8 maanden na bevalling ineens bekkeninstabiliteit??

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Mama213, 19 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama213

Mama213 Lid

17 jun 2011
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ha allemaal,

Ik ben 8 maanden geleden bevallen van een dochter. Ik heb tijdens mijn zwangerschap geen bekkeninstabiliteit gehad. Na mijn bevalling ook zo goed als nergens last van. Alleen af en toe als ik een flink eind liep kreeg ik wat zeurderige pijn in mijn bekken. Ik dacht dat dat normaal was na een bevalling. Maar na een half jaar was het nog niet over. De ene keer nergens last van en de andere keer wel. Nu ben ik vorige week weer een flink eind gaan wandelen, maar halverwege kreeg ik weer veel last. Het is niet meer overgegaan. Ik blijf veel pijn houden en als ik een rare beweging maak dan kraakt het, en voel ik dat het een soort 'los' zit.

Het leek mij gevoelsmatig op bekkeninstabiliteit... Maar weet niet of dit ook zo kan zijn?
    Dat is toch raar... 8 maanden na de bevalling?
    Of zijn er meer die dit hebben of gehad hebben?

2. Moon28

Moon28 Niet meer actief

Kan zijn dat je bekken scheef staan. Had dit ook na de bevalling maar ook verkeerde houding aanhouden en jaren staand werk gedaan. Fysio half jaar na ee bevalling gedaan alleen niet lang genoeg en nu al bekkenklachten vanaf 9 weken zwanger en weer fysio. Dus mijn advies zou fysio zijn.

3. zustertje

zustertje Niet meer actief

Herkenbaar! tijdens de zwangerschap niks geen last gehad van mijn bekken... En nu elke keer na het sporten last van mijn bekken en vaak ook als ik veel gewerkt heb of een eind gelopen.
    Weet zelf niet goed wat ik er mee moet dacht dat dit misschien met ontzwangeren te maken heeft maar misschien toch maar eens even langs de HA.

4. Mama213

Mama213 Lid

17 jun 2011
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hmm, dat klinkt idd hetzelfde. Ik ga denk ik van de week toch maar even langs de HA.

5. thirza72

thirza72 Actief lid

28 dec 2009
    259
    0
    0
    Hier ook nu al maanden last van mijn bekken (tijdens zwangerschap niets). Zit ook te twijffelen om misschien toch langs de huisarts te gaan. Soms is het een paar dagen weg maar komt ook steesds weer terug, idd na veel te hebben gestaan/gelopen. Ik heb het meest last als ik lig of zit, bij het lopen zelf bijna niet. Ben benieuwd wat jullie huisarts zegt?
    Maar ik hoop ook steeds dat het vanzelf over gaat, maarja dochter is nu bijn een jaar??

6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik kreeg het bij mijn dochter ook pas na 9 maanden. Toen ik ging sporten ging het mis. 9 maanden later ging het weer.

Bij mijn zoon na de bevalling direct en rond zijn 1e verjaardag was ik er na veel fysio van af

Ik zou zeggen, zoek een hele goede bekken fysio

7. Mama213

Mama213 Lid

17 jun 2011
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou meiden,

Ik ben gisteren naar de HA geweest. Bijna 100% zeker bekkeninstabiliteit. Dat kan dus ook nog 8 maanden na de bevalling!!:(:(. Kan helaas pas 2 januari terecht bij de fysio... Dus ik zal nog even moeten doorbijten.

Dus ik zou zeggen, als je ook last hebt: Ga naar de HA... Hij vond dat ik te lang heb gewacht om te gaan...

Groetjes

Deel Deze Pagina