we wonen wel in een fijn huis, maar droomhuis? bestaat dat? we zijn tevreden met dit huis, en willen onze lasten niet te hoog maken. Fijne buren. In dat opzicht wonen we nu in een droomhuis We hebben ongeveer 6 huizen bekeken in 3 maanden tijd en dit huis voelde meteen goed.
Een paar minuten. Keken op Funda en het huis tegenover het ouderlijk huis van mij stond te koop. Mooie prijs, want de familie moest er zsm vanaf. Bod gedaan, werd geaccepteerd en klaar! Voor mij elke dag weer een genot om mijn nostalgie te beleven. Daarnaast zie ik hoeveel plezier mijn dochter hier heeft, net als ik vroeger!!!
ja dan kan ik het me voorstellen dat je opzoek bent. Ga afspraken maken voor huizen, en als het goed voelt (zoals wij dat hier voelden) dan zit je goed
Ik geloof niet meer zo in een droomhuis omdat ik denk dat je wensen altijd kunnen veranderen. Zo'n 4,5 jaar geleden verkochten wij onze nieuwbouw woning en gingen wij op zoek naar een nieuwe woning. Binnen twee maanden vonden we deze woning. We hadden van te voren al wel besloten waar we wilden wonen (in welke wijk). Maar we moesten zo snel uit onze oude woning dat we ook snel een nieuwe keuze moesten maken. De keuze voor deze woning is heel bewust geweest. Het had heel veel positieve elementen die ik graag in een nieuwe woning weer zou hebben. Het is groot, een heerlijke keuken, je kan vanuit je huis naar de garage/schuur, het heeft 4 slaapkamers een zolder en een vliering. Daarnaast ligt het in een nieuwbouwwijk dus veel kinderen. Qua ligging is het oké, redelijk naar het oosten maar we vinden rijden niet vervelend dus prima. Vorig jaar zomer was de situatie zo dat we "moesten" verhuizen, en dan wel naar Zeeland. Onze eisen aan ons droomhuis werden toen wel duidelijk. We wilden een oud huis met karakter, meer tuin/minder huis, meer landelijk minder modern het tegenovergestelde van ons huis nu. Dat was toen ons droomhuis! Uiteindelijk zijn we niet gegaan Ik vind droomhuis dus een moeilijk begrip Een plek waar je je geheel op je gemak voelt is niet van te voren te bepalen Dat moeten we zelf maken en soms om plaatsen waar we het niet zagen
Andere situatie, want wij huren via woningbouw, maar wij zoeken ook een huis dat in een prettige buurt ligt en waar we niet in no-time zijn uitgegroeid of weer weg willen. We wachten inmiddels meer dan 2 jaar (maar eigenlijk willen we al langer weg). Ik hoop dat het binnen een half jaar lukt nu, dit voelt al als een eeuwigheid.
Droomhuis voor dit moment in ons geval. We wonen in een perfecte buurt voor onze kinderen, in een ruim hoekhuis met bos achter onze straat, speeltuinen en vriendjes. Maar later, als ze uit huis zijn, willen we een ouderwets mini huisje kopen met een stuk grond eromheen en honden, katten, geiten kippen, moestuin enzovoort. Heerlijk vooruitzicht! Als ds jongens volwassen zijn, zijn wij pas halverwege de veertig/ net vijftig dus daar kunnen we dan nog lang van genieten.
Wij hebben 3 jaar gezocht zo ongeveer. Voor de categorie "starterswoning" woonden we al in een droomhuis Maar dat werd te klein. Omdat we zo verwend waren in ons leuke oude huisje was het vreselijk moeilijk een droomhuis in de categorie "ruime gezinswoning" te vinden. Onze eisen lagen heel hoog en ons zoekgebied was klein. Wel gevonden uiteindelijk! De aanhouder wint!
Gezocht vanaf zomer 2015 en in Maart 2016 droomhuis gevonden en ons eigen huis in de verkoop gezet. Dat werd in Mei verkocht en een week later was het koopcontract getekend voor ons droomhuis. Nog geen seconde spijt gehad
Een week, maar dat was midden in de crisis. Het is niet mijn definitieve droomhuis. Er is een huis waar ik al 20 jaar m'n zinnen op heb gezet, maar heeft nog niet te koop gestaan.
Wij waren al sinds 2015 op zoek naar onze droomhuis. Nu eindelijk gevonden en hopenlijk beginnen ze over 2 mnd met de bouw.
Dit ongeveer. We wilden 1 specifieke plek, en ik hield de markt daar al een half jaartje in de gaten. Door onze wensen vielen veel woningen af en 3 maanden geleden kwam er eentje te koop waar we erg geinteresseerd in waren maar omdat hij best fors geprijsd was lieten we hem eigenlijk links liggen. Onze eigen woning verkocht ineens heel snel de eerste week van januari en toen toch de stoute schoenen aangetrokken. Dit was 2 weken terug. Afgelopen maandag hebben we dit huis gekocht. Nooit durven hopen eigenlijk haha, maar blij dat we het toch hebben geprobeerd!
In m' n droomhuis woon ik niet en ik denk ook niet dat dat ooit gaat gebeuren. Kwestie van geld. Maar het huis waarin we nu wonen sloot aan bij de meeste van onze wensen of overtrof die. Dus daar zijn we heel blij mee. 400 m2 grond, zes slaapkamers, ruime keuken, veel licht, grote woonkamer, garage, goede wijk, mooi uitzicht. We hadden het in een week bekeken. Ons huis was net verkocht
Droomhuis komt er als ik de loterij win. Maar het huis waar we nu wonen is voor ons perfect. wij wonen er nu bijna 2 jaar. hoekwoning, eigen parkeerplek voor de deur, berging. u vormige benedenverdieping, keuken is niet zichtbaar vanaf de bank. 3 slaapkamers, 2 kleine voorzolders 1 met rommel en 1 voor wasmachine en droger, grote zolderkamer/wordt op den duur een slaapkamer. tuin, groot genoeg. huis stond al 2 jaar te koop, dus kunnen kopen voor een leuke prijs, wel wat aan moeten doen: vloerverwarming en laminaat beneden, vloer boven. nieuwe keuken. nieuwe riolering. ingang vanaf de hal naar de keuken gewijzigd. willen op den duur kunststof kozijnen, de trap moet opnieuw bekleed worden, en nog wat schilderwerk buiten. ach zo blijven we bezig. leuke wijk, 3 speeltuintjes in de buurt, 1 zelfs aan de overkant. veel gezinnen, kinderen. ook kindjes van school wonen vlakbij. niet ver van station met bus, trein en metro.