Zoals het onderwerp al aangeeft: Volgende week ga ik met mijn vriend naar de huisarts. Al in november 2008 ben ik gestopt met de pil. Wegens malariatabletten voor een verre reis vorige zomer nog een paar pilstrippen geslikt omdat ik niet zwanger mocht worden. Maar inmiddels zijn we nu al weer een jaar verder... Mijn cyclus is niet super onregelmatig, maar regelmatig is ook anders... Er zijn rondes waarin ik super veel last heb van vanalles, opgeblazen gevoel en misselijkheid, stemmingswisselingen ed. dit houdt vaak een aantal weken aan. Er zijn ook rondes waarin ik juist niet veel voel. Ik heb dus ook al veel negatieve testen gehad en vaak het gevoel dat het raak was maar iedere keer weer teleurgesteld. Vanwege die klachten ook al weleens daar de ha geweest maar die scheepte me af met dat het er allemaal bij hoorde. Volgende week gaan we samen, en moeten we toch echt verder. Toch vind ik het allemaal wel een beetje eng. Een beetje dubbel. Het is fijn dat het allemaal nu onderzocht kan gaan worden maar ook ben ik ook een beetje bang dat het niet goed zit. Vorige maand wilde we al gaan maar hadden we een beetje hoop nog dat het niet nodig was. Iedere keer die ongi:x En al die andere mensen om me heen die wel zwanger worden, pfff.:x Wie zit of zat in hetzelfde schuitje en wil met mij kletsen, zodat we elkaar kunnen steunen? Of wie heeft er ervaring, wat staat me te wachten?
ik ben al een tijdje geleden geweest. Voor naar de gyn te gaan hoef je niet langs de ha je kunt ook gewoon een afspraak maken. Je hoeft niet alles te vertellen je geeft aan wij zijn langer dan een jaar bezig en wij willen graag naar de gyn en dat is dat. MIjn rondes waren tussen de 21 en de 49 dagen en dat is ook niet handig. Na een paar onderzoeken zijn wij aan de clomid begonnen na een ronde was het raak helaas is dit mis gegaan maar volgende maand gaan wij er gewoon weer voor. Maak je geen zorgen. Ik zou gewoon een afspraak maken bij een gyn naar keus en even vragen of ze een verwijzing nodig hebben zo ja even naar de ha zo niet dan niet. Niet te lang mee wachten soms duurt het wel 6 weken voordat er plek voor je is.
Ik heb gezocht naar een gyn hier in de buurt maar op de website staat dat je echt een verwijsbrief nodig hebt. Vorige bezoek aan de HA, vertelde deze mij dat we samen terug moesten komen als we daar aan toe waren en dat zaadonderzoek ook al via de HA gedaan kan worden. We gaan dus woensdag samen en we zullen zien wat hij zegt.... Maar idd ik zal er wel op aan dringen dat ik snel naar de gyn wil,als het nog zo lang kan duren.... Wat naar dat dat het mis is gegaan bij jullie. Moet je nu weer door gaan met de clomid? Sterkte, hoop dat het snel weer raak is!
Wij zijn vorige maand ook naar de huisarts geweest, hij wilde eerst het zaad na laten kijken en dan ben ik aan de beurt. Uitslag van de zaadtest is niet goed Morgen heb ik een afspraak bij de huisarts (hij was 4 weken op vakantie:x) dus ik ben benieuwd hoe nu verder. Moet ik alsnog naar de gyn, of gaan ze zich nu richten op mn partner.. heel spannend maar indd ook eng allemaal! Succes ermee, en ook wij krijgen ooit een mooie test in onze handen liefs
Oh jeetje wat vervelend en spannend idd. Mijn ha zei destijds ook dat hij dan wilde beginnen met zaadonderzoek, dit schijnt wat makkelijker te gaan. Hoe ging dat bij jullie? Doet de ha dit zelf? Wij wilde eigenlijk ook al eerder gaan, eindelijk hadden we alle moed bij elkaar en wilde ik een afspraak maken, ging tie ook 3 weken met vakantie.:x Hoe laat moet je morgen? Laat je weten hoe het geweest is? Ik duim voor jullie!
Ja een man hoeft alleen een potje in te leveren en een vrouw moet toch zo'n geheel onderzoek ondergaan, dat is wat minder prettig. We moesten gewoon het potje inleveren in het ziekenhuis en na 2 dagen de uitslag. morgen moet ik om 10 over 10. het is indd heel spannend maar hoe langer je wacht hoe onzekerder (bestaat dat woord ) je word als je weer is ongi word ik laat wat weten en jij ook alvast heel veel succes! we hopen op een goeie uitslag
Voor zover ik weet heb ik je in NL ten alle tijden een verwijzing nodig voor de gynaecoloog....Als jij een ziekenhuis weet waar dit niet zo is zijn er denk ik genoeg meiden/vrouwen die dit willen weten, want dan gaat dat ziekenhuis het heel erg druk krijgen Vaak kan je wel bij een privé kliniek zonder verwijzing terecht...
