Van Clomid over op injecties?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Duchess, Jul 13, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Goedemorgen dames,

Ik ben erg benieuwd naar de ervaringen met het overstappen op injecties na gebruik van Clomid. (puregon is dat geloof ik? ben altijd in de war hihi..)

Ik ben nu bezig met Clomid 150 mg maar ik trek dit niet meer.
    50mg, werd gek van de bijwerkingen, en sloeg niet aan, 100 mg precies hetzelfde, nog ergere bijwerkingen maar sloeg ook niet aan.
    Toen heb ik overleg gehad met de gyn, om misschien na de 100 al over te gaan op injecties ivm de bijwerkingen van Clomid.
    Bij teamoverleg hebben ze toch besloten om de 150 te proberen.
    Maar ik word gek van de bijwerkingen en wordt er ondertussen echt verdrietig van. Ik trek dit echt niet meer.
    Ik heb afgelopen donderdag een follikelmeting gehad waarop niets te zien was (een eitje van 10,6 mm dus het zou wel nog kunnen..) moet a.s. woensdag weer.
    Maar ik weet het niet meer zo goed. Stel dat de 150mg wel aan slaat, wil ik deze dan wel weer volgende maand gaan slikken???
    Ik heb echt het gevoel dat het teveel wordt, al die bijwerkingen..

Zijn hier dames die hetzelfde hadden? En kan iemand me vertellen of er bij Puregon ook zoveel bijwerkingen komen kijken? Want dan kan ik net zo goed Clomid blijven proberen als het misschien deze keer wel aan slaat... Het spuiten lijkt mij namelijk helemaal niets...

Ik hoop op jullie reacties!

Groetjes Duchess

2. Lima 84

Lima 84 Fanatiek lid

Aug 4, 2008
    1,998
    27
    48
    Ik lees even mee.......ik heb nu 7 rondes clomid achter de rug en moet komende maand (ronde 8 met clomid) met de hoogste dosis beginnen (dit omdat 100 mg zijn werk niet meer doet)
    Mocht ik nu niet reageren op clomid dan wordt ik eerst geopereerd en na de operatie ga ik dan over op spuiten.
    DUs ik ben ook wel benieuwd hoe alles in zijn werk gaat en wat de ervaringen zijn....

@duchess.....verschrikkelijk spul he...die clomid. Ik wordt er ook zo moedeloos van...

3. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

Feb 22, 2006
    4,149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Ik verbaas me elke keer weer over hoe verschillend vrouwen reageren op Clomid . Bij de een werkt 100 mg niet en moet over gaan op 150 mg en bij mij is 50 mg teveel en ik moest overstappen op halfjes..... Overigens heb ik wel een beetje mijn twijfels of die halfjes nu wel hun werk doen, ik gebruik ze nu zonder conrole, ivm rustperiode na IUI. Volgende maand willen we weer voor een IUI gaan en dan ben ik benieuwd of ik nog net zo reageer op die halfjes als een paar maandjes geleden...

Maar goed, ik neem aan dat jij (Duchess) zelf ook nog wel enige inbreng hebt, als jij die Clomid 150 niet trekt, dan lijkt mij dat ze je die niet nog een keer voor gaan schrijven... Jij bent en blijft de baas over je eigen lichaam!

Moet overigens nog wel zeggen, dat ik totaal geen last heb van bijwerkingen, die had ik niet bij 50 mg en nu bij 25 mg dus ook niet..

4. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Ik heb twee jaar Clomid gebruikt en bij mij sloeg het heel wisselend aan. Uiteindelijk ben ik er resistent voor geworden. Ik had ook vreselijk veel last van bijwerkingen, zoals duizeligheid en opvliegers. Ik ben daarom overgestapt op Menopur-injecties (nu met de ICSI's spuit ik Puregon) en dat beviel veel beter. Ze kunnen makkelijker de dosis aanpassen aan je lichaam, en het slaat altijd wel aan. En de bijwerkingen zijn veel minder, omdat het een puur hormoon is. Het spuiten valt ook reuze mee, als je eenmaal over de drempel bent. Succes!

5. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,810
    4,446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik reageer ook als een hormoonmormel op Clomid 50 in combi met progesteron voor mijn zwakke luteale fase. Onder andere daarom moet ik na deze ronde ook overstappen op Puregon (ipv Clomid) en Pregnyl (ipv Progesteron).

Volgens mijn arts heb je veeeeel minder bijwerkingen van de spuithormonen in de dosis die je binnenkrijgt voor enkel 1 of 2 eitjes broeden met spuiten dan met clomid. Als je spuit voor IVF/ICSI schijn je wel weer meer bijwerkingen te kunnen krijgen maar dan spuit je ook een veel hogere dosering.

6. maaikiexxx

maaikiexxx Bekend lid

Jul 11, 2008
    734
    1
    0
    Secretaresse
    he Duchess,

Ik heb ook een tijdje clomid geslikt. Had er super veel last van en ben toen overgestapt op Puregon. Dit bevalt prima.....heb 50 E gespoten tijdens de IUI's. Voor mijn eerste IVF heb ik 200 gespoten en toen merkte ik het wel wat meer maar lang niet zo sterk als bij de clomid.

