Ben inmiddels ruim 29 weken zwanger. Anderhalve week geleden ben ik nog op controle geweest en gaf de verloskundige wel aan dat ze al mooi met dr hoofdje naar beneden ligt. Bij m’n 1e zwangerschap droeg ik de baby juist hoog en zat deze vooral tegen m’n ribben aan te drukken. Onze kleine meid zit voor mijn gevoel enorm laag en voel haar ook echt tegen m’n schaambot bewegen. Soms het gevoel alsof ze er al uit komt en m’n buik is ook erg zwaar dus het liefst ondersteun ik m’n buik met handen als ik moet lopen. Heb steeds vaker enorm gespannen buik tegen harde buiken aan, steken onderin buik maar ook scherpe messteken in m’n vagina. Indalingsweeën? Vanmorgen had ik ineens paar druppels bloedverlies. Schrok me rot en heb gelijk contact gehad met VK. Urine gecheckt maar geen blaasontsteking. Ze zegt dat ik het in de gaten moet houden en alleen als ik er last van blijf houden terug moet bellen. M’n placenta ligt trouwens voor. Bloeden was vooralsnog iets eenmaligs. Iemand enig idee of dit kan komen doordat de baby misschien al aan het indalen is? Verloskundige geeft verder aan dat de klachten voor deze termijn heel normaal zijn. Dus ben ook benieuwd of er dames zijn die dit herkennen? Overigens ben ik bij de 1e pas bevallen met 42 weken dus het idee dat de baby nu al met net 29 weken al zo laag ligt geeft mij een onrustig gevoel.
Hier had ik een paar weken geleden ook last van. Behalve het bloed verlies. Hier is het kindje nog niet ingedaald, maar herken je gevoel van een zware en pijnlijke buik hebben. Het heeft bij mij denk soms ook te maken dat ik toch nog te veel wil doen.