Hoe lang gerommel voordat het doorzet?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Mevrouw Pinguin, 3 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mevrouw Pinguin

    Mevrouw Pinguin Fanatiek lid

    22 mrt 2015
    1.042
    8
    38
    Vrouw
    Ok uit verveling spam ik hier op het forum maar even.

    Bij mijn eerste had ik vanaf 34 weken veel last van voorweëen, elke week werd her erger en erger en uiteindelijk is ze pas met 42 weken geboren ongeveer... dus best lang last van gehad.

    Nu zwanger van de tweede, 39+3 en heb vanaf 37 weken voorweëen, niet heel extreem..

    maar nu heb ik vanaf gisteravond al menstruatiekrampen, en vanacht om de zoveel minuten een harde buik (niet pijnlijk) vanmorgen sta ik op met rugpijn en vandaag heel veel harde buiken (niet pijnlijk).
    Ik weet dat het allemaal voorwerk is.. maar toch kan ik de verleiding niet weerstaan om te denken.. is dit het?

    Ben me ook blind aan het staren op het toiletpapiertje om te kijken of daar al een spoortje bloed/ slijmprop te ontdekken is.. maar nee hoor..

    met deze loop ik denk ik ook nog wel tot ongeveer 42 weken rond.. maar het is zo irritant dat die voorweëen best veel lijken op het echte werk.

    Hoe ervaren jullie dat?
     
  2. RachelleNM

    RachelleNM Fanatiek lid

    19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Als enorm irritant!

    Hier ook al een heeeeele poos gerommel. Zit op 1 cm ontsluiting en de boel is aardig verweekt, beebje in volledig ingedaald etc... Kortom: alles is er klaar voor! Maar helaas.. Tot op heden geen baby'tje.

    Bij sommige dames duurt het zeker een paar weken, bij anderen is het een kwestie van dagen. Er is helaas echt geen pijl op te trekken :(
    Ik hoop wel voor je dat het gaat doorzetten! Je vind het zeker wel tijd worden? :D
     
  3. Mevrouw Pinguin

    Mevrouw Pinguin Fanatiek lid

    22 mrt 2015
    1.042
    8
    38
    Vrouw
    Nouja...... tijd worden. ... Ik voel me goed maar heb gewoon zoveel zin in de tijd met de baby en begin me thuis wat te vervelen en kan mijn dochter niet meer zo goed entertainen... Dus in dat opzicht, ja!
     
  4. Coekie

    Coekie Actief lid

    8 dec 2014
    176
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier begon het bij de eerste meteen vanaf de eerste wee, een paar yur later was ons kindje er. Af een toe een oefenwee gehad, maar niks wat te verwarren viel met echte weeën.
    Bij de tweede echter begon het 2.5 week van te voren al met pittige voorweeen, regelmatig kwamen en uren aanhielden, maar telkens toch weer afnamen en stopten...

    Hopelijk rommelt het niet te lang! Succes alvast en een voorspoedige bevalling! :)
     
  5. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.042
    2.176
    113
    Bij mijn tweede had ik vanaf 30 weken bijna elke nacht voorweeën. Ze deden werkelijk helemaal niks. Ik liep 9 dagen overtijd en 1 dag voor de bevalling kon ik nog niet eens gestript worden, zo dicht zat alles nog en de baby was nog niet ingedaald.

    Bij de derde rommelde het op een ochtend bij het opstaan een beetje. Af en toe een krampje/harde buik, niet pijnlijk of zo. Het leek niet eens op de voorweeën die ik bij de tweede had gehad. Maar dat zette wel door en 's middags kwam mijn baby.
     
  6. RachelleNM

    RachelleNM Fanatiek lid

    19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Ben benieuwd of je inmiddels bent bevallen... :D
     
  7. Rietje88

    Rietje88 Niet meer actief

    Bij de eerste zat ik de dag van tevoren nog pot dicht. De bevalling begon spontaan met echte weeën, en 5 uur later was hij er.

    Nu voornamelijk af en toe zeurderig aanhoudend gevoel. En blijkbaar toch al ontsluiting en verweekt. Geen pijl op te trekken helaas. Een track and trace code zou welkom zijn.
     
  8. Mevrouw Pinguin

    Mevrouw Pinguin Fanatiek lid

    22 mrt 2015
    1.042
    8
    38
    Vrouw
    Nee hoor ik loop nog! Wel toenemende voorweeen. Ik stel me gewoon in op 42 weken:)
     
  9. Meisje89

    Meisje89 VIP lid

    9 jun 2009
    7.154
    1.394
    113
    Vrouw
    België
    Hier ook al van een week of 37 regelmatig harde buiken en zo, snachts ook. Soms rugkramp erbij maar voor de rest niks pijnlijks of zo. Vannacht 1 keer in mijn rug dat ik dacht "dat kon wel eens een wee zijn!" Maar nee helaas niks.. nu dus al 40+1.. echt over tijd dus. Flink balen wel haha
     
    miloena vindt dit leuk.
  10. rijo

    rijo VIP lid

    5 mrt 2014
    5.151
    1.943
    113
    Hier heel weinig gerommel... Ik word er soms wel wat onzeker van :)
     
  11. Lilly156

    Lilly156 Fanatiek lid

    9 dec 2012
    1.698
    0
    0
    Heb al voorweeen vanaf week 38 en flinke ook.
    Ben nu 41+1 vannacht harde buiken en pijnlijke weeën. Nu niets meer :(

    Hopelijk komt jouw kindje voor 42 weken! Bij mij heb ik er een hard hoofd in.
     
