Lang voeden

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door loes88, 25 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loes88

loes88 Actief lid

14 mrt 2010
    142
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Vorige week zijn we de trotse ouders geworden van ons tweede kindje. De borstvoeding loopt goed, ze was gisteren zelfs al boven haar geboortegewicht.
    Nu is het zo dat ze over sommige voedingen lang doet, zo'n 45 tot 60 minuten. Is dat normaal?

Ze heeft een grote broer van 15 maanden en ik vraag me af hoe ik het ga doen als ik haar moet voeden en hem bezig moet houden...

Bedankt vast voor het antwoord!

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

tja, dat is wel vrij lang. Het hoeft niet abnormaal te zijn, maar ik vraag me af of ze al die tijd echt effectief drinkt. Het kan ook heel gezellig zijn bij mama om wat langer te liggen en te sabbelen.
    Let eens goed op als ze drinkt,neemt ze een grote hap, en na het eerste aanzuigen (veel korte zuigbewegingen) gaat het ritme dan over in een lange teugen en slikken ritme?
    Als ze op een gegeven moment steeds langere pauze's tussen het zuigen heeft kun je haar afkoppelen en verschonen en aan de andere borst leggen. Daar drinkt ze dan nog een toetje. Als ze daar ook niet meer actief drinkt haal je haar van de borst en houd hara nog een poosje tegen je aan voor je haar weglegt.
    Je krijgt vanzelf meer handigheid, boekjes op de bank, voorlezen tijdens voeden en misschien af en toe een filmpje aan voor je oudste.
    Succes en bij meer vragen hoor ik het graag weer.

Mirjam

Deel Deze Pagina