Bij ons begon de ha ook met bloed onderzoek bij mij en zaad onderzoek bij mijn man. Na het bloedonderzoek bleek ik toch zwanger (in 2007) en hebben we verder niets gedaan. Nu alweer ruim een jaar bezig. Ik liep bij de gyn voor mijn mk in april. Bij de laaste controle hebben we aangegeven hulp te willen voor zwanger worden (mk was in ronde 10). Bij de fertiliteitsarts aangekomen gaf ze aan dat de kansen nog vrij groot waren en dat ik eerst mocht gaan afvallen... Ook twijfelden we zelf of we al weeeer regelmatig naar het ziekenhuis wilden. Die had ik al erg veel bezocht door mk. 6 september hebben we weer een afspraak en dan gaan we kijken wat voor onderzoeken we kunnen krijgen. Ik ben ook benieuwd hoe het zal gaan lopen!
Hier hebben we de 24ste een zaadonderzoek gehad en nog aan het wachten op de uitslag en die krijgen we pas over ong 2 weken. Als die goed is ben ik aan de beurt
Hier ook nog niks na een jaar! wat kan ik me soms verschrikkelijk verdriettig voellen!!! Ik wil ook graag naar de HA maar mijn vriend niet, het komt wel wanneer het komt zegt hij, we klussen dus ook niet speciaal ervoor omdat hij dat niet wil wees blij dat jou vriend wel mee gaat en heel veel succes!
@engeltje1, ik ben op dit moment voor je aan het duimen hoor! Spannend! @Annie24, klopt volgens mij heb je bijna voor alles in het ziekenhuis een verwijzing van de ha nodig! @mamavandewi, voor jou ook spannend dus, nog zo'n 2 weken te gaan. Wat een onzekere tijden hè! De fertiliteitsarts geeft in ieder geval aan dat de kansen groot zijn. Lukt het afvallen een beetje? @Vagans, ja wat kan je je verdrietig voelen hè! Mijn vriend wilde eerst ook niet hoor! Ik ben dus al een keer alleen geweest ivm met klachten. Vorige maand toen de klachten weer zo heftig waren gaf hij zelf aan dat het nu toch wel tijd werd. Mijn vriend is niet zo'n prater. Ik weet niet hoe het met je jouwe zit maar misschien dat je het toch eens aan kunt kaarten omdat je er steeds verdrietiger van wordt, of een termijn voor jullie zelf kunnen stellen. Toen ik in mei ongeveer alleen naar de ha ging, raadde deze dit ook aan. Ik ben toen met mijn vriend uit eten geweest en hebben voor ons zelf toen augustus aangehouden, als ik dan nog niet spontaan zwanger zou zijn, zouden we gaan. Al die maanden zo'n hoop gehad dat het niet nodig zou zijn.:x Maar ja helaas we moeten toch, en misschien wel goed dat het nu onderzocht gaat worden.
Hi Meiden, Ik kom net terug van de HA en ik moet (zoals verwacht) nog 2 weekjes wachten en dan opnieuw een zaadtest. Wanneer deze uitslag dezelfde uitkomst heeft worden we doorgestuurd naar de de gyn. De uitslag van nu was dus dat er te weinig zaad is en hetgeen wat er is, is niet beweeglijk genoeg. Net weer even een traan weggepinkt maar ik moet me kop op houden en blijven hopen dat ook wij een gezinntje krijgen! liefs Engeltje
Oh balen meid, kan me voorstellen dat je een traantje heb weg moeten pinken! Hoop voor je dat de volgende test wel goed is. En inderdaad moed houden! Sterkte! Liefs
Engeltje1, ik hoop op een goede afloop en dat jullie over niet al te lange tijd ook een kindje mogen krijgen!
kan me voorstellen dat je verdrietog bent, dit is niet wat je verwacht als je probeert zwanger te worden, Ik wil je heel veel sterkte wensen!
ik hoop het ook, mensen uit mn omgeving zeggen ook: moch het nu echt niet lukken, kan je altijd aan adoptie denken. ze bedoelen het wel goed maar ik denk dat ze niet begrijpen dat ik gewoon ook een x een zwangerschap mee wil maken. lijkt me zo geweldig iets voelen groeien in je buik. het echt vanaf het begin mee maken, nee zoiets verwacht je inderdaad niet als je stopt met de pil. ik dacht waarom overkomt dit ons nu? maar sinds ik hier op zp zit, zie ik dat een heleboel stellen "problemen" hebben echt vreselijk, maar komt goed hoop ik met ons allen xxx het kan nog steeds!
Vanochtend alle moed bij elkaar geschraapt en de telefoon gepakt! Woensdagmiddag gaan we naar de HA. Ik vind het echt doodeng!
Hallo! Even een update: Mijn vriend krijgt volgende week een zaadonderzoek. (best genant krijg je zo'n potje mee waar je het in moet doen en dat moet hij wegbrengen) Hoe gaan jullie daar mee om? Hij is niet zo'n prater maar volgens mij voelt hij zich best een beetje opgelaten.. Hij doet wel stoer maar volgens mij zit hij er ook wel mee... Als dit allemaal goed is, wordt er een afspraak voor mij bij de gyn gemaakt. Ik vind het allemaal best eng, want wie weet wat ons allemaal nog te wachten staat....