Dag allemaal, In 2010 ben ik bevallen van een super zoontje! De liefde van ons leven Helaas was het een hele nare bevalling en heb ik er een trauma van opgelopen. Moet er niet aan denken om dit nog een keer mee te maken. Een paar weken na de bevalling moest ik terugkomen bij de gyn en die vroeg of ik er een trauma aan overgehouden had. Op dat moment zei ik van niet omdat ik dacht dat het normaal was hoe ik me op dat moment voelde over de bevalling. Nu na 2,5 jaar begint het toch weer een beetje te kriebelen en denken we wel na over een tweede kind. Nu vroeg ik me af of het mogelijk is om een geplande keizersnede te krijgen? Uiteraard zitten er veel nadelen aan een dergelijke operatie, daar ben ik me bewust van. Maar het is voor mij denk ik de enige manier waarop ik dit nog een keer aandurf. Ben heel benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft? En wat jullie me aanraden? Heel veel dank voor de reacties alvast.
Ik heb er geen ervaring mee, maar ik heb het sterke vermoeden dat eea volledig zal afhangen van je vk/gyn. Als je bij een gyn loopt die daartoe bereid is dan is het vast mogelijk, maar er zullen ongetwijfeld ook gyn's afwijzend tegenover staan. Je enige manier om hier achter te komen is door een kinderwensconsult aan te vragen bij de gyn en je angst en wens te bespreken, en kijken hoe zij hier tegenover staan.
geen er varing, maar ik zou gewoon een afspraak maken met je gyn. en het met hem bespreken.dat jullie nadenken over een 2 de maar dat je bevalling nog vers in het geheugen zit. denk dat hij je duidelijkheid kan geven. succes met zwanger worden
Ik zou gewoon een afspraak maken bij diezelfde gyn en de situatie uitleggen.. zij zullen hier heus wel begrip voor hebben..
Ik denk dat je dit heel goed moet bespreken en de gynaecoloog,ik heb zelf twee keer een geplande keizersnede gehad,ivm met trauma's in mijn verleden,waardoor gewoon bevallen echt te heftig zou zijn, zelfs met deze redenen,incl ondersteuning van de psycholoog die nog met het ziekenhuis heeftgebeld,gaan ze echt liever niet over op een keizersnede is mijn ervaring, Dit omdat een keizersnede gewoon veel meer risico's heeft voor moeder en kind, bij mij hebben ze uiteindelijk na zelfs na intern overleg met alle gyneacologen toch besloten voor een keizersnee( gelukkig) omdat ze idd genoeg redenen zagen dat een vaginale bevalling waarschijnlijk nog meer trauma's zou geven, Ik hoop voor je dat er een passende oplossing komt! Groetjes.
Ik denk dat dat afhankelijk is van je gyn én over het soort trauma dat je hebt overgehouden aan je bevalling. Ik mocht van mijn arts in België dus vanwege mijn trauma/lichamelijk letsel absoluut niet meer vaginaal bevallen. Als ik geen gyn kon vinden die een ks wilde uitvoeren zou ik zelfs in België voor een ks moeten gaan. Mijn gyn kon daar gelukkig voor 100% achterstaan. Toen uiteindelijk de bevalling van mijn dochter eerder begon dan de geplande datum, kreeg ik een spoed keizersnede, door een andere gyn. Deze gyn gaf bij de nacontrole aan, dat als hij mijn vaste gyn was geweest ik gewoon vaginaal had moeten bevallen.... Hopelijk tref je een fijne gyn die goed naar je wil luisteren en je wil helpen...go for it!
Bedankt voor de reacties. Ik heb inmiddels contact opgenomen met de verloskundige praktijk en ze hebben me doorverwezen naar de gyn in het ziekenhuis hier. Binnenkort een gesprek, dus ben benieuwd wat daar uitkomt. Zal het posten als ik ben geweest!
Hallo meid, Ik ben ook getraumatiseerd door de eerste bevalling. Hij gaf zelf aan dat het bij mij hoogstwaarschijnlijk hetzelfde zou eindigen. Maar ik had ZELF een keus. Wil ik het proberen of niet. Uiteindelijk heb ik voor een keizersnede gekozen. (deze staat in september gepland) Ik ben daardoor veel rustiger geworden want ik merkte dat ik mijn gehele zwangerschap alleen maar met de bevalling bezig was. Toen ik de knoop had doorgehakt voelde ik me stukken beter. Eerste is trouwens een spoedkeizersnede geworden. Dus ik denk dat ik met een geplande keizersnede wat meer rust zal hebben.