Zoals je kunt lezen verschilt dit heel erg per kindje. Wij zijn beiden lang (179/195) en dochter werd heel gemiddeld geboren met 50cm en 3300 gr. Ze heeft een maand in maat 50 gezeten, ik had ook niet erg veel, maar ze spuugde de eerste week zo'n 3 setjes per dag onder Ik heb veel bij laten halen. Het hoeft niet duur, je hebt leuke boxpakjes voor heel weinig. Maar mocht hier een tweede komen zou ik voor minimaal zes verschoninkjes gaan... (ze is nu trouwens al 83 cm, dus maat 86. Ze is net 1 geworden)
Prulleke was 49 cm en 3150gr. Heb zelf niets in 50 gekocht, wel gekregen. Alles was hier gelijk 56, in het begin een klein beetje te groot. Maar paste al snel prima. Hij is nu 10 weken en de broekjes beginnen langzaam te klein te worden. Ik ben het met velen eens dat het ook een kwestie van "merk"/winkel is.
Ohw ik bedenk net dat ik wel wat boxpakjes/ pyjama's maat 50 had van de primark. Ik heb overigens van 56 en 62 gezorgd dat ik minstens genoeg in huis had om 1week door te komen(ongelukjes niet meegerekend) . Dit omdat wíj alleen in het weekend wassen.
Verschilt per kind maar ook per merk. Onze dochter heeft de eerste 6 weken maat 50 gepast en zit nu op maat 56/62 beetje afhankelijk van het kledingstuk. Ze is nu 57 cm maar sommige dingen passen niet over het hoofdje. Ze is ook een dikkerdje. Mijn neefje is nu een half jaar en mager en heeft maat 62/68. Maar in theorie zeggen ze bij de geboorte maat 50, na een maand 56, maand later 62, 2 maanden later 68. Ik denk dat het voldoende is om wat kleertjes te hebben in de maten (50)-56-62. Combinatiematen 50/56 en 62/68 kan ook. Wij hebben ook e.e.a. gekregen in maat 62/68. Bijkopen kan maar als je bv een ks hebt is het lastiger om zelf op pad te gaan.
Hier ook lang, maar ons zoontje was maar 48 cm bij de geboorte. Maat 50 was te groot de eerste 2 weken. Het verschilt echt per kind, heel lastig te zeggen. Met een half jaar had mijn zoontje nog maat 62, maar andere kindjes hebben al 68 of 74.
Hier helemaal geen 50 gebruikt, bij beide kinderen niet. T heeft 4 weken 56 aangehad, 4 weken 62 en zit nu al 4 weken in 68 en ik moet zeggen dat sommige broekjes al niet zo ruim meer zitten. Ligt wel aan het merk. Voor mijn gevoel gaat het niet lang meer duren voordat 74 om de hoek komt gluren haha
Hier ging het in rap tempo door naar maat 74. In 74 heeft hij wel van dec tot aan maart gezeten. En nu zitten we opeens weer in 86. Zijn spurten die hij heeft.
Het verschilt enorm per kind idd. Onze zoon zat met 7 mnd al in maat 74, maar Onze dochter heeft wel dik 4 mnd maat 50 gedragen en kwam pas in maat 74 terecht toen ze 18 mnd was. Nu is ze bijna 3 jaar en draagt ze nog steeds vrijwel alles maat 86 ( een enkel merk 92) en sommige dingen zelfs nog in maat 80. Ik zou het alleen bij wat setjes 50 - 56- 62 houden. de rest is later zo bijgekocht
Whahaha, ooh ik heb echt een girafje! Lang en dun. Zit nu met 3,5 maand in 68. Van de h&m heeft ie 62. Prenatal stretch-rompers 50-56 (?!). Petit bateau 74. Zeeman 68. Ligt dus aan het merk en aan het kindje inderdaad. Als ik zo zijn groeicurve bekijk zit hij wel binnen de lijntjes met lengte dus het is niet gek. Wij hadden trouwens niet een lang kindje verwacht. En tot de laatste dag (inleiding) in het zk zeiden ze dat het een kleintje was. Mooi niet met zn 54 cm en 7,5 pond
Mijn zoontje was 50cm en 3220gr bij zijn geboorte. Hij heeft de eerste 4/6 weken toch wel maatje 50 aan gehad. Vanaf 6 weken ongeveer zat maatje 56 ook mooi. Hij is nu bijna 12 weken en heeft broekjes maat 62 en shirtjes maat 56 zijn rompertjes zijn maat 60. Mijn zoontje is vrij smal waardoor een grote maat al snel heel wijd valt.
