Hoe gaan jullie kerst vieren?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Ischa31, 13 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ischa31

Ischa31 VIP lid

5 sep 2007
    6.944
    83
    48
    thuis
    Even een vraag hoe gaan jullie dit jaar kerst vieren. Gewoon zoals altijd met de hele familie? Of houden jullie echt rekening met die 4 personen per dag?

Ik twijfel enorm, schoonfamilie gaat kerst gewoon vieren en er zouden dan in totaal 16 mensen zijn, huis zit dan ook helemaal vol.Ik zit in een risicogroep, heb nog geen booster gehad en daarbij zijn schoonouders ook begin 70. Ben zelf ook best angstig maar ik wil mijn vriend ook geen verdriet doen door niet te gaan.

2. Disneyfan

Disneyfan Fanatiek lid

14 okt 2013
    1.036
    158
    63
    Och wat lastig, wij houden ons aan de regels maar wij vieren het altijd klein.
    Misschien kan je vragen of iedereen vooraf een zelf test doet?

3. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.264
    25.721
    113
    Wij vieren het normaal met mijn ouders en zus met aanhang. Dan zouden we met 15 personen zijn.
    Dat gaan wij dus niet doen. Alleen ouders komen nu en dan gaan ze een dag later naar mijn zus. En wij zijn dan 2de kerstdag alleen als gezin.

Vorig jaar hebben we kerst beide dagen alleen als gezin gevierd. Was aan de ene kant natuurlijk jammer, maar ik probeer juist in deze tijd veel om te denken en het beste ervan te maken. Dus vorige kerst was wel heerlijk rustig, zonder veel voorbereidingen vooraf en opruimgedoe achteraf, weinig prikkels, etc. Uiteindelijk was het een heerlijke kerst. En eigenlijk was ik toen ook wel opgelucht dat mijn ouders besloten om niet te komen, omdat ik me toch wel zorgen Over ze maakte.

Dus ik zou je zorgen gewoon aan je vriend voorleggen en bespreken hoe je kerst er dan uit kan zien als je het anders viert dan in eerste instantie gepland. En misschien kunnen jullie allebei ook voordelen erin zien, waardoor het minder vervelend voelt.

En zou je vriend daar echt met plezier zitten, als jij je zo angstig voelt? Of zijn er dingen die er gedaan kunnen worden dat jij je minder angstig voelt? De moeite waard om even goed met elkaar te bespreken. En daarbij zou ik wel buiten beschouwing laten hoe de schoonfamilie daar dan over gaat denken, zodat de beslissing echt bij jullie twee blijft.

4. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Wij houden ons aan de ‘regels’ maar we hebben dan ook een kleine familie. Dat maakt het makkelijker. Ik vind het persoonlijk wel lekker met een kleinere groep.

Ayla7000 en Ischa31 vinden dit leuk.
  5. Haje32

Haje32 Bekend lid

4 sep 2019
    582
    383
    63
    Vrouw
    Wij vieren het gewoon alleen met ons eigen gezin. Ik val onder de kwetsbare groep en ik kom nu sowieso nergens waar ik niet hoef te zijn. Ik heb wel een 3e vaccinatie gehad, maar ik gok het er niet op. Januari is weer mijn ziekenhuis maand dus ik hoop dat corona ons huisje nog even voorbij gaat.

6. Ischa31

Ischa31 VIP lid

5 sep 2007
    6.944
    83
    48
    thuis
    Dank je wel voor je reactie. Inderdaad moet ik mijn schoonfamilie buiten beschouwing laten. Mijn schoonmoeder belt regelmatig met mijn vriend of hij het al weet en wat de kinderen er dan niet van vinden als we niet zouden komen. Gelukkig begrijpt mijn vriend mij wel maar ik wil alles voor iedereen goed doen maar in deze ben ik toch bang dat t niet gaat lukken.

Adje vindt dit leuk.
  7. Ischa31

Ischa31 VIP lid

5 sep 2007
    6.944
    83
    48
    thuis
    nee dat vind ik ook, zeker opletten. Ik ga ook nergens heen, mag gelukkig ook thuis werken.

8. Ischa31

Ischa31 VIP lid

5 sep 2007
    6.944
    83
    48
    thuis
    Ik zou het ook zo fijn vinden als ze zouden zeggen, we begrijpen het en het is niet erg. Heb er echt gewoon buikpijn van.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  9. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

15 okt 2015
    3.445
    1.129
    113
    Wij vieren het klein. 1e kerstdag naar mijn ouders.
    2e kerstdag naar schoonouders. Als het goed is, alleen wij als gezin. De schoonzussen gaan een andere dag. Ik wil me aan de regels houden dus ik ga niet in een overvol huis zitten.

10. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Ik wil me wel aan de regels houden. Familie niet. Dus al hele discussies.
    Ene kant is met 7 volwassenen en 4 kinderen. Die zijn allemaal wel voorzichtig op zich en gevaccineerd enzo. Grote woonkamer waar het gevierd gaat worden.

Andere kant familie is 1 gezin niet gevaccineerd en ik vind dat ze ook allemaal wat laks omgaan met alle regels en maatregelen. Daar zijn 8 volwassenen en 6 kinderen.

Maarja als we de ene kant door laten gaan, moet de andere kant ook.

Ik vind het lastig!

11. Ischa31

Ischa31 VIP lid

5 sep 2007
    6.944
    83
    48
    thuis
    Ja jij zit ook idd in een lastige situatie.

