Hoe lang gebruik jij je zonnebrandcreme?

Discussie in 'De lounge' gestart door Willemijntje19, 22 jun 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.157
    23.238
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik smeer het wel uit. Streep sprayen, smeren. Ik gebruik er zo'n 2 per zomer.

Pelikaantje vindt dit leuk.
  2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.172
    35.834
    113
    Is nog wel goed volgens mij, maar hier gaan er altijd meerdere tubes doorheen, dus overgebleven zonnebrand hebben we nooit echt. 3 heel lichte kinderen met sproeten en wij smeren sowieso altijd als we naar buiten gaan, ook in de schaduw.

tuc, Willemijntje19 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  3. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.157
    23.238
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    De bescherming blijft niet gelijk hoor! Ik lees overal dat die afneemt na een jaar geopend.

Vero0504, Oilell, Willemijntje19 en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.023
    14.679
    113
    Vrouw
    Ik heb vorig jaar een literfles gekocht bij Jetske Ultee. Dat is een pomp fles, ideaal om thuis in te smeren. Even pompen, nooit uitschieten.
    En voor onderweg heb ik kleine flesjes gekocht, die vul ik met de pomp.
    Mooi klein voor in een tas.
    Deze flesjes:
    https://www.hema.nl/mooi-gezond/make-up/make-up-accessoires/toilettassen/reissetje-4-delig-11854046.html?utm_source=Google Platform&utm_medium=Organic&utm_campaign=FreeShopping&gclid=CjwKCAjw-8qVBhANEiwAfjXLrtYNMiExkjt8GId8A1TJzalJxB6YiJrzCyUcdMvgGW9AZd4ur4mZPhoCOGsQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Oh , ik gebruik die van vorig jaar gewoon nog hoor.

Willemijntje19 vindt dit leuk.
  5. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.672
    18.747
    113
    Vrouw
    Voor de kinderen koop ik altijd nieuwe en wij gebruiken de restjes op.
    Naar school nemen ze van die mini flesjes mee dus daarvan blijft geen hoop over.

Willemijntje19 vindt dit leuk.
  6. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    Er komen geregeld artikelen langs over onderzoeken naar zonnebrandcrème.
    Wat ik de laatste jaren vooral lees is dat de werking minimaal achteruit gaat (dus niet van 50 naar 20, of 30 naar 10, eerder enkele puntjes). Een jaar of 2, hooguit 3 zou je met een flesje moeten kunnen doen, maar als t goed is, en je beschermt jezelf goed, doe je nooit zolang met een fles.
    In die onderzoeken wordt eigenlijk ook bijna overal gezegd dat factor 50, die vaak enorm veel duurder is, amper beter is dan factor 30. Dat schijnt maar enkele procenten meer werking te hebben. Het is meer het idee voor mensen dat het veel effectiever en gezonder is voor je huid.
    Wij smeren met factor 30, merken kunnen nogal eens verschillen. Vaak iets in de aanbieding.

Mamafiets, Nellie4, Chayammy en 4 anderen vinden dit leuk.
  7. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.157
    23.238
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Klopt idd van het verschil in 30 en 50. De spray die ik gebruik is er niet in 30, vandaar toch 50. En ach, die paar procentjes extra bescherming zijn dan mooi meegenomen ;)

8. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    Ieder jaar koop ik nieuwe!
    Elk jaar einde van de zomer gaan de flessen de prullenbak in, vol of niet..

9. Kukido

Kukido Fanatiek lid

16 jun 2016
    2.365
    2.962
    113
    Ik schrijf er op wanneer ik het heb geopend, maand + jaartal. Dus: 06/22.

Heb hier altijd vision, voor iedereen. Daar krijg ik het Minste jeuk of uitslag van.

10. tuc

tuc Niet meer actief

Ik heb nooit veel over. Wij smeren heel veel en vaak. Ook als de kinderen al poepiebruin zien, het gaat niet alleen om het verbranden maar ook de schadelijke straling.

Ik heb 3 flessen open: 1 voor zoon en 1 voor dochter (gaan ook mee naar school, ik geef grote flessen mee, want ze zijn nogal van het delen)
    En 1 thuis open voor de oppaskinderen.

suus1983 vindt dit leuk.
  11. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.882
    6.411
    113
    Deze spray vind ik echt super fijn!

Liekje81 vindt dit leuk.
  12. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.882
    6.411
    113
    Hier hebben de kinderen een roller mee naar school, voor thuis spray en zelf gebruik ik ook een spray (van ambre solaire geloof ik). Als er iets over blijft, bewaren we het wel en gebruiken we het een jaar later ook nog - meestal is dat restant voor de echte zomer begint wel op.

13. FreeRose

FreeRose Bekend lid

12 feb 2022
    663
    625
    93
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik heb mezelf inmiddels 'aangeleerd' dat ik zonnebrand van een jaar eerder gewoon weg gooi. De factor werkt minder en ik verbrand snel dus dat is gewoon niet zo handig voor mij om te blijven gebruiken. Ook koop ik gewoon zonnebrand van de drogist, geen dure shit meer omdat het lekker ruikt ofzo want in alle zonnebrand zit toch hetzelfde.

14. Louloute

Louloute Niet meer actief

De laatste zin is gewoon fout, om te beginnen heb je chemische en minerale filters en daar zit een groot verschil in. Daarnaast heb je natuurlijk alle andere ingrediënten, die van niet naar schadelijk gaan, zowel voor jezelf als de natuur. Wel is dat zo dat goedkoop niet per se slecht is. :)

evaleana, Ysabella en Jessi79 vinden dit leuk.
  15. FreeRose

FreeRose Bekend lid

12 feb 2022
    663
    625
    93
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik bedoelde meer dezelfde bescherming als er bijv. Factor 30 op staat. Maar verder heb je gelijk!

Louloute vindt dit leuk.
  16. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.023
    14.679
    113
    Vrouw
    Mijn kinderen nemen nooit zonnebrand mee naar school. Ze spelen 's morgens een kwartiertje buiten, lopen tussen de middag in 7 minuten naar huis en 's middags nog een keertje op en neer.
    Ik smeer ze pas in als ze langdurig buiten zijn. Met zwemmen, dagjes uit etc.

Ook nemen ze het mee naar scouting, maar ja dat is ook lekker een hele middag op het water.

Wanner smeren jullie kinderen zich dan in op school?

17. Louloute

Hier smeer ik ze s ochtends in voordat we naar school vertrekken. En verder worden ze op school ingesmeerd voordat ze naar buiten gaan. Als we op vakantie zijn smeer ik ze meerdere keren per dag in, iedere 2u zo’n beetje.

18. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.023
    14.679
    113
    Vrouw
    Doet de kleuterjuf dat dan? Help zeg, je zal maar 30 kinderen in je klas hebben. Jongens we gaan naar buiten, drie kwartier later heb je iedereen wel gehad en kun je weer naar binnen.
    Of hoe moet ik dat voor me zien?

NiVa0230 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  19. Louloute

De meeste kinderen doen het zelf, wie hulp nodig heeft krijgt hulp. Ze zijn met 20 en hebben 2 juffen per klas, valt echt mee hoor. ;)

Zxcvb vindt dit leuk.
  20. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.157
    23.238
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hier zijn ze wel meer dan een kwartiertje buiten o_O Ze doen veel aan spelend en bewegend leren, wat vaak buiten is, natuurles is buiten, eten met lekker weer buiten en dan tussen de middag nog buiten. Na 15 uur bso, dan ook meestal buiten. Kwartertje op een dag is erg weinig buiten vind ik. Dochter smeert zichzelf in.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina