Wat moet ik nou? Huilen huilen huilen..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Bubblez, 22 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik ga het hier toch eens vragen, want ik en de rest van de mensen in mijn omgeving weten het domweg niet meer..

Mijn zoontje huilde heel veel, officieel een huilbaby (geweest). Naar de osteopaat geweest voor zn reflux, werd het al minder. Maar het bleef, uren huilde hij. Iedereen zei maar dat het normaal was dus ik geloofde het. Toen hij vier maand was vond ik het teveel en zijn we naar de chiropractor gegaan, die heeft hem vijf keer behandeld en toen ging het twee weken beter.

Toen niet meer. Snachts slaapt hij perfect maar overdag amper. En omdat hij dus zo moe is huilt hij dan onophoudelijk, tenzij ik hem vast heb. Ik loop steeds verder op mn tandvlees en heb er soms best moeite mee dat hij zo huilt.

Zn ritme;
    08.00 fles 210
    10.30 fruithapje (vers)
    12.00 fles 210 (krijzen vanaf 11.00)
    15.30 a 16.00 fles ( tussendoor ga ik vaak aan de wandel, anders begint hij om 15.00 te brullen)
    18.00 groenten (vers)
    19.30 a 20.00 fles. Daarna naar bed.

Na zn fles zit hij altijd even in zn nuna om het eten te laten zakken. Daarna spelen op se vloer. Zodra hij moeheid signalen vertoont leg ik hem in se box. Als ik hem in zn bedje doe word hij helemaal gek. In zn box wil hij vaak wel even slapen al begint hij vaak gelijk al te krijsen als ik hem er in probeer te leggen. Hij slaapt overdag hooguit 2 uur. Echt hooguit.

Ik weet het niet meer. Durf zelden afspraken te maken omdat ik hem niet uit zn ritme wil halen. En ben zo moe van al dat gehuil.. ben blij als die er savonds in ligt. Ik zoek dus de gouden oplossing.. ik hoor ook over fluisterkind, maar het is nogal duur en ze doen alles op afstand dus ik vraag me af of het iets is.

Willen jullie met me meedenken? Aan laten huilen doe ik niet. Piepen of even mopperen oke. Maar hij stikt echt binnen enkele seconden zo overstuur raakt hij, en dat hou ik geen minuut vol.

2. sleepy

sleepy Actief lid

13 nov 2016
    292
    72
    28
    Misschien eens na laten kijken door een arts?? Kan het zijn dat hij last van zijn oren heeft?

Het boek baby in een droomritme geeft goede tips om onrustige baby's in een ritme te krijgen zodat ze wat minder ontevreden zijn... misschien een idee. Heeft mij wel goede handvatten gegeven.

MaMa en JuullesD vinden dit leuk.
  3. ffff

ffff Bekend lid

9 okt 2012
    911
    545
    93
    Heeft hij niet wat weinig eetmomenten? Je geeft ook 2x aan dat hij huilt vlak voor de fles.. Zou dat geen honger kunnen zijn? Hij krijgt nu 4x de fles terwijl dat zijn hoofdvoeding is, de groente- en fruithapjes zijn alleen maar om te proeven. Heb je al geprobeerd om hem bijv 6 voedingen aan te bieden? Mijn kleintje is 1 dag ouder en heeft 8 voedingsmomenten (naast 2x een hapje fruit/groente).

4. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Wat zegt de huisarts?
    Is de kleine daar al op controle geweest?

Dat een baby veel huilt vindt ik niet normaal, ik ken het ook niet.
    Mijn beide kids heben altijd alleen gehuild als ze honger hadden of ziek zijn.
    Zelfs toen ze klein waren en krampjes hadden was het vaak ff huilen en na 10 minuten weer stil na masseren.

Hoorde laatst ook iemand die had een baby die 6 maanden lang veel gehuild heeft en die bleek steeds oorpijn te hebben daarna ging het alleen maar beter.

5. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Oren is niks mis mee, hebben we al na laten kijken.

Boek ga ik naar kijken. Dankje!

6. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Het is geen honger, het is echt puur moeheid. Alleen niet toe willen geven aan zn slaap.

Zover ik altijd begreep is vier keer op deze leeftijd prima. 8 keer vind ik wel veel; dan zou ik de hele dag bezig zijn met een fles geven. Ik bied hem af en toe wel eens een fles aan, daar heeft hij dan geen eens zin in.

Ik ben juist zn hapjes ook iets gaan verhogen omdat hij dan wat meer vulling heeft. Hij zit al op zb max qua voeding. Hij mag evt over de dag nog twee schepjes, maar die wil hij vaak niet eens.

7. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ze hebben hem hier al twee keer gecheckt op oorontsteking. Niks. Een pcm helpt ook niet, dus pijn is het niet.

