Nutramigen en doorslapen??

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door armande, 29 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Ons dochtertje is bijna 4 maanden en heeft sinds ze 10 weken is Nutramigen LLG Lipil.
    Ze komt zelf om de 4 uur voor een voeding. Ze drinkt per keer 150cc, heel soms drinkt ze 180cc maar laat dan vaak wat staan.
    Ze heeft tot nu toe ongeveer 4x doorgeslapen.....
    Verder wordt ze iedere nacht wakker van de honger of soms zelfs 2x per nacht, bijvoorbeeld om 1 en 5 uur.
    Dat laatste gebeurt vooral als ze rond 21u haar "laatste" fles heeft gehad.
    Ik probeer haar meer op de klok te voeden (dit omdat ik zl naar school moet brengen/halen) maar dat is tot nu toe nog niet gelukt.
    Ze drinkt vaak 's morgens geen een fles leeg, maar laat de helft staan. De middag en avond drinkt ze hem wel leeg.
    Ze is tevreden en lust de voeding gewoon wel.

Wie herkent dit? Wie heeft er tips voor vnml de nachten? Want ik loop ondertussen op mn tandvlees door oa deze nachten.

Alvast bedankt!

2. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Welkom in onze wereld. ;)
    Er bestaat geen gouden tip van als ik dit of dat doe, dan slaapt mijn kind door. Sommige slapen een jaar lang niet door.
    Snap dat her vervelend is, mss gaat ze vanzelf wennen aan jouw 'nieuwe' ritme? Ze is nog jong!

Als ze 180 laat staan kan je beter 150 klaarmaken, misschien kan je spelen met de joeveelheid? 3x150 en 3x120 ? Of iets anders?

3. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Euh, ja. Daar zijn helaas geen oplossingen voor. Niet om je nog verder in de put te duwen, maar hier Neocate en pas beginnen doorslapen op 7 maand. Het is nu eenmaal lichte melk.

4. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Hmm, het is dus lichte melk, daar was ik al bang voor...
    Ik heb mn zoontje 7 mnd borstvoeding gegeven en sliep pas met 7 mnd door. Had dus geen ervaring met fv dus ik dacht dat ze rond deze tijd wel zou doorslapen of iig wat langer er tussen zou laten.
    We zijn sowieso natuurlijk heel blij dat ze het op deze voeding zo goed doet, maar een keertje wat langer slapen zou fijn zijn ;)

5. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.809
    5.946
    113
    Vrouw
    #5 Zoe123, 30 jun 2013
    Laatst bewerkt: 30 jun 2013
    Kan me goed voorstellen dat je moe bent hoor...maar er is idd geen gouden tip helaas!
    Hier sliepen de dames met 18 weken van 22.00-06.00 op borstvoeding, (en bij mijn schoonzus op bv al met 4 weken grrr), terwijl mijn vriendin haar zoon tot 9 maanden nog elke nacht een fles gaf.Dus dat is ook geen garantie.
    Mischien zijn er dingen die jij zelf wat kan aanpassen? S'middags als je kleine slaapt ook een tukje doen, of wat eerder naar bed?
    Of een keertje baby uit logeren?

6. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    @zoe bedankt voor je reactie
    Zo zie je maar hoe verschillend het is he? Ws had ze op normale fv ook wel 's nachts gekomen ;) we zullen t nooit weten ;)

Overdag gaan liggen is lastig omdat ons zoontje overdag niet meer slaapt. En omdat dochter niet echt een schema heeft (wel iedere 4u maar dat hangt van de nacht af wanneer dat ingaat) is zij meestal wakker als zoon op school is en ze slaapt als ik hem moet halen...
    Proberen wel om er vroeg in te gaan, maar mn man is regelmatig op zakenreis waardoor ik t alleen moet doen en dan heb ik het toch net wat drukker.
    En helaas hebben we geen oppas :( (beh. mn moeder maar die woont niet om de hoek) daar moeten we echt naar op zoek gaan, kunnen we er ook een keertje samen op uit.

We houden gewoon nog even vol...!

7. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.623
    0
    0
    Hier een meisje aan de AA die wel doorslaapt ( 11 uur) dus het hoeft helemaal niet met de voeding te maken te hebben. AA is nog lichter volgens mij.

Als ze in de ochtend slechter drinkt zou ik haar snachts minder geven zodat ze in de ochtend meer honger heeft en wellicht de nachten wat langer gaat maken

8. Nescio

Nescio Niet meer actief

Doorslapen heeft vaak weinig met de voeding te maken en alles met wanneer je kind er klaar voor is. Mijn dochter sliep hier klokjerond vanaf 12 weken en dat was met borstvoeding. Overdag had ze ook maar 6 voedingen nodig (daarvoor 10 a 12).

Het ritme bepalen ze toch helemaal zelf, dus het is geduld hebben en proberen op andere momenten je rust te pakken of de zorg 's nachts delen met je man.

9. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    @Eden, onze meisjes schelen maar vier dagen :)
    Dat is idd ook nog een idee, t valt te proberen, vannacht dronk ze ook dr fles niet leeg. Nou hoeft dat ook niet van ons, maar t zette me wel aan t denken.

@Nescio, mn man en ik delen de zorg ook 's nachts. Willen nu om en om een nacht voor onze rekening nemen zodat er eentje kan blijven liggen.
    Toen onze zoon bv kreeg sliep hij ook niet door terwijl de bv goed liep en hij weinig voedingen nodig had en flink groeide. Misschien hebben wij gewoon kindjes die t fijn vinden om 'snachts even bij ons te drinken ;)

Deel Deze Pagina