Hoe lang heb je borstvoeding gegeven?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Madeliefke, 28 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoe lang heb je BV gegegevn

1. Ik ben gelijk gestart met KV

2. 0-1 week

3. 2-6 weken

4. 6-12 weken

5. 3-6 mnd

6. 6-9 mnd

7. 9-12 mnd

8. 12-18 mnd

9. meer dan 18 mnd

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hier heeft de tweeling net iets minder dan 16 maanden borstvoeding gehad (wel soms aangevuld met kunstvoeding ivm niet goed groeien).

En hier heeft de derde er nu ruim 8 maanden borstvoeding op zitten (met in het begin soms wat kv ivm fulltime kolven ivm ziekenhuisopname en later nog een tijdje ivm nog niet op peil zijnde productie). Maar voorlopig gaan we nog niet stoppen geloof ik, dus nog geen idee hoe lang zij het krijgt. Mijn doel is om in ieder geval even lang als haar broer en zus te geven omdat ik anders weer het idee krijg dat ik haar te kort gedaan heb ten opzichte van de oudste twee...

2. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Hanneke, super! Je kan trots zijn op jezelf en op je kinders!

Dat was voor mij ook een reden om toch door te zetten op de ic!

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Gek he zoiets? Voor mij was het de hele rede om gewoon wel weer met de borstvoeding te beginnen. Ik vond niet dat ik het kon maken om de oudste twee wel het allerbeste (met een beetje smokkelen met kunstvoeding) te geven. En dan de jongste het met kunstvoeding te moeten laten doen en haar niet het allerbeste te geven.

Daarom nu ook mijn doel om eigenlijk toch wel die 16 maanden vol te maken :D!

En dankje voor het compliment! Maar heb hier ook een aantal andere meiden gezien die trots op zichzelf mogen zijn! Waaronder ook zeker jij meid!!!

En even off-topic, ik vind je onderschrift geweldig :D!!!!

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    16 + 16 is toch 32???

5. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Dirksmama, Hanneke is moeder van o.a. een tweeling, vandaar!

6. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hmm in dat geval als we op gaan tellen, dan tel ik 15 maanden voor Malou (omdat ik bij haar iets eerder gestopt ben dan bij Ruben), dan tel ik 16 maanden voor Ruben, en dan tel ik er ook nog ruim 8 bij voor Benthe.

Hmm dat zijn dan al 39 maanden bv :$!

7. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Camila heeft de eerste zes maanden alleen maar bv gehad, geen kv of wat dan ook. Rosalie heeft in totaal hooguit 400cc aan kv gehad (de eerste avond en nacht dat ik op de ic lag en af een toe eens een paar cc toen ik inmiddels weer thuis was. Ze kwam de eerste zes weken namelijk zo ongeveer om het half uur (kort tongriempje) en zo kon ik eens weg (joepie, wel een half uur naar de supermarkt!). En ik zal je zeggen, ik voel me er af en toe nog schuldig om. Echt achterlijk, zelfs om die paar flesjes die ze kreeg in het ziekenhuis! Daarom ben ik op dag 2 op de ic gelijk gaan kolven. Met dank aan grote zus Camila kwam er gelijk aardig wat uit. De eerste kolfopbrengst moest ik helaas weggooien omdat ze me medicijnen hadden gegeven die niet samen konden met bv, onderandere Marcoumar en Methadon.

Leuk, he, dat onderschrift! Al moet ik eerlijk zeggen dat ik hem niet zelf heb verzonnen. Ik las hem ergens. Ach, op dit forum sta ik toch bekend als die achterlijke die d'r kinderen nog steeds bij d'r in bed heeft, ze niet laat janken en nog steeds (!!!!) borstvoeding geeft aan de oudste, hihi!

8. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Yake,
    Zo gek he dat gevoel en die gedachtes dat je daarover kan hebben. Maar vooruit ze zijn er, je doet er niks aan, ze zijn er gewoon. En je weet wel dat het gewoon (zeker bij jou) niet anders was, maar je had het graag heel anders gezien!!

Je onderschrift weet ik idd waar het vandaan komt! Daarom extra geweldig :D! Juist trots zijn dat je doet wat het beste is voor je kinderen!

Tjonge gaan wel erg off topic, sorry :):)!

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Weet ik...die tellen dubbel!

10. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Aha, dus eigenlijk geef ik dus 23 + bijna 4 maanden = bijna 27 maanden borstvoeding, hihi! En iedereen vindt me al zo raar!

11. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Ruim 16, bijna 17 maanden alweer, geef ik BV.
    Nu nog 2x per dag, 's ochtends en 's avonds. Ben onlangs met een middagvoeding gestopt.

12. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Moet kunnen, af en toe off topic, niet?

Inderdaad gek dat gevoel en die gedachtes en idd, je doet er niets aan, maar ik weet dat ik me zo niet zou moeten voelen, ik hoef me tenslotte nergens om te schamen, maar toch!

13. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Klopt, moet kunnen af en toe :D!

Maar idd erg gek. Vooral gek maken van jezelf. Moeders zijn soms erg rare wezens ;)! Maar we doen het gelukkig super :D!

14. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    ik voed nog steeds! was 2 keer per dag,inmiddels weer veel vaker;)

15. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik vind het raar van de mods dat dit topic naar borstvoeding is verplaatst. Nu krijg je toch een compleet vertekend beeld? Het had beter naar 'voeding' gekund.

16. ikkin08

ikkin08 Bekend lid

17 okt 2009
    622
    0
    0
    Geef in middels al weer meer als 12 maanden fulltime bv zo'n 4 a 5x per dag. I'm loving it!

17. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Ik heb het topic geopend en vind het ook jammer dat het hier terecht is gekomen. Had het bewust bij Baby geplaatst omdat je daar veel lezers hebt en een breed publiek geeft een objectiever beeld.

Iig super bedankt voor jullie reacties!

18. Jenna09

Jenna09 Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.017
    0
    0
    tot 11 maanden full time. 1.5week geleden heeft mijn zoontje zelf beslist er een punt achter te zetten...:( Ik had nog wel even door kunnen gaan!!! Heerlijk was het!!!

19. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Opmerkingen van die strekking heb ik hier al vaker gezien, en ik wilde alleen even zeggen: respect!!
    Ik geef nog deels BV (3 vd 5 voedingen), maar echt niet omdat ik het zo leuk/fijn/gezellig vind :) Ik hou het vol omdat ik voor mezelf geloof dat het het beste is, maar jeminee wat vind ik het zwaar!
    Gelukkig nu al een stuk minder dan toen ik nog volledig BV gaf, maar toch vind ik het nog steeds erg pittig, hoor! Had vantevoren ook nooit van iemand gehoord dat het zo'n aanslag op je lijf was/kon zijn, dus misschien dat dat scheelt...? Maar mijn bewondering voor de mama's die lang BV geven is er wel enorm van gegroeid. Zeker voor degenen die er ook nog bij kolven!

20. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Ik geef nu ruim 2 ½ jaar BV, dan plan/bedenk je van te voren niet. Ik ben wel enorm voorstander van BV,vind het ook een logisch vervolg van de zwangerschap en wilde tenminste 2 jaar voeden op advies van de WHO. Tijdens de zwangerschap van mijn dochter dronk zoonlief stug door, af en toe was het wel pijnlijk, en hij wilde de rechterborst niet meer, maar sinds de geboorte van zijn zusje drinkt hij weer zo´n 3x per dag, op zijn verzoek. Zijn zusje is helemaal een natuurtalent, dus die krijgt ook minstens 2 jaar ( als ze wil natuurlijk, ik ga niets opleggen).

Deel Deze Pagina