Baileyy vindt dit leuk.
  12. Suzy85

Suzy85 Fanatiek lid

16 apr 2016
    2.364
    2.822
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    Wij vieren het beide dagen met m’n zus en haar gezin. Mijn ouders heb ik verteld dat we dit jaar wel groots Pasen oid gaan vieren. Als t buiten kan en de kinderen niet meer zo vol met virusjes zitten continu. Is niet alleen vanwege Corona, verkoudheid is ook gevaarlijk voor ze. Ze zijn qua gezondheid heel kwetsbaar. En ik wil het risico niet lopen. Vanaf eind september hebben we hier vrijwel aan de lopende band virusjes in huis.

13. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Ik vind het ook heel lastig, met name omdat ik al verantwoordelijk word gehouden voor het verpesten van Sinterklaas (ander gezin zat net een week na een positieve test en 2 van dat gezin waren nog negatief maar zaten net na dag 5).

Het lastige is, van mij hoeft het allemaal niet, ik kan genieten van thuis zijn met mijn gezin en niets hoeven terwijl we het hele jaar hard werken. Maar mensen om mij heen hebben die behoefte wel en zijn toch teleurgesteld als je niet komt. En als een van de kinderen een verkoudheid heeft, maar wel een negatieve test, dan zou ik liever niet willen gaan, maar staat iedereen daar hetzelfde in…

Ayla7000 vindt dit leuk.
  14. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Mijn moeder en stiefvader komen bij ons en mijn broertje en schoonzus ook. 4 personen precies.
    We gaan wel allemaal een zelftest doen de dag ervoor. We zijn allemaal gevaccineerd. Twee zelfs met booster dan. Behalve mijn schoonzus die zwanger is zit niemand in een risicogroep.

Schoonfamilie wordt lastiger omdat daar meer mensen zijn. Dus waarschijnlijk opsplitsen in verschillende dagen.

Ts, ik zou in jou geval niet gaan.

15. Ischa31

Ischa31 VIP lid

5 sep 2007
    6.944
    83
    48
    thuis
    Ik denk ook idd dat we niet gaan. Mijn ouders hebben net corona gehad, mijn vader is 80 en zei ik heb veel in moeten leveren . Dus ik zie ook dichtbij wat t met je doet.

Zara75 en bosi333 vinden dit leuk.
  16. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.419
    443
    83
    Limburg
    Hier komen kerstavond mijn ouders en broer, dus 3 volwassenen die komen. Allemaal gevaccineerd.

2e kerstdag naar schoonouders. Samen met schoonzus/broer en hun 2 kinderen. De oudste van hun is echt net 13, afgelopen week geworden. Met sinterklaas hebben we gewoon ieder gezin aan 1 tafel gezeten. Verwacht dat het nu weer zoiets word.

1e kerstdag is lekker voor ons als gezin.

17. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.238
    11.817
    113
    Het blijft toch vreemd dat sommigen je vreemd aankijken en het je kwalijk nemen als je je gewoon aan de regels wil houden. Dat is toch een bijzonder mechanisme. Ipv dat ze zichzelf eens achter de oren krabben of wat zij willen doen wel zo verstandig is nu.
    En dan diegene die zich aan de regels wil houden de spelbreker laten zijn. Echt… zo vreemd.
    Wij vieren het hier gewoon klein. Door het werk van vriend is het elk jaar passen en meten. En als we het met iedereen konden vieren dan deden we dat voorheen wel. Maar in deze situatie met Corona is het gewoon niet gepast en niet volgens de regels, dus nee, dat doen we niet.

Zara75, Sado, Philou en 9 anderen vinden dit leuk.
  18. zwaaistaart

zwaaistaart Fanatiek lid

23 jan 2011
    2.438
    1.029
    113
    Vrouw
    Dit idd. Mijn ouders willen heel graag dat wij komen eten als m'n broer en schoonzus er ook zijn. Ik zou het heel gezellig vinden maar heb aangegeven dat we erg twijfelen omdat je dan met 3 huishoudens bij elkaar zit.
    Vanavond maar afwachten

Syane vindt dit leuk.
  19. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.943
    14.996
    113
    Ik denk dat we t hier heel beperkt vieren, allicht zelfs met enkel eigen gezin. Hoger dan +5 wordt de samenstelling (>=12jr)in elk geval niet, verwachting is overigens +3.

Voorlopig zitten we hier nog in de tropenweken met mr. newborn. Geen idee wat die nog van stal trekt met die krampen. Hij slaapt vannacht zowaar in zn eigen wieg ipv boven op mij te krijsen.

Dus wanneer ik fut heb gaat er een rollade uit de vriezer en is het de dag erna kerstdiner. In welke maand dat vervolgens gaat worden is nog even de vraag en zal me ook echt een worst wezen. :roflmao:

Paar jaar geleden was kerst hier in februari, we zijn wel wat gewend.

owly vindt dit leuk.
  20. Molly30

Molly30 Lid

7 dec 2021
    16
    11
    3
    Vrouw
    Wij vieren het gewoon met Familie… vorig jaar heel erg aan de regels gehouden maar nee, ga ik nu niet meer doen

Eerste kerstdag zijn wij met 10 volwassenen en 6 kinderen…
    tweede kerstdag 5 volwassenen en 4 kinderen..

Chillin, ZoWelkom84 en Hippo89 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina