Julia is 2 dagen ziek geweest (39+ koorts en hoesten), maar sinds vandaag lijkt dat beter te gaan. Ze heeft geen verhoging meer en ik hoor haar weinig hoesten. Wel komt het snot goed los waardoor ze steeds een vieze neus heeft. Ze eet en drinkt alleen vandaag amper... Gister heb ik haar met moeite een half bord pap, 200 gr fruit, wat stukjes brood en 175 gram groenten met aardappel laten eten (weinig voor haar doen), maar vandaag is het echt drama! Tot nu toe heef ze wat hapjes pap, wat hapjes krentenbol, een half nijntje koekje en wat hapjes fruit op. Daarbij wat kleine slokjes water en sap, maar alles steeds maar 2 slokjes of hapjes en dan wil ze niet meer. Nu had ze vanmorgen vroeg nog een goeie poep- en plasluier, maar sinds die tij heeft ze echt geen druppel meer geplast (vanaf half 8!) Waar doe ik nu goed aan? Ik heb haar net een zetpilletje gegeven om te kijken of ze door pijn niet drinkt en eet (oorpijn? keelpijn?), maar ik kan verder echt niets verzinnen....
Misschien even geen brood/koekjes geven maar alleen vocht? En dan met name melk. Heb ik bij Lune ook gedaan toen ze zo slecht at. Als ze dan honger kreeg, kreeg ze tenminste ook direct vocht binnen. Anders is de trek weg na een boterham en wil ze geen vocht meer. Ik zou de plasluier nog even aankijken en als ze eind vd middag nog niks geplast heeft de ha bellen. Vocht is toch wel belangrijk. Knuf voor juultje!
Ons is toen verteld 1 goede plasluier per 14 uur en er goedc om denken als ze sloom word, en haar urine erg donker van kleur of bij twijfel gewoon de HA bellen. Beterschap met de kleine dame.
1 goede plasluier per 14 uur valt nog wel mee. Mijn laatste info was van toen ze net geboren was en dan moeten ze natuurlijk heel veel plasluiers hebben. Ik heb haar na het zetpilletje constant kleine beetjes water gegeven en nu had ik een klein plasje in haar luier. Na de zetpil leefde ze behoorlijk op dus ik denk echt dat ze of keelpijn of oorpijn heeft. Ik wacht vanavond wel even af en anders bel ik morgen meteen de ha.
Vervelend dat Julia zo ziek is. Als dat hier gebeurt geef ik vooral (groei)melk te drinken. Zo krijgen ze en vocht en voedingsstoffen binnen. Liever dan bv thee of water. Beterschap voor Julia!
Beterschap met Julia, Yeline plast van zichzelf al heel weinig 1 luier op 1 dag dus ben het gewend. Zolang ze nog actief zijn en niet suf is het nog goed, maar je kan er beter te snel reageren ze zijn nog zo klein.
Juultje ligt op bed, wat kan een dag lang duren zeg! Aan het einde van de dag is ze behoorlijk opgeleefd. Ze heeft zo'n 150 cc water gedronken (melk moet ze dan echt niet) en behoorlijk avondeten, Net voor het slapen nog 125 cc pyamapapje en nog een tijdje aan een flesje water gesabbeld op schoot. Ze had een iets zwaardere plasluier en er was niets donkergeels te zien dus vandaag heeft ze ws wel genoeg gedronken. Ik hop dat de nacht goed gaat en dat ze morgen weer dat makkelijke lieve en gedweeƫ baby'tje is (iets in me zegt dat ik dat baby'tje niet meer terug zie en dat ik er een dwarse en lieve puberbaby voor terug heb )