Had strippen effect bij je eerste zwangerschap?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Itisuptome, 16 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Itisuptome

Itisuptome Actief lid

12 dec 2014
    304
    0
    0
    Ik ben benieuwd.... M'n verloskundige stelde het voor om me, als ik dan nog niet bevallen ben, maandag te strippen. Maar ze zei dat dit vaak bij de eerste niet de bevalling opwekt. Wel grote kans op veel harde buiken en nog slechter slapen.. Dus de vraag is of ik het überhaupt wel wil.
    Wat zijn jullie ervaringen?

2. Femmes82

Femmes82 Fanatiek lid

26 dec 2012
    1.414
    0
    0
    Overijssel
    Ik was 40 weken en 5 dagen en heb om strippen gevraagd. Zij gaf idd ook aan dat dat bij een eerste niet veel uithaalt. Tijdens het strippen merkte ze dat mijn lichaam er al meer klaar voor was dan dat zij dacht. Ruim 24 uur later begonnen de voor weeën en nog ben 48 uur later was mijn dochter er. Ze zeggen dat het binnen 48 uur wat moet doen. Bij ons was ze er 48 uur later ook. Of dat ook daadwerkelijk door het strippen kwam zullen we nooit weten.

Wanneer jij er achter staat en het voelt goed dan gewoon doen. Sterkte nog even met de laatste loodjes en geniet ervan als de kleine straks is.

3. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Hier werkte het helaas niet :(

4. Nuf

Nuf Actief lid

6 jan 2015
    395
    1
    0
    Nope!

5. meintje83

meintje83 Actief lid

15 apr 2015
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    bij mij ook niet, maar ik kon ook niet goed gestript worden omdat alles nog te dicht zat. Wel gemasseerd en daardoor wat bloedverlies en meer harde buiken, maar het mocht niet baten.

6. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Mn eerste kwam braaf op tijd, dus toen ben ik nooit gestript. Bij mn tweede ben ik wel twee keer gestript, maar zonder succes. Wel klein beetje meer harde buiken en na de tweede keer strippen verlies van de slijmprop, maar geen baby. Mn VK zei dat de kans op succes gemiddeld net iets ond er 40% ligt. Dus wel een redelijke kans, maar helaas een grotere kans dat het niet werkt.
    Succes!

7. jongemama1993

jongemama1993 Fanatiek lid

5 mrt 2014
    1.187
    3
    38
    Bij de eerste heeft het totaal geen effect gehad, ze hebben het toen ook maar 1x geprobeerd met 38 weken.. 2 dagen later werd ik ingeleid (Vanwege BI)

Bij de tweede hebben ze vanaf 37 weken om de dag gestript! Vervolgens met 38+2 weken ingeleid (weer vanwege zware BI), hier merkte ik wel dat het wat meer effect had. Het begon langzaam te rommelen, veel harde buiken. En ik was van een krappe 1cm naar +- anderhalve centimeter gegaan.

Over het algemeen heeft strippen bij de eerste minder effect. En vaak heeft het pas effect na 41 weken werd mij verteld door de gyn tijdens de eerste.
    Aangezien jij maandag 41 weken ben, heb je kans dat het bij jou net dat ene zetje geeft wat je lichaam nodig heeft om de bevalling zelf op gang te brengen!

Hopelijk kondigt je kleine haarzelf snel aan :)

8. Itisuptome

Itisuptome Actief lid

12 dec 2014
    304
    0
    0
    Dank voor de reacties. Ik denk dat ik het niet ga doen... Hoop dat het een dezer dagen vanzelf gebeurt. Ik voel me nu zo'n cliché door te denken dat ze er nooit uit gaat komen! ;)

9. LadyTwilight

LadyTwilight Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.624
    0
    36
    zuid holland
    Bij mij heeft het wel gewerkt. Binnen 5 uur na het strippen begonnen de weeën.

10. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Nee 0.0 effect maar ik had ook 0.0 ontsluiting;)
    Werd door gyn gedaan niet door vk

11. MarlousAnne

MarlousAnne Actief lid

8 nov 2012
    296
    94
    28
    Bij 39.3 gestript bij de eerste. Binnen een uur begonnen de weeen!

12. Bloementuin

8 dec 2012
    85
    0
    6
    Alkmaar
    Ik heb wel effect gehad, ben bij mijn vorige dus 1e zwangerschap gestript 1 keer door verloskundige en een keer in ziekenhuis, deze gaf aan dat een verloskundige niet hard genoeg stript. Ik ben blij dat ik het toch heb gedaan aangezien ik toen ook 2 weken overtijd was en anders een keizersnee moest.

Als je het niet probeert weer je ook niet of het help denk ik, het kan ook geen kwaad dus verlies je er niks mee denk ik

13. JongetjeM

JongetjeM Bekend lid

28 jan 2015
    959
    216
    43
    ---+
    Mijn vriendin heeft het ook gedaan bij de eerste. Vreselijk veel last heeft ze er van gehad, heel veel buikpijn en zelf bloedverlies. Maar uiteindelijk heeft het niet geholpen. Ze gaat het nooit weer doen!

14. Itisuptome

Itisuptome Actief lid

12 dec 2014
    304
    0
    0
    We hebben toch een poging gewaagd... maar zinloos want m'n baarmoeder is nog niet genoeg verstreken en de opening te klein om te kunnen strippen. Boe.... ik word echt expert in het omgaan met teleurstelling en geduld oefenen.

15. Susannelilian

Susannelilian Fanatiek lid

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Wat balen dat het niet gelukt is! Bij mij kon het de eerste keer ook niet, maar met 41+1 weken is het wel gelukt en nog dezelfde dag is de bevalling begonnen!

Heel veel succes en sterkte met de laatste loodjes, lang kan het nu niet meer duren! En anders word je met 42 toch ook ingeleid?

16. Itisuptome

Itisuptome Actief lid

12 dec 2014
    304
    0
    0
    Gisteren opnieuw geprobeerd te strippen, wel gelukt, niks gebeurd daarna. De gynaecoloog vond dat het nu lang genoeg geduurd heeft allemaal. M'n bloeddruk zit ook steeds op het randje. Dus morgenochtend mag ik me in het ziekenhuis melden voor een ballonkatheter. Ik zit er niet op te wachten.. kan alsnog dagen gaan duren allemaal.. Maandag ben ik 42 weken dus het zal wel moeten.
    Bah. Ik zie er tegenop, want vanaf morgen moet ik dus in het ziekenhuis blijven. Ben het thuis rondhangen al zo zat, maar kan hier tenminste nog een beetje m'n eigen dingen doen!
    Ik zou bijna vergeten dat er uiteindelijk een baby aan gaat komen, elke keer weer die teleurstellingen.

17. Gingeroo

Gingeroo Lid

8 aug 2014
    22
    0
    1
    haarlem
    Bij zowel mijn eerste als tweede zwangerschap had het strippen geen effect. Bij de laatste (5 weken geleden) ben ik ook ingeleid met een ballon katheter en toen begonnen mijn weeën spontaan zo'n 4 uur na het plaatsen. Ik hoop voor jou dat het ook zo snel gaat en dat je snel kan gaan genieten. Ik mocht trouwens gewoon naar huis met de katheter en daar de boel afwachten. Heel veel succes morgen!

18. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

21 jan 2012
    4.149
    154
    63
    Hier wel. Toendertijd in de middag gestript om 2 uur. Ik begon al om 4 uur pijn te krijgen.. In de avond kreeg ik weeen en na 00:00 om 00:07 is dochter geboren

19. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Gestript met 41+2 wkn, daarna meteen harde buiken en bloederig slijm, ongeveer 10 uur later weeen om de 5 min. 15 uur na strippen was baby er.

Bij nr 2 en 3 was strippen helaas niet mogelijk ;) (potdicht).
    Zij kwamen spontaan met 41+5 en 41+0 wkn.

Deel Deze Pagina