sinds afgelopen donderdag weten we dat onze dochter heupluxatie heeft. ze heeft hiervoor een dr visser spreidbroek, over 2 weken word er weer een foto gemaakt en dan krijgen we te horen of we door moeten gaan met de spreidbroek of ze een tractie krijgt zijn er meer mensen die ervaring hebben met heupdysplasie/luxatie? mijn dochter heeft in dr linkerknieholte een flinke rode plek, en dat terwijl ze de broek nog maar 2 dagen aanheeft
Wij zijn er sinds afgelopen woensdag na 4 maanden vanaf gelukkig, maar wel met resultaat! Alles was eindelijk helemaal in orde Die rode plek kreeg ons mannetje alleen als ik de broek te strak had gedaan of er iets van stof dubbel zat, kan ook dat de broek nog iets te breed is waardoor het beentje er tegenaan zit, 1 week later zijn ze vaak al zo gegroeid dat dat weg is. Als je zoekt vind je bij vezorging&veiligheid een topic over heupdysplasie en oa tractie, heeft volgens mij iets met 'gipsbroek' Sterkte ermee, het is even doorbijten hoor en niet leuk, ook niet voor je baby, wat de artsen ook zeggen, maar alles beter dan een operatie later
hoi, bij mijn meisje was het gelukkig niet zo erg dus heeft ze het broekje maar 7 weken aangehad. ik deed altijd mailots aan, want die zitten lekker strak en dus het lekkers met zo'n broekje. heel veel succes ermee en ik hoop dat het snel went. trouwens bij mij had ze achter haar rug een hard stuk zitten.ik had toen zelf een washandje verknipt en erom heen gedaan. de instrument maker heeft er toen wat schuim achter gedaan zodat het wat lekkerde zat, want onze dochter had daar heel veel last van.
het topic gipsbroek heb ik gevonden, maar kon er verder niet veel info vinden dr gewone broeken heb ik achterin de kast gelegd, dat zit vast niet lekker, en heb een aantal leggings gehaald. wel een maatje groter anders zit het bij het kruis zo strak. van het harde stuk op dr rug heeft ze geen last volgensmij, gelukkig zijn jullie kindjes al van het broekje af!
Gelukkig zijn wij er van af ja, ik vond het best pittig, merkte aan ons mannetje dat hij belemmerd werd en daar baal je als moeder van Hier ook zachte joggingbroekjes gebruikt die tijd, ruime truitjes en t shirts zodat het er mooi overheen viel, slaapzak 1 maatje groter werkte ook goed. Daarnaast een kussen in de maxicosi en een handdoek in de wagen zodat zijn ruggetje goed lag. Wij deden s avonds met het badje het broekje 1 uur af: lekker spelen, oefenen met zitten en draaien en trappelen, daarna in bad en knuffelen, want dat is heel anders met zo'n ding Slapen ging goed, maar nu hij af is, merken wij dat hij liever op zijn zij slaapt, gek om te zien Dragen van ons mannetje deed ik altijd met 1 hand onder zijn kruis, want dat ding is best zwaar en dat hangt dan allemaal aan dat kleine lijfje Voordeel: box en bed hoeven nog niet omlaag, kan niet woelen s' nachts je moet iets he....