3 autostoeltjes in een Jan Modaal auto. Hoe gaan we dit oplossen ?

Discussion in 'Verzorging' started by mirjam2112, May 13, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mirjam2112

mirjam2112 Niet meer actief

Als de baby wordt geboren, is onze oudste 4 jaar. De middelste is dan 2,5.

We hebben een standaard auto, Opel Astra. Wel met 3 zitplaatsen achterin met alledrie een 3puntsgordel. Vanmiddag heb ik wat zitten passen en meten en ik denk dat 3 autostoeltjes niet gaat passen.

Optie 1.
    D. (4 jaar) voorin in een autostoel. Achterin dus de middelste en jongste. Als we dan met z'n 5en weggaan kruip ik achterin. Dit gebeurt niet vaak, en nooit verder dan een half uurtje.

Optie 2.
    Een stoeltje vinden wat zo smal is dat er 3 inpassen achter? Maar welke ?

Optie 3. D. achterin tussen de autostoeltjes op een zitverhoger. Maar ik geloof dat niet iedereen hier enthousiast over is, in geval van botsingen ?
    En zijn zitverhogers wel smaller dan bijvoorbeeld een Rodi ?

Een grotere auto zou natuurlijk de beste optie zijn, daar wordt nog aan gewerkt, maar zal dit jaar niet meer zijn denk ik ;)
    Bedankt alvast !

2. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Volgens mij past het net, vrienden van ons hebben ook een astra en drie kinderen.

Ze hebben, maxicosi (op easybase), groep 1 en een groep 2 stoel erin zitten..

3. Laetitia

Laetitia Niet meer actief

Toen bij ons de 3e geboren werd was de oudste 2 jaar en 10 maanden en de middelste 1 jaar en 8 maanden. We hebben toen voor de oudste al een nr 2 stoel aangeschaft en zo pasten de kids precies met z'n allen in de auto. Toendertijd hadden we een Toyota Corolla Wagon. Maar ook in de kleine Starlet van mijn moeder paste het (net)... enige nadeel bij mijn moeder was dat de maxicosi een beetje schuin stond omdat de "knobbel" van de hengsel net te laag stond in verhouding met de "armleuning" van de nr 2 stoel. We hadden de kids zo ingedeeld:
    Maxicosi - nr 2 stoel - nr 1 stoel. Wij hadden (hebben) verder geen base ofzo voor de maxicosi. Die moet nog "gewoon" met de gordel vastgezet worden.

4. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

Nov 13, 2008
    3,423
    447
    83
    Limburg
    Ik zou denk ik voor optie 1 gaan, zit iedereen toch het ruimste. Al zou ik er dan over denken om de maxi cosi voorin te zetten. Al maakt dat denk ik niet veel uit.
    Heb nu de mc voorin staan omdat achterin de gordel te kort is.

5. Eylem

Eylem Niet meer actief

Optie 1 lijkt me het minste 'werk'/minste aanpassingen. Dat is voor de kinderen in ieder geval het veiligste.

6. ratatosk

ratatosk VIP lid

Mar 16, 2010
    5,429
    5
    0
    Ik heb het idee dat de middelste plek achterin het minst veilig is, dus wij hadden het zo bedacht:
    Maxi cosi voorin.
    Zitverhoger of autostoel voor de oudste en autostoel voor de middelste achterin en moeders daartussenin, en pa rijdt dan.

7. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Jan 1, 2008
    4,557
    0
    0
    Mijn meisjes
    Hellevoetsluis
    Wij dachten hetzelfde probleem te hebben.
    Onze oudste is ook net 4 en de jongste 2,5.
    En we hebben dus ook een opel stra (station uit 2009)
    Maar het past!!!

Dus een maxicosi (op easybase), autostoel 1 en 2 (in het midden)

Bij onze astra kan je de airbag niet (laten) uitzetten dus optie 1 viel af, dat zou ik dus nog even goed nakijken als ik jou was want zo hadden wij het ook bedacht.

8. Lyso

Lyso Fanatiek lid

Jul 3, 2009
    1,081
    2
    36
    Hoi, mijn zus had 3 kindern op de achterbank, bij haar paste het wel (weet niet precies hoe) Zij had een pasaat. Wat ik wel weet, dat het maar op 1 manier paste. Dus misschien kun je nog wat schuiven met de stoeltjes? Als je in het midden een 3 punts gordel hebt, zou het iig geen bezwaar moeten zijn...

9. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    het is dus de meest veilige plek...

10. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,067
    2,203
    113
    Brabant
    Wij zijn net gaan schuiven in de auto, omdat wij soms mijn moeder meenemen en zelf niet achterin pasten.

Nu staat het rodi xp, tobi, vrije ruimte. De tobi dus in het midden. En.. Volgens mijn zou de mc nog op de vrije ruimte kunnen. Dat kan ik vanavond passen.
    ( eierstokken rammelen, haha)

Wij hebben overigens een focus.

(note to myself, als ik ga passen of ik er naast pas: niet weeeeer de deur met kinderslot dicht gooien..)

11. jewe

jewe VIP lid

Feb 16, 2009
    9,544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    De middelste plek is de meest veilige plek in de auto.

@TS, Optie 1 is de meest veilige optie omdat je oudste dan nog in een hele stoel kan waardoor de bescherming bij een aanrijding het grootste is.
    Wettelijk gezien moet een kindje tot 1.35 in een hele stoel vervoerd worden mits het niet anders kan mag het oudste kind op een zitverhoger vervoerd worden. Dus eigelijk kunnen alle drie je opties. Maar 1 en 2 vindt ik de meest veilige.

12. ratatosk

ratatosk VIP lid

Mar 16, 2010
    5,429
    5
    0
    Serieus? Met die halve gordel enzo? Waarom is dat dan de veiligste plek in de auto?

13. jewe

jewe VIP lid

Feb 16, 2009
    9,544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Als je er echt drie zitplaatsen hebt zitten dan heb je er een hele gordel zitten.
    Het is de meest veilig omdat een kind niet in de buurt van de deuren zit bij een zijdelinkse aanrijding en niet voorin zit omdat de motorkap verfrommeld wordt bij een vooraanrijding. Ze zitten dus helemaal vrij.

14. adi

adi Niet meer actief

Uit diverse onderzoeken is gebleken dat de middelste plek achterin het veiligst is.
    Daarna komt de plek achter de berijdersstoel. Dit omdat je bij een dreigende botsing instictief jezelf beschermd en dus van je af stuurt. Om dezelfde reden is de bijrijdersstoel de minst veilige plek in de auto.

Ts, ga eens met de auto naar prenatal of babydump oid en vraag of je mag testen of het allemaal past. Hebben wij ook gedaan.

15. ratatosk

ratatosk VIP lid

Mar 16, 2010
    5,429
    5
    0
    Bedankt voor de uitleg. Weet ik dat ook weer :).
    Ik heb even gekeken en we hebben drie volledige gordels achterin, tenminste in mijn auto, de auto van mijn man heeft hij momenteel mee dus dat weet ik nog niet.
    Fijn om alvast te weten dat onze frutjes er straks allemaal in gaan passen en dat ik niet achterin hoef te zitten want daar heb ik zo'n hekel aan.

16. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

hier past het wel met maxi cosi op de easybase, en dan 2 nummer 1 stoelen of 1 nummer 1 en 1 nummer 2 stoelen. Maar 3 nummer 1 stoelen of 2 en een nummer2 stoel past niet. Pas uitgeprobeerd omdat zoonlief nu een beetje uit de maxi cosi begint te groeien.

17. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,325
    36,184
    113
    Hier past het wel, wel proppen, maar goed dat is niet anders. Volgend jaar komt er een nieuwe auto waarschijnlijk. Hier dus groep 1 stoel in het midden, omdat je die niet met gordels vast hoeft te zetten. Maxi cosi en groep 2 stoel aan de buitenkant.

18. MB2005

MB2005 Fanatiek lid

Apr 30, 2006
    1,290
    0
    0
    Spijkenisse
    Wij hebben een Hyundai accent en het past.
    Wel hebben we de romer eclipse autostoel gekocht en de romer king plus verkocht.
    Ook hadden we de maxi cosi van de oudste nog, maar die had uitstekende knoppen aan de zijkant en daarvoor hebben we een nieuwe gekocht waarbij ze netjes plat zijn, dat scheelde 10 cm ongeveer.
    Toch hebben we meestal de middelste voorin, met de romer eclipse en ik in het midden achterin tussen de maxi cosi met de jongste en de maxi cosi groep 3 zitverhoger met rugleuning.
    En als ik alleen met de jongens ben dan zit de oudste voorin naast mij, want de airbag kan bij ons niet uit voor dus de maxi cosi kan helaas niet voorin.

Succes ermee.
    Gr MB2005.

Share This Page