Als clomid 150 mg niet aanslaat, nogmaals proberen?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Duchess, Jul 15, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Hoi meiden,

Nog even een vraagje..
    Kom net van de gyn af, en helaas vandaag CD16, eitje van 10,6 mm (donderdag) is gekrompen en nu 6mm. Mag de 24e nog één keer komen voor een follikelmeting maar ik heb de hoop wel opgegeven.
    Dit was de eerste keer 150 mg na 1 x 50 mg en 1 x 100 mg. Bij alledrie dus geen resultaat.
    Maar nu vertelde de gyn dat ze nogmaals 150 mg wil proberen.
    Ik snap dit eigenlijk niet, als het nu niet aanslaat, kan het dan de volgende keer ineens wel aan slaan???
    Vraag me af of er iemand is met deze ervaring...
    Ik vind het nl erg vaag.
    Ik gaf aan liever te beginnen met injecties maar helaas wil de gyn echt nogmaals 150mg proberen....

Groetjes Duchess

2. Lima 84

Lima 84 Fanatiek lid

Aug 4, 2008
    1,998
    27
    48
    @duches.....ik heb het ook gehad met 50mg.....eerste keer sloeg het niet aan de tweede keer wel. Dus misschien dat je het nog 1 maandje kunt proberen.

3. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Het kan inderdaad zo zijn dat het een volgende keer wel aanslaat. Maar gezien jouw ervaring met Clomid qua bijwerkingen en dat het totaal niet aanslaat, zou ik er zelf ook niet teveel van verwachten. Ik heb zelf twee jaar Clomid gebruikt, en dat sloeg heel wisselend aan. Kon je ook helemaal niks mee...:( Mag je pas met de injecties beginnen als je nog één keer deze dosis hebt geprobeerd?

4. meske

meske Lid

Jun 19, 2008
    51
    0
    6
    Hoi,

Ik heb precies hetzelfde gehad. Zowel de 50mg, 100mg als 150mg werkte niet bij mij. Maar de gyn wilde toen ook dat ik nog een maand 150mg zou gebruiken. Ik heb toen ook gevraagd waarom, en hun antwoord daarop was, dat het wellicht kon dat er de tweede keer wel een eitje zou ontstaan. En ook omdat de injecties toch weer in een stap verder is in het traject en ook psychisch zwaarder is.
    Hoop dat je hier wat aan hebt en ik wil je heel veel succes wensen!

5. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Bedankt voor jullie reacties!

Meske, dat is idd bij mij ook de reden dat ze nog eenmaal 150 mg wil proberen. Ik ben psychisch al een wrak op dit moment en aangezien spuiten psychisch nog zwaarder zou zijn volgens hun... Maar ik heb hier op t forum ook reacties gelezen van dames die zich beter voelden bij het spuiten.

Nouja goed ik denk dat we dan nog maar eenmalig 150 mg moeten proberen. Als er wel kans is dat het toch nog werkt, dan doe ik het wel. Ik vind het alleen erg raar klinken!

Meske, hoe is die 2e keer 150mg bij jou verlopen?

6. meske

meske Lid

Jun 19, 2008
    51
    0
    6
    Ook de tweede keer 150mg heeft geen eisprong opgewekt. Heb alleen op de 26e dag een spontane eisprong gehad. Maar dit kon volgens de gyn niet zijn van de Clomid, omdat deze allang was uitgewerkt volgens hun.

Ik moet wel eerlijk zeggen van de Clomid had ik geen last van bijwerkingen, maar van de injecties had ik vanaf 1 week voor de NOD echt zwangerschapskwaaltjes. Die dus vals bleken te zijn. Dat vond ik wel minder...

7. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,810
    4,446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Toen ik bij de eerste ronde met Clomid geen slijm/weinig en aggressief slijm had moest ik ook nog een extra ronde dit gaan proberen omdat de arts wilde weten of dit eenmalig het geval was of dat dit gewoon was hoe ik reageerde op Clomid. In mijn geval bleek ik de 2e maand heel goed slijm te hebben en 2 a 3 mooie eitjes te hebben gehad. Helaas niet zwanger geworden, maar die maand reageerde ik dus wel goed op Clomid.
    Helaas moet ik na deze ronde (zit nu in de 3e ronde) toch stoppen met Clomid en overstappen op Puregon. Alhoewel, helaas? Ik zie tegen het spuiten zelf op, maar als ik zo lees dat de bijwerkingen van spuiten minder erg zijn, kan ik er gevoelsmatig niet vroeg genoeg mee beginnen.

Ik hoop voor je dat het komende maand beter zal gaan.

Share This Page