Ik spuit nu twee cycli gonal-f en pregnyl. Het 'werk' doen wij zelf. Nu vroeg ik me af hoelang dit zo gebeurd voor er verder gegaan word met iui/ivf/icsi? Deze cyclus is nog niet eens afgelopen en ik zit alweer met mijn hoofd máánden verder. Iemand ervaringen?
Ik mocht na 6 rondes (5 clomid en 1 puregon) de 7e ronde IUI erbij doen. Mijn man heeft heel goed zaad, dus daar lag het niet aan. Mijn arts was gewoon heel meegaand In ronde 7 hebben we trouwens ook preseed gebruikt.
Na 5 rondes werd er bij ons opnieuw een semenanalyse uitgevoerd. Deze was nog beroerder dan de eerste, dus zijn we toen meteen overgestapt naar ICSI.
Ja inderdaad. Mijn ziekenhuis zegt dat ze je alle kansen willen geven. Dus eerst 12 rondes (waarin het grootste deel zwanger wordt omdat de meeste vrouwen binnen een jaar zwanger zijn) om vervolgens aan IUI te beginnen. En als dat na 6-9 rondes niet werkt dan wordt het tijd voor IVF.
Minimaal zes maanden als je een goede eisprong en een goede zaadkwaliteit hebt, mogelijk langer. Succes!
Dat is heel verschillend. Ik heb PCOS en zit nu in mijn 4e ronde met Gonal en en pregnyl maar pas 1 eisprong gehad dmv een eicel reductie omdat ik de andere rondes niet reageerde of overstimulatie had. Als deze ronde niets uithaalt gaan we over op ivf. Maar volgens mij staat er voor OI 6 maanden ongeveer tenzij het dus net zoals bij mij nu al niks uithaalt. Dan gaan ze over tot iets anders omdat het dan vrij weinig zin heeft.
Het varieert behoorlijk dus. Als ik ongesteld word moet ik van de week weer terug en ga ik het gelijk eens vragen. Bedankt voor jullie antwoorden en succes dames!