben verder geen ander etentje of bezoek. En ze passen nog op onze kids. Op afstand wel gewoon. En op zondag de 27e komt mijn alleenstaand schoonmoeder brunchen. Die laten we ook niet alleen. Dus ja juist omdat we verder dan helemaal niet meer komen doen we het dan wel. Valt ook binnen de regels. Het wordt al bikkelen dus waar het kan en men nog wil doen we dit zo. Alles wel op afstand en alleen bij geen klachten.