Op vuistjes knabbelen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Elin78, 24 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Sinds een paar weken zuigt mijn zoontje na de voeding de hele tijd op zijn handjes. Hij heeft geen honger meer, want zijn flesje hoeft hij niet. Hij is nu bijna 12 weken. Is dit het ontdekken van de handjes of toch honger. Soms denk ik ook dat hij het doet als hij slaap heeft.

2. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Bij mij precies hetzelfde! Volgens mij is het vaak gewoon spelen en soms inderdaad als hij moe is. Ik dacht eerst dat het tandjes konden zijn (hij heeft ook hele zure luiers), maar dat denk ik toch niet.

3. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Zal wel aan de leeftijd liggen dan, want die van mij doet dit sinds een paar dagen! Hij kwijlt ook opeens. Niet veel hoor, maar na het sabbelen op zijn speen heeft hij nu kwijl bij zijn mondhoeken :D

4. netmoeder

netmoeder Actief lid

2 feb 2009
    181
    0
    0
    mijn dochtertje doet dat nu de laatste 3 weken ook continu. Is zuigbehoefte. Ze heeft dan wel genoeg gedronken, maar heeft nog wel zuigbehoefte. Ik geef haar dan een speentje of mijn pink. Na een minuut of 5-10 heeft ze geen zuigbehoefte meer en gooit ze het speentje uit haar mond. Als ik haar geen speentje of mijn pink geeft, gaat ze duimen. In het begin was het alleen sabbelen op haar vingertjes, maar nu duimt ze echt..

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Deed en doet Thirza ook... soms is het honger-als ze nog geen voeding gehad heeft, soms is het gewoon zuigbehoefte en soms is het vermoeidheid. Het handje werd idd op een gegeven moment het duimpje, erg wijs, :D Ze strijkt dan met haar vingertjes langs haar neusje, echt schattig! :D

6. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Nathan doet het sinds een wweek of 2 ook heel regelmatig. Ook wel direct na het eten meteen zijn hele handje weer in zijn mond :)

7. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Ontdekken van de handjes, maar het kan ook zijn dat ze last krijgen van de tandjes. Dan jeukt het tandvlees en met de knuistjes kunnen ze 'krabben'.

8. Rups

Rups Actief lid

29 jun 2008
    304
    0
    0
    Den Haag
    Doen ze allemaal rond die leeftijd, speekselklieren ontwikkelen

9. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Ja Lars doet het vooral als hij moe is. Wordt tijd dat hij zijn duimpje uit gaat steken!

10. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    zuigbehoefte?

11. Chida

Chida Actief lid

13 nov 2007
    443
    0
    0
    Verpleegkundige
    Rotterdam
    Ze gaan nu op ontdekking en ze kunnen makkelijker bij hun handjes. Op een gegeven moment gaat alles wat hij/zij te pakken kan krijgen naar de mond..ze gaan alles proeven als het ware :D

Doet mijn kleine trouwens ook nu :D

12. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Het is hier geen zuigbehoefte hoor, want het speentje wil hij dan niet. Ik denk idd dat het ontdekken van de handjes in combinatie met de speekselklieren is.

13. Hier het zelfde. De laatste week knabbeld Laura ook op haar vuistjes. Het is bij ons ook geen zuigbehoefte, want als ik mijn pink in haar mond doe, bijt ze er echt op en zuigt niet. Zal dan wel met het ontdekken van de handjes te maken hebben.

14. Journey

Journey Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.404
    0
    0
    Tess doet het ook vaak als de fles eindelijk leeg is stopt ze haar handjes in haar mond, speen wil ze eigenlijk zelden ze is echt geen spenenbaby.

Deel Deze Pagina