Hallo dames, Mijn dochter van 1,5 wil sinds ze buikgriep heeft gehad (2 weken geleden) de borst niet meer. Toen ze ziek was, was dat het enige dat ze wilde en ook binnenhield. Nu vraagt ze er niet meer om, en als ik aanbied zegt ze "nee" en duwt de borst weg. Duidelijker kan het niet, maar ik vind het erg jammer. Kan het zijn dat ze opeens na een paar weken de borst weer gaat willen, en heb ik dan uberhaupt nog melk? Of is het nu gewoon over? Ze krijgt overdag voor het ontbijt vaak speltpap, roomkaas op brood, een beetje yoghurt en voor het slapengaan wat warme gewone melk. Dit vindt ze heerlijk en ze vraagt daar ook om.
Sorry, ik heb geen antwoord op je vraag. Maar wilde wel even zeggen dat ik blij ben je hier weer te zien, las al even niets meer van je en vroeg me al een tijdje af hoe het met jullie gaat. Kan het zijn dat je melk (onder invloed van hormonen bijvoorbeeld) anders smaakt? Sterkte!
Bedankt Arual! Ik heb inderdaad een tijdje niet meer gepost, het was (en is) ontzettend druk ivm onze verbouwing en verhuizing straks. Alles gaat goed hier. Ik merkte toch dat ik het forum miste, vooral als je vragen hebt is het fijn om reacties te krijgen en herkenning. Alles goed ook met jullie?
Ik heb met zoon ooit een weigerperiode van 2 weken gehad, maar toen was hij wel wat jonger... Ben je aan het kolven? Op zich kan je productie wel wat hebben natuurlijk. Ik zou de borst blijven aanbieden, maar niet aandringen. En hopen dat ze toch op een gegeven moment weer hapt. Hier was een droomvoeding het begin van het weer drinken.Toen nam ie toch een slok en besefte zich blijkbaar dat het toch wel iets had, zo bij mama..
Toevallig net 10 minuten aan de borst gelegen, door een moppermoment na het wakker worden... Ik kolf niet (heb ik nooit gedaan) en dacht dus dat mijn productie wel snel gedaan zou zijn. Maar ze heeft er toch nog wat uitgehaald.
Met ons goed hoor, dankje! Leuk je hier weer even te zien. Wat fijn dat ze toch weer even heeft gedronken!
Eigenlijk valt er weinig zinnigs over te zeggen helaas, elke vrouw is anders, elk kind is anders. Maar als ze net al weer 10 minuten gedronken heeft, dan komt het wel goed denk ik!
Hier drinkt ze alleen snachts nog en eigenlijk alleen als ze er om vraagt (en af en toe onder de douche ). Ze wordt nog wel iedere nacht wakker maar soms valt ze zodra ze bij ons in bed ligt meteen weer in slaap zonder te drinken en ze slaat dus zo nu en dan een nachtje over. Ze heeft wel eens een paar nachtjes achter elkaar over geslagen en ik was er eigenlijk ook van overtuigd dat dat het einde was aangezien mijn productie altijd vrij snel terug liep, maar niets is minder waar! Mijn borsten zijn echt helemaal leeg voor mijn gevoel, maar als ze drinkt krijgt ze er echt nog melk uit! Ik snap je gevoel wel heel erg en zou het ook heel jammer vinden als ze stopt. Maar aan de andere kant zou het misschien ook niet zo heel erg zijn, omdat de kriebels voor een tweede beginnen te komen en mijn cyclus nog erg onregelmatig is (door de bv??).