Mijn dochter kreeg elke 2 uur voeding, maar wel op verzoek want ze kwam zelf. Ik mocht gewoon kijken hoeveel ze drinken wilde want elk kind is anders. (Vlak na de geboorte wilde ze erg veel, echt een inhaal slag.) Dit was al vanaf de geboorte zo toen ze nog op de neo lag. Daar ging ze op een gegeven moment naar de 3 uur er tussen, er werd aangeraden om dit thuis in de gaten te houden. Alleen toen ging ze spontaan terug naar 2 uur er tussen. Duidelijk even een thuiskomst dipje, dit duurde een paar dagen. Ik heb altijd in overleg met de kinderarts mijn dochter gevolgd. ( ik woon in DE, dus altijd KA en geen CB)
Nu gooien we niks weg want 60 ml water met 2 schepjes is ongeveer 65 en met de nutriton wordt het 70 omdat de voeding dikker is. Maar bij 55 gooiden we het wel weg.
F. krijgt nu 8 x 90cc op advies van het cb. Ze bleef maar komen! Nu gaat het goed, netjes elke 3 uur maar hoop toch snel naar de 7 voedingen te kunnen. Ze weeg 3200 gram. Ik denk niet dat ze verborgen reflux heeft. Er komt welens wat omhoog maar dat is maar bij 2 of 3 van de 8 voedingen en ze huilt eigenlijk nooit. Het is dus echt afhankelijk per kind hoeveel voeding je moet geven. Geef iig nooit zomaar forte want daar kunnen ze vreselijke buikpijn van krijgen! ( Ik spreek uit ervaring, wij hebben behoorlijk zitten puzzelen.) Bij veel krampjes kun je infacol gebruiken. Alleen hoe gingen jullie allemaal naar 7 voedingen? Kwamen jullie kinderen zelf minder snel? Of gingen jullie zelf naar 23 en 7 uur?
Wij zijn naar 6 voedingen gegaan want de 7e voeding dronk ze amper en we moesten haar elke keer wakker maken. Nu berekend wat ze moet hebben. Waarschijnlijk wel te vroeg want ik denk dat ze eigenlijk 3500 gram moet wegen maar het ging zo voor geen meter. Nu is ze uitgerust en wakker als ze aan de fles begint. Ze moet 6 x 77, 6 cc maar dat is niet meetbaar dus doen we 6 x 80. Niet alles gaat op. @Baiby: je kan toch wel naar 7 voedingen? Ze is zwaarder dan mijn dochter! Vanaf 3000 gram mochten wij dat. Wij hadden met 7 voedingen de volgende tijden: 7.00, 10.30, 14.00, 17.30, 20.30 en 22.30 doordat het er 7 zijn is het een heel onhandig gedoe en had ze vaak nog geen honger.
Ik heb mevrouw net gewogen en tot mn grote verbazing woog ze 3570 gram! 7 voedingen moet dus kunnen. Maar als ze huilt gingen jullie dan rekken? F. komt snachts nog steeds na 3 uur nl. Ze is in 2 weken 600 gram gegroeid dus misschien groeispurt? En nog een tip voor de fles.. Wij knijpen de speen dicht ( fles rechtop houden) draaien de fles dichtgeknepen 180 graden en aten de speen los. Zo zit de melk alvast vaccuum. Dat scheelt enorm met het langs de mondhoeken lopen van voeding.
Zo! Goed gegroeid! Nee wij rekken niet als ze duidelijk honger heeft. Dan schuiven we met een andere fles. Er klopt dan eerst even niks van het schema maar dat komt wel goed.Ws kan je snel door naar de 6 flessen. Bereken even wat ze moet drinken ws moet ze nu ook wel meer: 3570 x 150 : 7 = 77,6 wij doen 80 ml. Dan komt ze misschien ook wat later. Haar behoefte is nu groter geworden.
