Wanneer zijn jullie weer met de pil begonnen? Heb je gewacht tot je weer ongesteld was of ben je blind gaan slikken? En wat is aan te raden?
mijn vk raadde mij aan om het binnen de eerste 2 weken te doen (heb ik dus ook gedaan) en anders na de eerste menstruatie maar dan met condoom gebruik, en dat zien we beiden niet zitten
ik heb netjes mijn cyclus afgewacht en toen nog 1 en daarna begonnen dan is het betrouwbaarst en het beste voor je lichaam (anders gooi je echt alles door de war en das niet goed)
ik ga pas weer beginnen als ik voor de 2e keer ongesteld word. anders ben ik bang dat ik mn cyclus door de war gooi.
Ik ben een week of 4/5 na mijn bevalling begonnen met de pil. Heb van mezelf een hele lange en onregelmatige cyclus, dus als ik daarop moest wachten............ Het hangt er ook vanaf of je bv geeft of niet. Als je bv geeft kun je beter geen pil slikken.
Ik ben 2 weken na de bevalling begonnen. Heb inmiddels 1 stopweek gehad. Volgens mijn huisarts kun je, als je dat wilt, direct weer beginnen na de bevalling.
Ik ben na mijn eerste menstuatie weer begonnen, was geloof ik na 6 weken. Dit was het advies van mijn huisarts..
Ik ben, op aanraden van de vk, na 6 weken weer begonnen met de pil. Omdat ik bv geef, kan het echt superlang duren voordat je weer ongesteld wordt, en ik had geen zin om al die tijd condooms te gebruiken. Anders had ik wel gewoon m'n cyclus afgewacht denk ik.
Hm denk ook dat het het beste is om te wachten tot ik ongesteld wordt. Maar dat is nu nog steeds niet. Bevalling is 8 weken geleden bijna...
Ik ben begonnen op de eerste dag van mijn 1ste menstruatie na de bevalling. Dat was deze week, vanaaf mijn 3de pilletje
ik heb hiervoor de huisarts gebeld en hij en ook de kraamhulp raadden mij aan tussen de 21 en 28ste dag na je bevalling te beginnen, dat heb ik gedaan, inmiddels 1 stopweek gehad....was een hel maar das een ander verhaal denk persoonlijk dat je beter kunt wachten tot je uit jezelf weer voor het eerst ongesteld word, daarna beginnen dan heb je je lichaam weer op de rail
Ik ben na een maand of 4/5 begonnen. In het begin gaf ik nog gedeeltelijk bv en ik wilde eerst graag mijn cyclus even aankijken dus na 2 of 3 menstruaties ben ik begonnen op de eerste dag van m'n menstruatie. Ik had hier op het forum ergens gelezen dat dat het advies was nl.?!
Mijn vk raadde aan om binnen 2 weken na de bevalling weer te beginnen. Dan zou de pil weer gelijk betrouwbaar moeten zijn. Toch voor alle zekerheid een condoom gebruiken, want ik wil niet volgend jaar weer een kleine beeb in mijn armen hebben.
gyn zei dat ik elk moment zou mogen beginnen 1e strip is dan nog NIET veilig.Hoefde dus niet eerst ongie te worden
Ik ben 4 weken na de bevalling de pil gaan slikken. Ik gaf volledig borstvoeding. Er is een speciale pil voor. Het kan helemaal geen kwaad. Heb ook nergens last van gehad en mijn meisje ook niet. Ik heb nergens gehoord dat je het beste je menstruatie kunt afwachten. Niet van de huisarts en niet van de verloskundige.
Ik ben nog niet ongesteld geworden, ik gaf bv. Nu net een week gestopt, dus ik verwacht dat ik binnenkort ongesteld word. Daarna ga ik weer beginnen.
Mij werd aangeraden door mijn homeopaat om na een maand of 3 weer te beginnen, dan hebben je hormonen weer de kans om een beetje in balans te komen.
ik moest op de eerste dag van mijn 1e menstruatie gelijk de pil slikken. dan was hij gelijk weer veilig en ik ben nog steeds niet zwanger, dus het zal wel kloppen haha!