fafa het is gewoon een gevoel dat volg... ja met 3 maanden ging ik af bouwen maar het voelde toch niet goed, dus heb toen eerst 6 weken fulltime gekolft en daarna toch weer aan de borst. Ik weet nog niet hoe lang ik nu doorga...
dat hoef je nu ook nog niet te weten, toch? Ik weet het ook nog niet. Wil de 6 maanden wel graag volmaken, maar daarna ook gewoon zolang het goed voelt.
@ debby: ja ik snap je. Ik heb andersom ook wel eens gedacht "als ze mn keuze maar niet veroordelen", maar gelukkig is dat nooit gebeurd. Ze hebben tot nu toe allemaal begrip kunnen opbrengen voor het feit dat ik na 2 maanden gestopt ben. Als ik wel borstvoeding was blijven geven, had ik denk ik ook heel erg de behoefte gehad aan mensen om me heen die het ook hebben gedaan (of doen). Die steun kun je dan soms goed gebruiken.
bijna 9 maanden, toen wou ik graag een tweede en me dochtertje beet steeds vaker (had geen cyclus door bv, dus dan wordt een tweede ook een beetje lastig). Hoop de tweede weer in ieder geval 6 maanden te geven en daarna zie ik wel...
klopt, ik vond het ook wel lastig omdat ik de enige was. Maar verder geen vervelende opmerkingen enz. Ze hadden ook respect voor mijn keuze om flesvoeding te geven.
Ik heb een maand BV gegeven d.m.v. alleen maar kolven. Kyra haar mondje was te klein en ze kon niet goed aanhappen. Omdat ik perse BV wilde geven, ben ik na overleg met de kraamhulp gaan kolven. Dit een maand lang volgehouden. In het begin kwam de voeding in overvloed, maar helaas liep het meerdere keren terug. Ik kon het toen wel weer op gang krijgen, maar na een maand was het echt op. Er kwam nog geen 50cc per keer meer uit en Kyra raakte ontzettend gefrustreerd en begon met veel huilen. Ze huilde normaal amper. Hoe verdrietig en vervelend ik het ook vond, m'n kind te zien honger lijden heeft me doen besluiten om over te stappen op FV. Ik had nog een minivoorraadje in de vriezer. Net genoeg om geleidelijk aan over te stappen, zodat ze kon wennen. Ze was echt heel snel weer rustig en dat gaf mij een goed gevoel. Ik heb het tenminste met alle macht geprobeerd en ben toch blij dat ik haar de eerste maand BV heb kunnen geven