Hai meiden Ik ga flesvoeding geven en ga vanmiddag even wat flesjes halen. Nu vraag ik mij af hoe lang je het kleine flesje gebruikt van difrax s. Als je die namelijk maar heel kort gebruikt, kan je dan niet gewoon gelijk een grotere fles halen en daar dan gewoon een kleinere speen op? Scheelt financieel nogal lijkt mij..
ik zou niet teveel kopen want je weet van te voren niet welke fles je kindje fijn vind. 2 flesjes is eerst genoeg, bijkopen is zo gedaan. hoeveel gaat er in een klein flesje? anders koop je 1 grote en 1 kleine. Dat heb ik gedaan voor de avent flessen, ben zelf niet zon fan van de difrax.
Ik heb gelijk grote gehaald en heb er 2 omdat toen bij kruidvat in de aanbieding was ,, ik vind zelf Difrax de fijnste flesse
Hier gebruiken we de kleine nog steeds. Hebben drie kleine en 1 grote. De grote hebben we pas 4 weken. In de kleine past max. 150/5 en in de grote dus wat daarna komt. Nu hebben wij geen grote drinker, dus meestal zal je sneller een grote nodig hebben. Hier zitten we namelijk nog op een hoeveelheid die ze normaal aanraden voor baby's van 3,5-4,5 kilo. (3x150/5 1x180/6 en 's nachts nog 2x 90/2). Denk dat je normaliter de kleine een maand of 3/4 zal kunnen gebruiken. Afhankelijk van de baby. Ik zou of twee grote of 1 kleine en 1 grote doen, maar zeker geen twee kleine. Hier bevalt difrax ook het beste en we hebben er veel geprobeerd! En de kleine spenen passen op alle s flessen. De grotere flessen hebben geen andere spenen.
Onze dochter drinkt er nu s ochtends nog steeds haar melk uit bij mij in bed! Ik zou gewoon de lange flessen kopen ipv de kleintje. De spenen zijn gewoon gelijk hoor.
Je hebt trouwens ook de breede flessen van difrax tot 200 ml scheelt toch weer 30 ml! Ik heb er 2 van 200 ml 1 van 170 ml 2 grote van 270 ml (volgens mij?!) ik heb namelijk eerst 2 lossen gekocht en later een begin pakket gekregen en daar zat die van 170 ml en 2 grote in (en 2 spenen + doekjes + 2 zuigflesspenen maat M) die kan je halen bij de prenatal voor 25 euro misschien even daar langs rijden ben je helemal compleet zie de foto voor de doos.
Top dankjulliewel voor de tips! Dacht dat er misschien een reden was waarom je eerst de kleine zou moeten gebruiken.. maar vind het zonde als ik met een paar maanden al moet overstappen naar grotere flessen
Oh dat is zeker interessant om te doen! Maar wanneer ga je dan die flessen van 270 ml gebruiken? Met andere woorden, tot wanneer heb ik genoeg aan 200 ml ongeveer?
Ik heb nooit grotere flessen gegeven dan 180/6 dus heb aan 200 ml altijd genoeg gehad. Vind grotere flessen niet nodig.. zoveel in 1 keer drinken lijkt me niet fijn voor die kleintjes.
Op de kleine flessen staat meestal ook een kleinere hoeveelheid afgemeten, die je in het begin echt nodig hebt. Ik had een ander merk, maar de grote flessen beginnen bij mij met een te grote hoeveelheid. Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel.
Ondanks dat ik nog zwanger ben kan ik daar niet echt op antwoord geven, misschien ligt dat ook een beetje hoe je kleine straks drinkt, verder kijk aan de zijkant van een pak nutrilon?! Ik denk dat het wel prettig is om Een kleinere te hebben! Makkelijk om tussendoor een kleine voeding te geven en misschien later als de kleine groter is gewoon als drink fles Met siroop!
Ja idd... Die beginnen bij 30 cc en de grote bij 50 En in t begin gbruik je maar 30 cc... En gokken is echt niet handig.. Geloof me Ik zou dus gewoon 2 kleine kopen.. En daar kan je wel even mee doen hoor
Is bij de Difrax fles ook niet nodig. De dop is 30 cc. Als je die vult en in de fles giet dan weet je dus dat je 30 cc voeding maakt. (of 50cc, zelf even checken. Is voor mij al bijna 20 maanden geleden ).
Ik wil zelf graag borstvoeding geven. Het is mijn 1e, dus ben nog helemaal groen op dit gebied. Heb zelf voor zekerheid 2 kleine difraxflessen gekocht met reservespenen. Je weet maar nooit of het wel lukt en als opa & oma keertje op moeten passen zal die toch zijn portie voeding moeten hebben... Ik zie wel wat kraamverzorgende zegt, flesjes kun je altijd nog bijkopen en spullen die ik nu vast in huis heb eten geen brood denk ik dan maar.
Dat dacht ik ook totdat ik op mijn kop kreeg omdat T te weinig voeding kreeg. Hij drinkt sinds ongeveer 2 weken nog maar 4 flessen per dag en met 180+6 krijgt hij niet genoeg binnen om goed te groeien. hij krijgt dus nu netto 220 cc. Ik maak 210+7 aan (word 240) en dan giet ik er iets uit. Alleen de fles voor de nacht is 240cc.
Oh wist niet dat de kleine bij 30ml begon en de wat grotere bij 50ml. Ik heb zowiezo al 1 klein flesje en ga denk ik dan 2 grotere erbij halen.. teijfel alleen of ik dan de smalle grote fles haal of de brede kleine fles..