Mijn zoontje woog 8 pond bij de geboorte maar was wel lang: 54 cm. Hij is iets groter dan gemiddeld maar omdat hij zo smal gebouwd is heeft hij nog wel zo'n 5 weken in maat 50 gepast, broekjes soms wel 56. Hij is morgen 9 weken en past van sommige merken nog steeds romper maat 50. Meeste truitjes maat 56 maar broekjes (lange beentjes!) soms wel 62
Mijn oudste was 8,5 pond en 52 cm en ik had kleertjes meegenomen naar het ziekenhuis maat 50. Gelukkig toch nog een pakje maat 56 op het laatst erbij gepakt. Mooi dat hij niet in 50 paste. Na vijf weken zat hij al in maat 62. Bij nummer twee en voor deze knul maar gelijk 56 gekocht. Er is echt geen peil op te trekken hoe lang ze in een maat zitten.
Mijn dochter verzoop bijna in maat 50, ze woog bijna 2900 gram bij de geboorte. Had dus beter 44 kunnen kopen maar dat heb ik niet meer gedaan, in de hoop dat ze er snel goed in zou passen. Nou, die maat 50 paste ze dus ongeveer goed toen ze een maand was en met 3 maanden pastte ze maat 56 nog. Met zo'n 6 maanden had ze vaak nog 68 aan. Het ging hier dus absoluut niet snel, i.t.t wat ik vaak hoor van anderen. En er was één rompertje maat 50 die ze serieus heeft gedragen tot 11 maanden! Maar ik denk eerder dat dat een fabricagefout is geweest...
ik had grote kinderen, het lastige is dat ik de maten erg irritant vind, zelfs nu. Vooral toen ze klein waren legde ik een shirt op de commode die aan de kleine kant was, alles kleiner als dat moest weg. En ik legde een shirt neer als het groter als dat was, dan moest het terug naar zolder. en soms liggen er dan 4 verschillende maten in de kast....
Hier in verwachting van 1e, maar heb dit al met kleertjes van hema en zeeman, wat een verschil zeg, vooral broekjes...Heb bepaalde broekjes van 62 maar op de stapel voor 50/56 gelegd en andersom. We zien wel als ie geboren is, er zal toch wel iets passen wat ik gekocht heb
Ik loop ook met deze vraag! dus fijn dat jij hem hier hebt gesteld! Ben in verwachting van de 1e, dus helemaal geen ervaring met babykleertjes. Het lijkt allemaal zo klein of zo groot! en het is vooral verwarrend als je van verschillende winkels kleertjes naast elkaar legt. Heb je een broekje van 62 die je dan naast een broekje van 56 legt van andere winkel, oogt ie ook opeens 56... Wij weten ook niet wat we krijgen, een j of m, dus moest heel neutraal inkopen doen(word het nog lastiger van, hihi). Heb voornamelijk maat 50/56 in de kast liggen, maar ook een stapeltje 62. In kleine maat vooral genoeg zodat ik lekker kan verschonen als ie spuugt ofzo. Misgrijpen heb ik zo'n hekel aan! Als kleine geboren is en we weten wat het is en hoe groot ie is, ga ik lekker weer keertje shoppen voor specifieke jongens- of meidenkleertjes!