koudschuim of binnenvering matras?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door paula1984, 13 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Meiden ik heb jullie hulp nodig.
    Ik moet een nieuw matras voor mijn zoon nu 22 maanden.
    Hij gaat naar een peuterbed van 70x140.
    Hij heeft nu matras fenne van leen bakker met bonell binnenvering bevalt goed maar daar is de opvolger 70x150 dus past niet.
    Nu zit ik te zoeken en kijken wat is nu beter??
    Bedje is helemaal om te bouwen dus hij gaat er echt wel jaren gebruik van maken n zijn broer na hem ook.

Ik zag bijv bij babydump ABZ - Kindermatras Binnenvering Tijk 70x140 cm
    Mooi matras maar nu hebben ze dus ook een variant van koudschuim is iets duurder maar wat is nu beter?
    En qua dikte?

Hopelijk kunnen jullie me op weg helpen.

Thx

2. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Koudschuim is volgens mij beter.
    Heb ooit eens gelezen dat de vering in een matras elektische straling opvangt en vasthoudt en dat een kind daar gevoelig voor kan zijn. Maar of dat overdreven is, weet ik niet..

Ah gevonden: Kindermatrassen en babymatrassen
    Er zijn bijna net zoveel matraskeuzes voor kinderen als voor volwassenen, maar wat is nou belangrijk voor een kindermatras? Een kindermatras mag niet zacht zijn, maar moet ook zeker niet te hard zijn.

Een kindermatras van latex of, wellicht nog beter, koudschuim, is een prima keuze. Beide materialen bieden de benodigde veerkracht, goede lichaamsondersteuning en comfort. Traagschuim met koudschuim verwerkt in een kindermatras zorgt er voor dat het kindermatras drukverlagend wordt. Dit zorgt voor een betre doorbloeding en minder kale plekken op het hoofd. Kindermatrasjes kunnen tegenwoordig ook al met pocketveren gemaakt worden. De veren van deze matrassen zijn meestal gemaakt van metaal (ijzer), waardoor er een magnetisch veld ontstaat (e-smog). De ijzeren veren vangen elektrische stralen op en houden deze vast. Hierdoor raakt het matrasje op den duur geladen. Ook creëren de ijzeren veren die in de matras zitten, door wrijving staticiteit, waardoor de geladenheid nog eens versterkt wordt. De mate waarin uw kind gevoelig is voor deze e-smog kan zeker negatieve invloed hebben op o.a. de benodigde nachtrust van uw kind als uw kind slaapt op een matras met metalen pocketvering. Zorg voor zo min mogelijk elektrische apparatuur in de kinderslaapkamer en plaats een babyfoon op minimaal 1 meter bij uw kindje vandaan. Het is bekend dat e-smog ook stress en stofwisselingsproblemen kan veroorzaken.

Omdat er ruim voldoende goede alternatieven zijn voor matrassen met metalen pocketvering, raad ik u ten stelligste deze matrassen af; voor zowel uzelf en als voor uw kind. Het moge duidelijk zijn dat een goed matras belangrijk is. Het ademend vermogen, de hygiëne en de (lichaams)ondersteuning zijn de belangrijkste eigenschappen van een goed kindermatras. Al deze eigenschappen zijn te vinden in koudschuim. Vermijdt u vooral metalen in een matras!

Wilt u meer informatie over veilige kindermatrassen? Bekijk: Kindermatras.info

3. paula1984

Kijk daar kan ik wat mee dank je!
    En weet iemand of 10 vm dik genoeg is?

4. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Je kunt het beste zelf wat googlen, er is niet echt een standaard richtlijn. Maar hoe dikker, hoe comfortabeler/beter.
    Persoonlijk vond ik de ikea matrasjes van 10cm erg dun, dat is denk ik wel echt het minimale.

Tot welke leeftijd denk je dat je hem gaat gebruiken? En is je zoontje heel licht of juist wat steviger gebouwd?

5. Lili81

Lili81 Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.306
    0
    0
    Wij zijn vorig jaar op zoek gegaan naar een matras. Kregen in de winkels toen tegenstrijdige adviezen over hardheid. De een zij: een zacht matras is beter, ze wegen toch niets. De ander zei: ze kunnen best een harder matras hebben, ze wegen toch niets. Vond het erg verwarrend....

6. paula1984

Google mezelf suf haha nee niet zwaar nu 11, 4 kilo wel lang slank mannetje.
    Denk dat ik ga voor iig schuim en geen vering.

7. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    vering heeft pas zin vanaf 18 kg, anders doet het niets voor het comfort. Gewoon koudschuim. Ik zou wel een kopen met een wasbare hoes, dat is hier onmisbaar gebleken ;)

8. Lili81

Lili81 Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.306
    0
    0
    Maar wat is dan beter: een hard, gemiddeld of zacht matras?
    Weet iemand dat?

9. Mini Shopaholic

Mini Shopaholic Niet meer actief

dat is per persoon verschillend. wij hebben een koudschuim matras die 15 cm dik is. Ideaal en zoon slaapt er heerlijk op. Matras was bij de Aldi te koop voor 35 euro! ;)

Deel Deze Pagina