Ik zou de volgende ronde voorstellen bij de gyn om met Puregon te beginnen, je hebt er echt wel wat over te zeggen hoor. Het is immers jouw lichaam meid.

Veel sterkte en succes.

Liefs Maaike

7. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

Oct 8, 2008
    2,448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    Gelukkig te lezen dat ik niet de enige ben met zulke bijwerkingen!
    Paar rondes gehad eerst 50 mg, maar viel van de trap, operatie en toen gingen ze meteen over naar 100 mg. Deze sloeg aan. De keer erop niet meer evenals de 150 mg. Op dat moment hoopte ik daar ook op. Ten eerste het wachten, wachten wachten en geen resultaat, en dan weer aan de pillen voor menstruatie om opnieuw te beginnen en dan de bijwerkingen! Opvliegers zo erg, maar ook heel vaak heel nijdig zijn, gevoelens niet onder controle, verdrietig, enz enz.
    Ik was gewoon blij dat ik mocht gaan spuiten. Toen de Clomid uit mijn lichaam was, voelde ik me echt letterlijk en figuurlijk verlicht..! Weer meer mezelf en niet alsof er een zware last opmijn schouders lag.
    Ik heb geen bijwerkingen van de Puregon en het geeft me ook heel veel rust (zeker in mijn hoofd) dat ik weet dat je resultaat met je eitjes gaat krijgen. Niet meer een maand lang zo vaak naar het ziekenhuis om teleurstellend nieuws te krijgen en uiteindelijk maar weer opnieuw beginnen terwijl je dan al meer dan 5 of 6 weken verder bent.
    De eerste keer duurde het bij elkaar 20 dagen tot de eisprong, 2e keer al 16 dagen en zonder dat ik denk dat ik in een depressie schiet en het eindelijk wat meer kan loslaten.
    Dus ja ik ben voor Puregon! succes meis

8. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Bedankt voor jullie reacties!
    Ik denk dat ik inderdaad ga vragen of we volgende ronde over kunnen gaan op injecties... Ik vind het wel echt heel eng, ik ben nl panisch voor naalden... Maar tis voor een goed doel hè. ;)

Ik ben wel erg blij om te lezen dat er veel minder bijwerkingen zijn bij het spuiten van Puregon. Geeft mij weer hoop!
    Ik zit er nu met Clomid echt helemaal doorheen. De bijwerkingen zijn deze keer bij 150 mg wel minder als bij de 50 en 100 mg, maar nog steeds echt verschrikkelijk. Ik merk ook dat ik het gewoon steeds vervelender ga vinden. De eerste twee rondes vond ik die opvliegers wel irritant, maar niet erg, maar nu begin ik soms echt te huilen bij een opvlieger, ik heb het gewoon helemaal gehad!

Woensdag moet ik weer en dan zal ik ook zeker laten weten dat ik dit niet meer trek.

bedankt meiden!

9. Gabbel

Gabbel VIP lid

Apr 21, 2008
    6,555
    14
    38
    Gelderland
    Ik mag na de zomerstop ook beginnen met spuiten..
    Zit nu ook inmiddels in ronde 8 van clomid, 50mg sloeg wel aan maar werden de cyclussen rond de 40 toen moest ik 100mg doen maar ik kreeg zulke erge bijwerkingen dat ik nu 75mg moest doen maar zoals je aan me temp kaartje kan zien is me cyclus weer harstike lang :S
    Ben harstike benieuwt hoe ik ga reageren op het spuiten..

10. lola2

lola2 Bekend lid

Mar 31, 2008
    710
    1
    0
    Brabant
    Geloof me, het is echt waar: dat spuiten is peanuts! Echt waar, niet gelogen. Die naaldjes zijn heel klein en superscherp. Het klinkt misschien een beetje vreemd maar 'het glijdt' als het ware in je huid.
    Geloof me; je doet het straks net zo makkelijk als dat je je tanden poetst. De eerste keren is het wel een beetje vreemd maar je raakt er echt aan gewend.

Succes!!

11. Makkie

Makkie Niet meer actief

Hier ook een oud clomid gebruikster. Heb dit ongeveer 5 maanden geslikt, 100 mg. Maar mijn slijm werd er veels te dun van, dus zijn we hier mee gestopt. Kreeg er overigens wel goede eisprongen van, rond cd 16/17 en de bijwerkingen wisselde per keer.

Ik ben toen overstapt op Gonal-f spuiten. Hier had ik helemaal geen bijwerkingen van en kreeg de 1e ronde op cd 14 mijn eisprong. Hiervoor spoot ik nog extra pregnyl (wat ik bij de clomid ook al deed). De 2e ronde spuiten kreeg ik al een eisprong op cd 12! Deze keer Ovitrelle gespoten (zelfde werking maar wat anders dan Pregnyl) en toen ben ik ook zwanger geraakt!

Dus ik heb erg veel baat gehad bij het spuiten. Als we in het nieuwe jaar voor een nieuw wondertje gaan dan hoop ik dat ik meteen weer mag spuiten (als het nodig is, heb sinds de bevalling wonder boven wonder hele goede cyclussen gehad, dus we hopen het 'zelf' te kunnen doen). Maar mochten we weer hulp nodig hebben, dan hoop ik geen clomid te krijgen....

Succes meid!!

Share This Page