  12. Yummy

    Yummy Fanatiek lid

    7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Hier ook heel veel gerommel.
    Ivm de verdenking op zwangerschapscholestase kreeg ik met 37 weken de keuze: bloedonderzoek afwachten of inleiden. Gekozen voor het eerste. Wel heeft de verloskundige mij gestript omdat de verwachting was dat ik die week erna toch ingeleid zou worden. (Ik heb namelijk bij eerdere zwangerschap cholestase gehad en had nu ook weer licht verhoogde waarden en jeuk)

    Vanaf dat moment van strippen is het gaan rommelen. M'n bloedwaarden blijven net binnen de marges dus ik hoef niet ingeleid te worden, maar zit wel al 3 weken met iedere nacht (en regelmatig ook overdag) weeën om de 7 a 8 minuten en bijna 4 cm ontsluiting.
    Enerzijds heel blij dat ik het nog af mag wachten, anderzijds merk ik wel dat het enorm vermoeiend is om steeds weer met die voorweeën te zitten. Gelukkig voel ik me lichamelijk verder wel helemaal prima. Ik heb net nog een flink rondje gefietst (misschien helpt het hobbelen) en heb het natuurlijk dagelijks nog hartstikke druk met de kinderen (hun leven qua school en sporten staat natuurlijk niet stil).
    Zou wel blij zijn als het straks doorzet! Beide kids zijn met 39 weken geboren, dus ik heb al een nieuw record gevestigd qua zwangerschap.

    Hoop dat het bij jou ook snel doorzet!
     
  13. Dotty

    Dotty Fanatiek lid

    25 jul 2011
    1.882
    0
    0
    Zuid-Holland
    Als je al zoveel voorweeën hebt en op 4 cm zit zou het toch niet lang meer kunnen duren zou je zeggen. Kunnen ze de vliezen niet doorprikken?
     
  14. Dotty

    Dotty Fanatiek lid

    25 jul 2011
    1.882
    0
    0
    Zuid-Holland
    Bij mijn eerste had ik helemaal geen voorwerk. En nu sinds anderhalve week veel voorweeën, maar niks regelmatig.
     
  15. Yummy

    Yummy Fanatiek lid

    7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Kan zeker, maar heeft nu nog niet de voorkeur.

    1. Het doet niets en ik moet alsnog ingeleid worden
    of
    2. Het gaat net zo snel als bij mijn zoon en dochter en ik ga binnen 40 minuten van 4 cm naar een baby op mijn borst haha.

    Ik wil het eerst graag de tijd geven om zelf opgang te komen. Ben immers vandaag ook pas 40 weken!
     
  16. Dotty

    Dotty Fanatiek lid

    25 jul 2011
    1.882
    0
    0
    Zuid-Holland
    Daar heb je zeker gelijk in. Bij mij hebben ze destijds met 4 cm de vliezen gebroken en had ik ook een uur later mijn kind op mn borst. Niet heel prettig haha.
     
  17. Meisje89

    Meisje89 VIP lid

    9 jun 2009
    7.154
    1.394
    113
    Vrouw
    België
    Da's snel yummy! Hopelijk gaat het hier ook zo straks!

    Ik heb sinds vannacht pijnlijke onregelmatige weeën. Heb er hoop in dat t doorzet gezien de afgelopen weken enkel harde buiken waren die geen pijn deden. Plus het duurt nu al ruim 15u dus hoop echt dat het gaat doorzetten vanavond!
     
  18. Lies30

    Lies30 Fanatiek lid

    1 nov 2014
    1.019
    28
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    Een paar weken van tevoren wel regelmatig harde buiken gehad, had sowieso een strakke buik en droeg heel erg naar voren. Met 40+1 nog maar half verweekt, zou met 41 een afspraak bij de gyn hebben ivm grote baby.

    Onze zoon dacht daar dus anders over! Na vanaf het weekend al minder fit te zijn geweest kreeg ik maandag begin van de avond halfzijdige rugpijn, wat later rugweeën bleken te zijn. Gingen snel over in buikkrampen en vanaf 21u gaan klokken. Om 22.30u kon het niet anders dan dat het weeën waren, was flink afgeweest op toilet en gaf over... Vk gebeld, bleek om 23.30u al 3/4cm te hebben!

    Korte versie verder.. Naar zh gestuurd, elke 2min weeën en had om 3u al 8cm. Vliezen zijn gebroken en een (verschrikkelijk, persweeën waar je nog niets mee kunt) uur verder volledige ontsluiting. Totaal 1.15u geperst en ingeknipt, gelukkig is onze zoon toen geboren zonder vacuum!

    Conclusie is dus bij het doorzetten binnen 9uur bevallen.. Schijnt vrij snel te zijn bij een eerste.
     
  19. sneakers

    sneakers Actief lid

    5 okt 2015
    116
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb al 2 weken gerommel maar ook nog geen baby. Ben nu 39 weken. Maar misschien ook dat hetv de 2e is en overal op Let geen idee. .. eerste had k toch andere zwangerschap. Met 40 weken gewoon opeens vliezen gebroken. En nu staar ik me echt op alle kwaaltjes. Gewoon omdat ik er klaar mee ben denk ik.
     
  20. San1984

    San1984 Fanatiek lid

    26 apr 2012
    1.066
    0
    0
    Hier sinds gisteravond gerommel, maar voor mij zou dat een beetje aan de vroege kant zijn als hij nu al zou komen. Bij onze dochter doorgelopen tot 41+5 weken.
     

Deel Deze Pagina