Zeer droge huid. Hormonen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lentekriebel, 15 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lentekriebel

Lentekriebel Fanatiek lid

11 sep 2011
    1.384
    0
    0
    Kan het zijn dat je door de hormonen een extreem droge huid krijgt?

Ik ben 21 weken zwanger, en net 2 weken terug van een vakantie in Turkije waar ik (ivm voorkomen zwangerschapsmasker) voornamelijk in de schaduw heb doorgebracht (wel gesmeerd met spf30).
    Een paar dagen na terugkomst begon mijn huid te vervellen (schilferen) en sindsdien heb ik elke dag na het douchen met afdrogen 'velletjes' over m'n hele lichaam. Ik heb al geprobeerd te scrubben, smeer me een ongeluk met hydratende bodylotion, douche nooit warmer dan 35 graden.... Niets helpt.
    Daarbij valt me nu op dat ik al heel lang last heb van erg droge handen. Ik dacht eerst dat dit aan de winter lag, maar ook in de mooiere dagen merk ik geen verandering.

Voorgaande jaren lag ik 3 weken lang (beschermd) in de zon, en dan heb ik deze klachten niet.

Herkent iemand dit? Zijn het de hormonen? En heeft iemand dé tip om dit op te lossen?

2. Jolien2

Jolien2 Bekend lid

22 jul 2011
    652
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik had t ook tot een week of 25, daarna niet meer. Gewoon lekker smeren..

3. peelen1981

peelen1981 Actief lid

15 jun 2012
    179
    0
    0
    paarden
    tolkamer
    Heb ik ook na vakantie in Turkeije smeer iederedag goed in nu na maandje word wel iets beter maar blijft wel droge huid houden
    Heb vooral op me hoofd grrr lijkt op roos niks aan te doen helaas...

4. Lentekriebel

11 sep 2011
    1.384
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties. Ik ben 'gelukkig' niet de enige...
    Dan maar (even) blijven smeren, ondanks mijn lichte aversie tegen bodylotion etc.

Zolang dit het enige 'kwaaltje' is waar ik 'last' van heb, hoor je mij niet klagen :D

5. Piepie

Piepie Fanatiek lid

17 jan 2013
    1.253
    1
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    Heb ik ook, ik smeer iedere avond na het douchen met bodylotion maar dat helpt niet veel.

6. DDdebje

DDdebje Actief lid

10 feb 2013
    172
    0
    0
    NULL
    Zuidlaren
    Dag dames. Nou heb ik van mezelf al een redelijk droge huid, maar het wordt bij mij ook steeds erger. Ik ben bijna 24 weken zwanger. Als ik gedouched heb smeer Ik me in met baby olie van zwitsal voor ik me afdroog. Dat werkt beter. Daarnaast gebruik ik van zwitsal de crème voor gevoelig huidje. (Witte pot) die is ph neutraal. Ik weet niet wat jullie gebruiken maar in heel veel body lotion zit alcohol en parfum dat wordt je huid juist droog van. Trouwens je kan je natuurlijk ook lekker laten insmeren. ;)

7. Mammamuis

Mammamuis Fanatiek lid

8 feb 2013
    1.031
    339
    83
    NULL
    NULL
    Ik smeer na het afdrogen in met babyolie. Moet wel even intrekken maar het helpt erg goed. Wat ook goed helpt is olijfolie. Geen dure fles nemen natuurlijk, en ook goed in laten trekken. Helpt ook tegen de striae.

8. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Ik had dit bij mn vorige zw vanaf ongeveer 20 weken tot het einde. Vanaf 30 weken was het zó erg dat de vk meerdere keren bloed heeft laten prikken om te kijken of er niet iets aan de hand was. Ik moest echt meerdere keren per nacht mn hele lijf héél dik in de bodylotion zetten, omdat ik anders gek werd van de jeuk. Maar uiteindelijk was er nooit iets aan de hand gelukkig. Ik hoop dat het bij jou niet zo lang aanhoudt! Maar de "kriebel" in je naam is in dit geval wel heel toepasselijk, haha :p;).

9. Lentekriebel

11 sep 2011
    1.384
    0
    0
    Haha, die kriebel in de naam was er al voor dit droge probleempje. Jij hebt het wel heel heftig gehad, ik hoop dat dat me gespaard blijft.

Ik heb vandaag zo'n 'bodylotion onder de douche' gehaald van Nivea. Eens kijken of dit wat beter het vochtgehalte op peil houdt..

Deel Deze Pagina