Hoe lang fietsen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Que, 20 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Que

Que Niet meer actief

Meiden ik ben vandaag voor het eerste een stukje wezen fietsen.

Kleine man kan al 30 min loszitten. Dus ik een klein stukje geweest. Heb geklokt het waren 6 min.

Hoe lang blijf je 6 min. fietsen en hoe langzaam of misschien wel snel bouw je dit op.

Hoe hebben jullie dit gedaan??

2. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Ik ben ook begonnen met kleine stukjes en dan zonder al te veel drempels/hobbels enzo. Ik heb gekeken naar hoe het fietsen ging en hoe Lucas het vond. Hij vond het geweldig en kon het steeds beter volhouden. Zo zie je vanzelf hoe lang je kunt fietsen. Ik denk dat ik binnen een maandje ongeveer heb opgebouwd naar 45-60 min. fietsen. Hij kon toen ook bijna ongelimiteerd los zitten.

Succes!

3. Que

Que Niet meer actief

Ik heb hier precies een rondje asvalt met wel een paar drempels in de weg, maar dat is meer hoogje op hoogje af. Ga nog niet op die hobbelweggetjes fietsen.. Dus eigenlijk gewoon kijken wanneer hij het genoeg vind??

4. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Ja, idd! En natuurlijk proberen weer terug te zijn voordat hij het zat is, dat is wel belangrijk. Dat hij het niet halverwege echt zat wordt en je dan nog naar huis moet, snap je? Ze krijgen op de fiets naast het lichamelijke, ook een hoop prikkels te verduren van het buiten zijn, het verkeer, de snelheid etc.
    Gewoon lekker uitproberen en geniet ervan!

Liefs

5. nense

nense Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.358
    0
    36
    Vrouw
    Gelderland
    Kijk goed naar je kindje en pas op hem aan hoe lang je fietst. Ik denk dat dit per kindje verschilt en per dag kan het ook nog verschillen.
    Ik ben begonnen met kleine stukjes hier in de wijk zonder te veel hobbels of drempels. Als ik zag dat mijn zoontje moe werd was ik ook zo weer thuis.

6. Storm

Storm Niet meer actief

Ik ben ook begonnen met kleine stukjes. Een keer naar de brievenbus, een rondje door de wijk heen, een keertje naar de winkel, naar opa en oma. Allemaal in de buurt. Langzaam uitbreiden door met een omweg naar huis te fietsen.
    Maar ging toch allemaal best in een rap tempo. Gewoon goed naar je kindje kijken.

7. Que

Que Niet meer actief

Bedankt voor jullie reacties!! Vandaag ga ik even naar de apotheek en weer terug. Is ongeveer dezelfde afstand als gister.

Ik fiets trouwens wel in een slakkentempo. Heb een fiets met trapondersteuning waardoor je snel geneigd bent om hard te gaan fietsen, maar heb zoiets van dan gaat het helemaal snel voor hem.

Deel Deze Pagina