Wie heeft er ervaring met een groeiachterstand van ongeveer 2 weken met deze termijn? Ik heb gisteren bij mijn vk een groeiecho gekregen omdat ze mn buik te klein vond voor deze termijn. Hier kwam een achterstand uit van 9 dagen. ze heeft me doorgestuurd naar t ziekenhuis en kon daar vandaag al terecht. Hier hebben ze weer een echo en een ctg scan gemaakt. Hier kwam uit dat alles goed was, navelstreng was goed, baby bewoog goed. Geen bijzonderheden behalve dat de baby dus te klein is. Nu moet ik volgende week weer terugkomen voor een ctg en die week erop weer voor een groeiecho. Dan gaan ze kijken of ze door blijft groeien in haar eigen lijn of dat de lijn verder afbuigt.
Onze oudste werd met 28 weken ook klein geschat door de vk. Toen waren groei-echo's in die praktijk nog niet standaard en werd ik dus doorgestuurd naar de gyn. Die heeft 3 echo's gemaakt met telkens anderhalve week ertussen en daaruit bleek dat de baby inderdaad aan de kleine kant was, maar wel netjes zijn eigen lijntje volgde. Ook bij de 38 weken nog een extra echo gehad, maar daarop was het allemaal maar moeilijk te meten (bij vk zelf). Schatting was dat hij rond de 6 pond zou wegen bij geboorte (ik ben 1.80 en mijn man is ook niet klein, dus dan is dat maar een klein kindje). Gelukkig bewees hij iedereen het tegendeel... Hij had zich verstopt en was ruim 7 pond bij de geboorte op 39w6d. Dus, ik hoop dat je kleintje gewoon zijn eigen lijntje volgt. Extra controle is goed, want soms groeit een baby gewoon (te) slecht in de baarmoeder. Maar het kan dus ook heel erg meevallen!
Ik heb vorige week een extra groeiecho gehad bij gyn, ze vond mn buik te klein. Hier uit kwam dat onze uk ook aan de kleine kant is. Aankomende dinsdag krijg ik weer een groeiecho om te kijken of onze uk haar eigen lijn blijft volgen. Onze zoon is overigens geboren met 39.3 was 47cm & 2695 gr.
Bij mijn zoontje ook extra groeiecho's gehad. Dachten ze ook dat t een kleintje zou zijn. MEt 39+6 geboren 54 cm en 3320 gr. Toen zaten ze er dus naast. Hoop dat dit kindje zo door groeit in haar eigen lijn
Bij mij was het ook 1 en al ellende dat mn dochter te klein was. Op t einde liep ik om de dag im het ziekenhuis. Maar ik ben zelf 1.64 en 45 kilo dus wat verwachten ze..een kind van 4 kilo? Ik weet natuurlijk niet wat jou lengte is maar ik persoonlijk zou me er niet te druk om maken. Mijn dochter weeg nu 11 kilo en is 15 maanden. Niks meer van te merken dat ze zo klein was
Nouja dat zegt ook niks. Ik ben 1.66 en bij mijn dochter was mijn start gewicht 48 kilo en mijn dochter is heel mooi en gemiddeld geboren met een gewicht van 3425.. Ts hier ook steeds 10 dagen ofzo te klein of meer (weet het niet eens meer) alleen dr buikje was ongeveer op termijn. Ze volgde haar eigen lijn en ze hadden haar klein verwacht. Dat klopt ook ze was 47 cm maar dus wel 3425 gram. De vetjes kunnen ze niet meten. Hopelijk volgt je kleine gewoon een eigen lijntje
Ja hier ook. Norah was ook erg klein, en is ook klein gebleven. Ze is met 35 weken geboren met 2095 gram en 42 cm. Ze heeft na de geboorte ook steeds 'het onderste lijntje gevolgd'. Maar de kinderarts is altijd heel tevreden over haar geweest! Inmiddels is ze een vrolijke peuter en al voorbij de 10 kg. Norah mocht trouwens na twee weken neo al naar huis! Ja ze was klein maar heel erg gezond, en de dokters vonden dat ze ook gewoon thuis verder kon groeien! Dus ook als je kindje dysmatuur is kan het zijn dat hij snel mee naar huis mag!
