Ik heb een vraag. Vanavond heb ik om 18.40u. een bewoner op de toilet geholen ( zwaar dement), en mits de bewoner op de toilet zat, bedacht die zich niet en gaf me een flinke stomp in mijn onderbuik. Heb vanaf die tijd last van buikpijn (alsof je op een blauwe plek blijft drukken met kracht). Het hartje klopt wel flink door, en het kindje is volop in beweging. Heb het nadien 2x gevoeld, maar ik voel het dan een tijdje wel, en dan weer een hele poos niet ( was voorheen ook zo). Moet ik nu nog de VK bellen? Of zal ik dit morgenvroeg doen (wat ik nu eigenlijk van plan ben). Ik denk dat het nu ook komt omdat ik het hartje wel goed heb horen kloppen, en het hoorde bewegen, en 2x nadien licht gevoeld. Maar wat zouden jullie doen? Ik ben nl. niet iemand die snel iets of iemand belt , wat soms ook stom is...
Jeempie..wat vervelend dit! Ik heb geen idee wat je moet doen, maar als je echt twijfelt zou ik gewoon bellen hoor! Ik werk ook met mensen (verst. geh., en dit is echt mijn grootste angst!) Sterkte en ik hoop dat er niks ernstigs is..gelukkig heb je het hartje gehoord en voel je uk nog bewegen! kus miek
Kun je lekker slapen en het even van je afzetten? Zo niet, gewoon bellen want die stress is nergens goed voor!
verstandelijk gezien zou ik ook denken , tot morgen wachten. Redenen : Baby zit goed ingepakt, hartje klopt, beweegt goed, Baby zit nog niet zo hoog en je moet wel heel hard stompen om iets te raken nu. En helaas : als het niet goed is , kunnen ze er vermoedelijk niets aan doen, en is het afwachten of er iets echt mis is. Gevoelsmatig echter, kan ik me heel erg goed voorstellen dat je eigenlijk gewoon wil bellen. dus als je wil bellen. Doen, dat is hun werk, daar betaal je ze voor. Het is nu nog een nette tijd, vannacht is het veel vervelender voor ze. en wellicht kunnen ze je geruststellen, of maken ze zich ook zorgen en sturen ze je voor de zekerheid even bij het ziekenhuis langs voor een echo. succes Loran, en veel sterkte want het is hoe dan ook schrikken.
ik heb exact hetzelfde gehad alleen een kind kwam met rechte arm in mijn buik. ik heb geen angelsound en was vreselijk ongerust. heb toen na een paar uur toch maar gebeld ze wilde direct komen om het hartje te laten horen, dat hoefde niet van mij. een paar uur later was ik best overstuur want ik had ineens erge krampen. ze zijn toen geweest en hebben me op me hart gedrukt dat ik ALTIJD moest bellen als er wat was. die krampen die ik had kwamen door een soort van spierpijn doordat de banden een optater hdden gehad. daar heb ik een paar dagen last van gehad als je geen bloedverlies hebt of geen erge krampen hebt is er niks aan de hand. maar voor je eigen gevoel is het altijd prettig dat de VK even langs komt en je geruststeld. gewoon bellen zou ik zeggen.
Ben momenteel vrij nuchter ingesteld: het hartje heb ik gehoord, en kan wel wachten tot morgen. Dus wil ik morgenvroeg meteen bellen om half 9 ( moet toch om half 8 werken, dus dan vergeet ik het niet zo snel). Voelt nu meer aan als spierpijn, en 'gelukkig' geen kramp (anders had ik eteen gebeld )
Vanmorgen gebeld. Mijn banden hebben een flinke opdonder gehad. Nu maar wachten totdat die weer iets tot rust komen. Daar komt dus ook de flinke pijn vandaan. En ik zal er nog wel een tijdje last van houden, zei de VK, dus ik ben benieuwd