Wij hebben ontzettend geluk gehad. 9-9 ben ik gestopt met de pil. En 12-10 had ik een positieve test in handen. Dus gelijk de eerste ronde raak. Nooit verwacht of durven hopen.
Dank jullie wel allemaal voor de vele en eerlijke reacties! Zit wel met kippenvel te lezen, hier... Ik kan me voorstellen dat als je al zo lang probeert om zwanger te worden, en het wil maar niet lukken, dat je stikjaloers bent op de dames die meteen de eerste of tweede ronde zwanger zijn... Laten we hopen dat iedereen krijgt waar zij op hoopt in 2010 (of in 2009 natuurlijk...)!
11 maanden... Ook al wisten we dat het heel normaal was, ik vond het verschrikkelijk. Ik (wij) waren er dan ook veel te veel mee bezig, in ons geval had dat waaschijnlijk invloed. Maar ja, schakel dat maar eens uit als je zo graag een kindje wilt. We hadden net een afspraak bij de ha gehad en het sperma van mijn man laten testen (was oke). En ik had voor over een goede maand een afspraak staan bij de gyn voor onderzoek. Die was niet meer nodig!! Veel geluk en plezier!
na 10 jaar wegens endometriose gestopt met de pil, eigenlijk om eventueel ivf traject in gaan, 3e maand zwanger. Bij nr 2 en 3 was poging 1 raak.
Begin 2008 gestopt met de pil, in juni zwanger wat in augustus eindigde in een miskraam. Daarna in februari 2009 weer zwanger wat in april eindigde in mijn 2e miskraam. Toen ruim een jaar later weer zwanger en nu inmiddels in mijn 28e week!
Na spiraaltje verwijderen in mei: 1e ronde raak. Dit werd een miskraam. Uiteindelijk zwanger in juli, dat was de derde officiƫle ronde. Maar ik hoefde dus ook niet te ontpillen, dat schijnt wel verschil te maken...
nr 1 ronde 1 na jarenlang pilgebruik nr 2 ronde 1 na opnieuw paar jaar pil nr 3 ronde 1 (door condoom heen, werd een MOLA) nr 4 ronde 1 door ongelukje (miskraam) nr 5 ronde 1 (miskraam) nr 6 ronde 1 (miskraam) nr 7 ronde 3 (had paar maanden rust ingelast zonder pil) nr 8 ronde 1 ben blijkbaar vrij vruchtbaar ondanks mijn hoge leeftijd
Ik was meteen na de eerste keer proberen zwanger. Ik was al wel 5 maanden gesport met de pil omdat ik daar klachten van kreeg. Maar in die 5 maanden hebben we het netjes met condoom gedaan omdat we voor de bruiloft liever nog niet zwanger wilden worden. Daarna dus meteen zwanger.
nummer 1 duurde 4 maanden (na lange tijd pil) nummer 2 duurde 2 maanden nummer 3 duurde 1 maand (niet op gerekend maar zeer welkom) nummer 4 duurde 2 maanden Nummer 5 duurde 1 maand.