Ook hier een kleintje, waar ze met 24 weken achter kwamen. Vanaf toen wekelijks controle gehad, later nog twee keer een opname en twee keer in de week controle. Kleintje was groter dan geschat (hij woog twee kilo) maar groeilijn begon op het eind wel af te buigen en ook werden de dopplers minder. Ik moest bevallen in een academisch ziekenhuis en ondanks dat het gewicht bleek mee te vallen was dit maar goed ook. Een dag couveuse en daarna alleen maar groeien en niet in slaap vallen tijdens het drinken. Binnen twee weken waren we thuis. Overigens hebben ze nooit gezegd om hoeveel weken achterstand het ging, maar de achterstand was echt wel forser dan die van jou. Eerst maar even de volgende groeiecho afwachten, want nu is er nog weinig over te zeggen. Succes!
Ik heb vanmorgen de echo gehad (geschat wordt dat ik 25+1 ben) maar de baby heeft ook een groeiachterstand van 3 weken. Ik heb ook bijna geen buik, alleen naakt kun je het zien. De arts zei dat ik me geen zorgen hoefde te maken. Ik ben klein, dochters zijn klein, vriend was klein bij geboorte en is nu 192.
Jouw verhaal had de mijne kunnen zijn Winky. Mij hebben ze wel geprikt op infectieziektes die groeiachterstanden kunnen veroorzaken. Hier kwam ook wat uit maar bleek niet de verklaring te zijn voor de groeiachterstand. Ben in een traject terecht gekomen waarbij ik om de 10 dagen een groeiecho had en elke week doplermetingen om te kijken of de doorbloedingen goed bleven. Daarnaast kreeg ik 3x per week een verpleegkundige over de vloer die een CTG maakte en mijn bloeddruk meette. Helaas begon mijn bloeddruk te stijgen met 32 weken en bleek ik pre eclampsie te hebben. Bij 32+6 is de kleine man geboren met een groeiachterstand van inmiddels bijna 4 weken nadat ik weeen kreeg en hij hierop dipte. Daarnaast kreeg ik HELLP. Hij woog 1265 gram en was 36 cm. Inmiddels een vrolijke dreumes van 15 maanden die bijna 11 kg weegt. Het is een spannend traject, ik hoop dat je kleintje z'n eigen lijntje blijft volgen!
ook hier een klein meiske. bij 20 weken echo bleek ze al wat aan de kleine kant en vanaf toen om de week een groeiecho. liep aldoor tussen de 3 en 4 week achter maar groeide wel oke op haar eigen lijntje. geboren met 2655 gram bij 39 weken. nog steeds op de onderste lijn in de curve nu maar doet het super. Bij ons is er geen reden gevonden waarom ze klein is (waarschijnlijk dus gewoon genetisch, ook al zijn wij geen van beide klein geboren). inderdaad hopen dat het op de eigen lijn mooi groeit!!
Vanmiddag een pretecho laten maken bij de vrouw die ook onze 20 weken heeft gedaan. en volgens mijn vk is zij veel bekwamer dan t ziekenhuis. Zij heeft ons een heel ander beeld gegeven van de baby. Zij heeft alles gemeten en t zag er allemaal perfect uit met een gewicht van 1019 gr (ziekenhuis zei 872 gr) zei zij dat t huist een lange maar slanke baby was. Dat werd bij ons zoontje ook gezegd en dat klopte wel. Ga dus nu uit van haar metingen
Hier ook een klein meisje. Ze heeft van de GUO altijd zo'n 1-2 weken achter gelopen met groei. Er is toen geen rede gevonden waarom. Heb om de week groei echo's gehad om te kijken of de groei wel stabiel was. Uiteindelijk is ze met 36+4 geboren en woog ze 2200 gram. Klein dus. Maar ze doet het perfect! Met 3 weken oud woog ze al weer 2600 gram. Nou kwamen we er na de bevalling achter dat ik een hele kleine placenta had. Zolang je kleintje stabiel groeit en er geen rede is waarom ie wat kleiner is echt geen zorgen maken.