Huisarts kan niks vinden. En ik vind zn huilen ook niet normaal.

Ik heb toch fluisterkind gebeld. Hopelijk kunnen zij iets doen.

8. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Wil hij wel slapen als hij bij jou is? Bijvoorbeeld in een draagdoek? Dan kun je misschien de vicieuze cirkel van vermoeidheid doorbreken. Onze jongste zoon wilde de eerste maanden z'n slaapjes overdag alleen in de wandelwagen doen. We hebben heel wat afgewandeld, maar zo kom je ten minste wel in de gelegenheid om wat regelmaat en iets van een ritme in te bouwen.

9. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

In de wagen slaapt hij wel, maar het is mij voor behoorlijk belastend om dan alsmaar te wandelen.. zal dat de oplossing zijn denk je? Als hij daardoor overdag in slaap valt het tzt beter gaat?

In dr draagzak of doek wil hij niet. Dan gilt hij alles bij elkaar..

10. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.289
    10.260
    113
    Weet je zeker dat zijn reflux onder controle is? Controle gehad bij de arts?
    Onze uk huilde ook uren en uren, wandelen was de enige optie. Hij huilde zich helemaal schor. Hij heeft er ook medicatie voor gehad.

Leef je volgens de leefregels van reflux? Soms is dat al voldoende.

11. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ja leefregels volgen we. Sinds de bezoeken bij de osteopaat spuugt hij hooguit twee keer per dag, en dan voornamelijk als hij op zn buikje ligt.

De reflux is nooit door onze arts gediagnosticeerd, dus ook niet gezegd dat t onder controle was. Ik heb het bij de cb arts toen verteld en ook wat ik er aan ging doen en die zei "ik geloof daar niet in maar doe wat je wilt"

Voor mijn gevoel is het puur dat hij zich overdag niet toe kan geven aan het slapen. Daar moeten we echt wat op gaan bedenken.

12. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.289
    10.260
    113
    Reflux kan meer zijn dan spugen. Onze uk had verborgen reflux dus je zag niks maar zijn maagzuur kwam heel vaak omhoog.

Als hij nog zoveel blijft huilen en het valt niet tijdens een sprong zou ik toch nog een bezoek brengen aan de huisarts.

13. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Klopt dat heeft hij nog wel.

Ik zal de huisarts toch eens bellen. Dat boek ga ik sowieso proberen fie hier boven staat.

14. IkbenTess

IkbenTess Fanatiek lid

14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Mijn oudste huilde ook zo gruwelijk veel.. na 8 maanden bleek hij verborgen reflux te hebben. Ik had de kinderarts er al eens expliciet naar gevraagd maar hij zei dat het geen reflux had, maar dus wel. En niet zuinig ook.
    Bij de gastouder huilde hij ook, maar minder. Het bleek ook aan mij te liggen, mijn frustraties en uitputting. Hij is nu bijna 8 en nog steeds gevoelig voor mijn stemmingen ;) Toen ik ontspande werd het huilen wat minder, medicatie deed de rest.

15. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.272
    17.147
    113
    En gewoon thuis in de kinderwagen en heen en weer wiebelen?

16. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Hij is er al wat oud voor maar soms werkt het goed, maar heb je hem overdag al eens ingebakerd? Als je hem in een hydrofiel doek wikkelt en in de box te slapen legt heb je er goed zicht op. Misschien dat hij zich dan wel kan overgeven aan de slaap.

17. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Wat deed jij om te ontspannen? T zal gegarandeerd een wisselwerking op elkaar hebben want idd, ik ben zo gespannen als een veer :(

18. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Werkt zelden helaas, in het begin wel maar tegenwoordig word het alleen maat erger. :(

Ik denk dat ik gewoon naar buiten moet gaan. En dan maar drie keer per dag lopen.

19. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ook geprobeerd, voor hij goed om kon rollen. Alleen meneer duimt, en als die duim er dan niet in kan word hij woest. Dus dat heb ik maar niet meer gedaan. En nu draait hij vaak om in zn slaap; slaapt op zn buikje. Dus doe ik het niet meer.

20. Edith1987

Edith1987 Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.507
    202
    63
    Vrouw
    Zeeland
    Ik zou gaan wandelen als hij moe is. Eerst maar eens die oververmoeidheid wegwerken. Bij sommige kindjes hoef je maar een blokje om en dan slapen ze in de bijkeuken/gang/tuin verder in de wagen. (werkte helaas bij mijn kindjes niet haha, maar wie weet bij die van jou wel)
    Genoemde boek heb ik ook en ook echt tips uit gebruikt.

Hoe gaat het slapen 's nachts? Daar lees ik niets over!

Deel Deze Pagina