Hoe lang gaan die krampjes nog duren?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Josie88, 23 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Daar kunnen jullie uiteraard geen antwoord op geven, hoe lang de krampjes hier nog gaan duren. ;) Maar poeh, het is vervelend zeg. Voor Eva nog het meeste natuurlijk, maar ik mag hier vast wel even bekennen dat ik er af en toe ook best flauw van ben... :)

Volgende week is ze drie maanden, dan zouden we het ergste gehad moeten hebben? Het lijkt nog niet minder te zijn dan voorheen. Verdwijnt het plots, duurt het nog langer of is het niet normaal dat ze nu nog zoveel last heeft van krampjes en moet ik misschien actie ondernemen? (zou niet goed weten wat eigenlijk, maar misschien andere voeding? Nu KV Standaard 1 met Nutriton, misschien Extra Care? of toch meer geduld hebben?) We zorgen dat ze met drinken niet teveel lucht binnen krijgt, gebruiken Cinababy (eerst weken Infacol geprobeerd, maar dat leek helemaal niets te doen), goed boeren etc. Zou het verder niet weten...

2. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    Al drBrown fles geprobeerd?
    Hielp hier heel goed icm met sab simplex.
    Krampjes kunnen ook van de Nutriton komen.
    Heb je al pure JBPM geprobeerd van de natuurwinkel?
    Hoor vaker dat kindjes op eigen merk voeding langer krampjes hebben, misschien ook nog iets om over na te denken.....

3. poely

poely Actief lid

26 mrt 2010
    174
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vervelend zeg dat ze zo last heeft van krampjes. Je zou de Dr Brown fles kunnen proberen, deze is speciaal tegen krampjes. Bij ons werkte infacol niet en hebben sab simplex besteld, werkt wel goed. En onze zoon kreeg na ons idee juist krampjes van nutriton. Maar ieder kindjes reageert natuurlijk overal anders op, maar misschien kun je wat proberen van bovenstaande! Succes en ze gaan vast gauw over nu ze bijna drie maanden is!

4. poely

poely Actief lid

26 mrt 2010
    174
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is grappig Tuttie schrijft tegelijk hetzelfde!

5. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Ik heb een hele collectie flessen in de kast staan inmiddels (ze is een snelle drinker en heeft verborgen reflux), maar weer bij de fles (en speen) uitgekomen waar we mee gestart zijn: Avent Naturel. Dit helpt goed tegen het snelle drinken. Dr. Brown nog niet geprobeerd, inderdaad goede verhalen over gehoord, maar niet icm Nutriton, het ventiel (?) zou dan verstopt raken? Iemand daar ervaring mee?

Ik moet inderdaad op zoek naar pure jbpm, de natuurwinkels hier in de omgeving laatst al afgebeld en die hebben het niet, mocht iemand een goede internettip hebben? :D

Op eigen merk meer krampen had ik nog niet eerder gehoord trouwens?

Is Sab Simplex alleen online te verkrijgen? (komt uit Duitsland toch?)

6. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Iets met twee zielen was het geloof ik. :p

7. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    Nee, ik heb speen nr 2 op de fles en nog nooit geen verstopping gehad.
    Ik zie dat je in Groningen woont, niet toevallig vlakbij de grens?
    Ik kocht het altijd bij de apotheek daar.
    Echt een wondermiddel en er zit echt niets schadelijks in.
    Infacol is een paar jaar terug een tijdje uit de handel geweest dus ik vertrouw dat niet helemaal meer;)
    Heb het uit wanhoop wel even geprobeerd maar hielp hier ook niets.
    Ik zou eerst overgaan op Friso of Nutrilon icm dr Brown en als dat niet helpt sab simplex en verder op zoek naar de pure JPBM.
    Heb een hele gevoelige dochter maar ze kon wel tegen de Nutriton.

8. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    Grappig Poely ;)

9. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

@TS: je kan ook de comfort versie proberen (meestal een groen pakk) is speciaal voor krampen. Denk dat ze niet goed reageert op de Nutriton. In comfort zit al Nutriton mssr dan 30% en je hoeft niet meer met schepjes te klooien.

10. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Hier werd het door de comfort veel erger.
    Krampjes duurden hier tot een week of 15.
    Cinababy, massage en warm badje gaven soms verlichting.
    Heel vervelend maar het gaat over. Als je al het mogelijke al doet moet ze er echt door heen.:(

11. Koon

Koon Niet meer actief

Ik ben naar de osteopaat geweest tegen krampjes en voorkeurshouding. Beide na 1 sessie een heel stuk minder geworden.

12. senso

senso VIP lid

31 okt 2010
    5.341
    0
    36
    Pure jbpm kun je bestellen bij de online drogist punt nl :D

Succes verder hier duurde het tot ruim 4 maanden :$

13. Lionne

Lionne Fanatiek lid

24 okt 2011
    3.450
    0
    36
    Activiteitenbegeleider in de ouderenzorg.
    Bij Utrecht
    Wat bij ons een beetje hielp was halverwege de fles een keer extra laten boeren. Verder hebben wij ook tot een maand of vier met kraampjes gelopen. Nu heeft ze nergens meer last van.

14. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.881
    2.882
    113
    Noord-Holland
    Ik heb mn dochter meegenomen naar mn acupuncturist.. 1 naaldje in haar been en alle krampjes weg :)

15. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    Grappig dat ik dat lees van nutrilon... In het ziekenhuis kregen we Friso en zijn thuis over gegaan op nutrilon. Heb het idee dat het in de, nu week dat we thuis zijn, erger word... Zijn ook begonnen met infacol, maar weet niet of dit nu echt veel helpt.
    Misschien toch maar over op andere voeding en sab simplex? En misschien die fles van dr Brown, daar heb ik idd al veel over gelezen.

16. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Hier bestel ik het ook! Volgende dag in huis!

17. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Ik woon inderdaad vlakbij de grens Tuttie, zal daar binnenkort eens bij de apotheek kijken, thanks!

Comfort is niet lichter verteerbaar toch Kwebbel? Vandaar mijn vraag naar de extra care, die schijnt lichter verteerbaar te zijn, dus minder krampen. Nadeel kan dan wel zijn doordat het sneller de maag verlaat, meer honger. Het gaat nu net zo lekker qua schema, dilemma...

Koon: osteopaat zijn we al drie keer geweest. Voorheen krijste ze namelijk úren achter elkaar... ;) ;) Bleek haar schouder in de knel te zitten. Darmpjes waren ook erg onrustig, osteopaat heeft gedaan wat hij kon, maar gaf aan er niet meer invloed op te kunnen hebben.

Acupuncturist Sophy? Vind ik een beetje 'engig' op de een of andere manier. :)

Siertje: het gaat niet zozeer om Nutrilon, met die voeding heb ik geen ervaring, NutriTon kan een boosdoener zijn (is van Nutrilon, maar een verdikkingsmiddel met jbpm). Kan natuurlijk best dat je kleintje Nutrilon niet goed verdraagt (?).

Iedereen bedankt voor de tips!

Ik zet alles even op een rijtje en wacht een paar dagen af. Ik heb namelijk zo'n donkerbruin vermoeden dat ze nu in haar 12 weken sprong zit. Vanaf vrijdag ontroostbaar krijsen, uit haar doen, slecht drinken, slecht slapen, de hele mikmak... ;) Dat krijsen weet ik grotendeels aan haar krampen (gezien het normaal gesproken ook vrij erg is), maar nu het kwartje van de sprong is gevallen, kan het misschien meevallen? Eens zien hoe het eind volgende week is, mocht het nog zo zijn, dan is het tijd voor verandering. :)

18. Rapunzel

Rapunzel Fanatiek lid

14 dec 2012
    4.172
    5.727
    113
    JBPM heeft de kruidvat ook gewoon ;) Bij mijn zoontje werden de krampen alleen wel erger hiervan, omdat hij moeilijker kon poepen, dus na 2 dagen alweer mee gestopt.

19. Minerva

Minerva Niet meer actief

Overstappen van merk voeding kan voor krampen zorgen of ze verergeren. Waarom stap je over? Friso Comfort is net iets beter tegen krampjes dan Nutrilon.

20. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Ook niet puur, van kruidvat is hetzelfde idee als van nutriton.

Deel Deze Pagina