pijn na vacuumverlossing

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door sjouwtje, 2 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sjouwtje

sjouwtje Actief lid

10 feb 2006
    198
    0
    0
    Huisje aan het water
    Hallo!

Op 22 oktober ben ik bevallen van een prachtzoon.
    Hierbij hebben ze een vacuumpomp gebruikt.
    Ze hebben me ingeknipt en met een katheter mijn blaas geleegd.
    Nu heb ik nogal pijn daarvan en gebruik sinds 22 oktober 3 maal daags 2 tabletten paracetamol. Ik heb waarschijnlijk door de pomp of de knip een hematoom (dik en hard voelt het aan) en door die katheter heb ik pijn aan mijn plasbuis.
    Nu is mijn vraag, hoe lang mag dit nog pijnlijk zijn en hoe lang mag ik hiervoor paracetamol slikken?
    Alvast bedankt voor je reaktie :)
    Groetjes,

Cat

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Cat,

een hematoom is inderdaad een harde plek waar zich bloed onder hoopt. Dit kan een aantal weken (soms een paar maanden) duren voordat dit helemaal is weggetrokken. En de pijn aan de plasbuis moet de komende dagen toch eigenlijk wel minder worden. Soms zie je dat vrouwen er makkelijker een blaasontsteking door krijgen, dus houdt dit in de gaten. Ik zou wel willen adviseren om alleen paracetamol te gebruiken wanneer je er echt erg last van hebt. Anders wordt je namelijk resistent tegen de werking ervan en dat zou zonde zijn. Dan neem je misschien meer om de werking maar te voelen en dat is niet de bedoeling. Wanneer het over een maandje nog niet goed voelt met dat hematoom kun je even langs de huisarts gaan of je wacht de nacontrole met de gyn even af. Die kan je er ook mee helpen.

Groetjes Brigitte

3. sjouwtje

sjouwtje Actief lid

10 feb 2006
    198
    0
    0
    Huisje aan het water
    Bedankt voor je antwoord al wordt ik er niet echt vrolijk van om te horen dat het nog lang kan duren :(
    Ik heb mijn paracetamol gebruik al terug gebracht van 6 naar 4 tabletten per etmaal. Hopelijk is het straks helemaal niet meer nodig.
    Bedankt ook voor de waarschuwing dat ik meer kans heb op blaasontsteking, ik zal het zeker in de gaten houden.

Groetjes,
    Cat

Deel Deze Pagina