Voor het eerst sinds 2019 zijn we weer eens naar het buitenland geweest op zomervakantie. En nu alweer druk aan het denken voor volgend jaar. Vroeger bleven we om het jaar in Nederland. Dus misschien volgend jaar weer wat dichter bij huis. Wat wij zoeken is een camping zonder poespas. En met sportieve activiteiten op of in de buurt van de camping. Wandelen en fietsen is leuk. Maar iets extra's in de vorm van aparte of (een beetje) extreme sporten is nog leuker. Dus ter inspiratie: Wat was jouw leukste binnenlandse vakantie? Of welke streek/provincie/plaats vind jij leuk om te verblijven? Ps: ja, ik ga ook gewoon klagen over het weer
Ik vond Texel heel leuk en Friesland ook! Maar in Friesland hadden we hele week 30 graden en hadden we hele week een bootje bij ons huisje leggen en 2 kano's. Ook was er die week Sneekweek, Sail en skûtsjesilen. Dus dat heeft allemaal wel mee geholpen denk ik
Wij gaan graag naar camping de Vinkenhof in Limburg ( ook huisjes te huur ) Veel te doen in de omgeving, wij fietsen graag dus dat doen wij dan maar genoeg andere dingen
Ommen! Camping lag aan de vecht, kon daar op varen en suppen meteen vanaf de camping. En wandelen en fietsen kon ook, camping lag aan fietsknooppunten en aan het bos. En ook nog dichtbij Ommen zelf voor de boodschappen. We hebben de auto amper gebruikt. We zijn met de auto naar een klimbos gereden, dat was ook leuk. Ik vond dat een erg leuke vakantie.
Ik hou van Texel meerdere heerlijke vakanties daar gehad. Friesland klinkt heel leuk zo. Mee op een skûtsje lijkt me een heel leuke ervaring. En leerzaam voor zeil leken als wij.
Ik vind de Veluwe echt heel leuk, vooral in de herfst. Lange wandeltochten maken, daarna warme choco drinken, zo gezellig. In de zomer is Friesland ook leuk, zeker het Zuid-Westen: Hindeloopen, Sloten, Lemmer, Sneek, allemaal leuke plekjes. Het Planetarium in Franeker is ook leuk en ik vind Leeuwarden een gezellige stad. Je kan ook makkelijk oversteken naar Terschelling.
Als je gaat klagen over het weer krijg je geen tips van me hoor Mijn favoriete plek is Zeeland. Het gedeelte bij Domburg is geweldig. Maar in 2021 zijn we naar Zeeuws Vlaanderen geweest, dat was ook geweldig. Prachtige natuur en heel veel te doen. In 2022 zijn we naar Texel geweest en dat vonden we ook fantastisch! Maar goed, ik heb dan ook altijd 30 graden als we in Nederland gaan
Wij overwegen voor volgend jaar Zeeland vanwege wind- en golfsurfen voor mij en fietsen voor m'n vrouw. Ben nog nooit in de zomer gaan kamperen in Nederland, ben wel benieuwd. Lijkt me lekker om niet zo ver te hoeven rijden en mijn eigen surfspul kan mee, maar wordt er ook niet direct heel enthousiast van
Als je geluk heb is het prachtig weer en dan is het genieten. Heb je pech .... Maar eerlijk is eerlijk. Als je een hele dag of langer hebt geleden kan je ook pech hebben. En dan voelt regen veel zuurder dan in Nederland. Zeeland heeft geloof ik de meeste zonuren binnen nl heb ik mij ooit laten vertellen.
Voor mezelf ben ik benieuwd of ik na een week niet al uitgekeken ben, het liefst ga ik lange wandelingen maken in de bergen. Maar he, eens moet de eerste keer zijn en als het 2 weken goed waait en ik kan surfen is het vast ook leuk. Maar goed, qua (water)sport zou je daar dus heen kunnen. Brouwersdam voor windsurfen en blokarten, kitesurfen. Ouddorp en Domburg bv voor golfsurfen. Evt suppen of surfskaten als de golven laag zijn / er geen wind staat.
Daarom gaan we ook nooit langer dan een week naar Zeeland. Eerst een (ruime) week weg binnen Europa , even thuis uitrusten en dan nog een weekje relaxen en kneuteren in Zeeland. Je kan overigens ook hele mooie duinwandelingen maken. Dat zijn ook net bergen