Thanx! Dat is ook zo. Ik geef haar om 23 uur gewoon 100 en dan kijken of ze het wat langer redt. Ze laat ook wel eens wat staan dus dan zit ze tussen de 600 en 700 ml per dag. Dat is hetzelfde als nu! Zo had ik het nog niet bekeken! Bedankt voor de tip Fran!!
na overleg met de ka zijn we sinds gisteren over naar 7x 65ml. hij had duidelijk last van de vele voeding die hij kreeg. we moeten hem nu na 3,5 uur nog steeds wakker maken. tijden bij ons zijn nu 3.00, 6.00, 9.30, 13.00, 16.30, 20.00, 23.30 met daarin natuurlijk speling als hij eerder komt. voor nu gaat dit vele malen beter. is meer wakker en drinkt vrijwel al zijn flessen leeg. hij woog vandaag 3005 gram, precies 700 gram aangekomen sinds zijn geboorte.
Fijn Jerami zelf ook een beetje de kans om te slapen! Hier zonder de kinderarts de beslissing genomen want ze dronk al 4 avonden de fles van 23.30 niet meer. En nu slaapt ze heerlijk bijna van voeding tot voeding en de flesjes gaan leeg en het is in 24 uur evenveel alleen dan in 6 ipv 7 keer en gewoon ook nog een fles om 3u dus ze krijgt alles om de 4 uur nu.
Mag ik ook ff me praten en advies? Nathan is geboren met 34 weken en is nu bijna 2 maanden. hij komt nog om de drie uur maar als zo lees denk ik dat we eigenlijk naar 6 voedingen moeten. Vorige week woog nathan 4000 gram( dat was op een dinsdag) en hij krijgt 7 x 100 cc, hij heeft wel verborgen reflux maakt dit nog iets uit? Wat zouden jullie adviseren??? Thanks vuur mee denken!
Tuurlijk mag dat! Je moet niks natuurlijk maar ik kan me voorstellen dat je 7 voedingen best pittig vindt. .. Hier ook verborgen reflux met medicijnen en nutriton en wij merken dat het te dicht op elkaar zat en ze kan het tot nu toe goed aan. Maak voor jezelf het rekensommetje en kijk wat hij dan over de 6 voedingen moet hebben. Hij kan ook nog elke 3 uur komen omdat hij 'maar' 100 cc per keer krijgt.
Hij hoeft eigenlijk maar 600cc en krijgt al 700cc. Zou even overleggen met cb of kinderarts hoe je het aan moet pakken ws die 700 die je nu geeft dan in 6 ipv 7 keer dus ietsjes meer dan de 100cc die hij nu krijgt denk niet meer dan 700 cc doen.
Pfff hier weer aan het tobben... Leroy komt al een paar dagen eerdere voor zijn fles. Vaak al na 2,5 uur. We zijn gestopt met de nutriton omdat hij werkelijk krom lag van de krampen, sliep niet meer en had veel pijn. Nu zonder nutriton komt de reflux weer meer naar voren. Vanmiddag maar even naar het cb om hem te wegen.wie weet moet hij wel meer voeding of is het de reflux waardoor hij sneller komt
Wat een gedoe hè? Misschien anders de pure jhbpm kopen van Natufood? Geen ervaring mee want hier zijn de krampjes voorbij dat had als oorzaak de gulzigheid en lucht mee naar binnen slikken. Of hij is natuurlijk enorm gegroeid en wil meer eten ... Ik heb zelf een weegschaal staan en weeg haar nu elke maandag en dan passen we als dat nodig is de hoeveelheid aan. Ze krijgt dus nooit te weinig of te teveel. Laat maar even weten hoe zwaar hij nu is!
Hij weegt nu 3300, is dus in een week tijd 300 gram aangekomen! We voeden hem op verzoek en als hij een flesje meer krijgt is dit geen probleem.
Wij gaan hier over op 6x 100ml. Hij hoeft ze dan niet helemaal leeg te drinken. Hij kwam nu steeds elke 4 uur en gaven vaak de laatste fles al 100ml. 's nachts laat hij er al zo'n 4,5 uur tussen.