Hoe lang heb jij borstvoeding gegeven?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door debby82, 11 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoe lang heb jij borstvoeding gegeven?

1. gelijk kunstvoeding gegeven

2. max 1 week het ging niet/beviel niet

3. max 6 weken

4. max 3 maanden

5. max 6 maanden

6. max 12 maanden

7. max 18 maanden

8. 24 maanden of langer

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    In mijn omgeving geeft iedereen de borstvoeding heel snel op of geeft max 6 weken borstvoeding. Ik werk bij een heel groot bedrijf maar ook daar kolft niemand... ik vraag me af hoe lang meiden ongeveer borstvoeding geven (en de reden?).
    Ben er zelf nog niet uit hoe lang ik wil geven hoor. Ik wil minimaal 3 maanden proberen.

2. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik zal hem zelf als eerste invullen. Bij mijn dochter 6 weken gekolft ivm tepel/speenverwarring. Daarna overgestapt op kunstvoeding.

3. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    #3 joyce1838, 11 mrt 2011
    Laatst bewerkt: 11 mrt 2011
    Mijn oudste 9 mnd, wilde eigenlijk wel langer maar ze lag toen in tractie en na 3 weken martelen was voor ons beide de lol er af.
    Mijn jongste 12 mnd en toen was mijn productie zo laag dat ik weer meer dan 1 voeding moest gaan geven om het weer op te hogen en daar had ik echt geen zin in. Voelde toen ook goed om te stoppen.

reden: erg intiem moment. Je zoekt samen de rust op en het is echt even een mama-kind moment. Voor mij was het niet direct dat ik bv nou perse het beste vond, maar meer dat het mij gewoon beter leek voor de hechting. Juist omdat je misschien bij flesvoeding makkelijker zegt tegen vriendinnen, ouders, ect van geef jij maar even de fles.

4. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Heb 24 maanden of langer gestemd, maar ik geloof dat dat nou ook niet weer heel representatief is. ;)

5. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    ik geef nu 6,5 maand borstvoeding.. still going strong.. maar ik kan je enquete dus niet invullen! Ik wil het een jaar gaan volhouden uiteindelijk.
    Ik werk in een team met alleen maar mannen, de eerste keer dat ik zij dat ik ging kolven dacht er eentje dat ik "golfen" bedoelde en wou hij mee :)

6. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    6 maanden gevoed en daarna 12 fulltime gekolfd=18 maanden mamamelk (vanaf 12 maanden wel aangevuld met rijstemelk, maar minimaal).
    Reden: Beste en meest natuurlijke voeding, mensenmelk voor mensenkinderen!

7. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    Ik heb 6mnd exclusief borst gegeven (eerste weken gekolfd wegens prematuriteit, laatste maand 4/5 werkend), vervolgens nog tot 12mnd enkel borst als vocht/drinken, dan nog tot dik 14mnd paar keer per dag en dan de voorraad opgemaakt. Ik heb max. 18mnd gestemd dus.

Bij de nieuwe baby hoop ik minstens evengoed te doen!

En de reden: beste wat er is, afgestemd op noden kind, gewoon heel fijn om te doen, goed tegen allergie (zit heel erg in de schoonfamilie en hier tot nog toe geen allergie bekend :D), gezond voor mama...

8. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Ik voed nog steeds, 7 maanden en 1 week nu, ik wil het jaar wel volmaken maar ik heb dus niet gestemd.

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik heb 2 jaar en twee maanden gevoed. Ik zou sowieso op dat moment wel ongeveer af zijn gaan bouwen, omdat ik niet de hele zwangerschap door wilde voeden en niet wilde dat Thirza zou moeten stoppen voor een nieuwe baby/in een stressvolle periode, (naast het feit dat ik wel graag van het koemelkvrije dieet af wilde). Maar dat is toen iets versneld geraakt doordat ik een missed abortion had, waarvoor eventueel medicamenteus ingrijpen mogelijk moest zijn.

Ik heb zo lang gevoed omdat het enerzijds geadviseerd wordt bij allergieen, om iig tot 2 jaar door te gaan. Maar anderzijds (en belangrijker voor mezelf) omdat het Thirza echt veel veiligheid bood.

10. Macdee

Macdee Bekend lid

23 mrt 2008
    755
    1
    0
    Ik heb mijn zoon 7,5 week borstvoeding gegeven, maar via de fles. Ik kolfde alle voedingen omdat hij aan de borst niet wilde drinken. Na ruim 7 weken was ik er echt wel klaar mee.

Nu geef ik mijn dochter inmiddels 8 weken de borst en dit gaat perfect. Ik kan er ontzettend van genieten, maar wil het niet langer dan 6 maanden doen.
    Ik heb ook al aangegeven op mijn werk te willen kolven. Ze moesten er wel om lachen (het is een echt mannenbedrijf).

11. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    wow wat veel langvoedster hier...

12. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Ik heb 3 maanden fulltime BV gegeven, toen nog 1 maand gecombineerd met FV (toen werkte ik weer en kolfde niet), maar zoontje vond de fles toch eigenlijk wel lekker makkelijk, dus borst werd steeds meer drama. Toen met 4 maanden dus maar helemaal gestopt.
    Ik had van tevoren geen doel qua hoe lang ik wilde voeden, maar was (en ben) helemaal tevreden. Ik kijk met een goed gevoel terug.

13. moonchild

moonchild Fanatiek lid

28 okt 2009
    1.798
    1.292
    113
    Ik voed nu bijna 6 maanden. Ik wilde graag de 6 maanden halen, maar ga geloof ik toch nog even door zolang het goed gaat:).

Reden: Het is gezond en gezellig.

14. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Ik heb er vantevoren nooit zo over nagedacht hoelang ik wilde voeden eigenlijk, ik had me er ook nog helemaal niet in verdiept toen ik beviel. Ik koos er toen voor omdat ik het er gewoon bij vond horen, en nu ben ik zowat een wandelend reclamebord voor bv. Het kan raar lopen.....

15. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Nog steeds...en mijn oudste is bijna 4.
    Dat bedenk je niet van te voren, althans ik niet.Daar groei je in.
    En het voeden van een baby kan je niet vergelijken met een knul die voor het slapen gaan nog een slokje moedermelk wil.
    Ik had me tijdens de zwangerschap goed ingelezen middels literatuur en een cursus gevolgd, ik was dus voorbereid en gemotiveerd, en dat scheelt in mijn optiek een hoop.
    Je moet ook een beetje geluk hebben, met een welwillende partner en kraamhulp.
    En je baby moet natuurlijk een beetje meewerken, en je meot bereid zijn te willen investeren in je BV. Na een paar weken is het zo makkelijk, het wordt steeds makkelijker.

Voor mij is BV heel belangrijk. Het heeft mij geholpen de nare 1e keizersnede van mijn zoon te verwerken en het heeft ons zeer geholpen tijdens de ziekteperioden van mijn dochter met haar talloze oorontstekingen. Ik zou niet geweten hebben hoe ik zonder BV had moeten doen.

Ik ben er ook van overtuigd, dat het alleen maar voordelen voor je kind heeft, als je je kind lang voedt. Maar het is en blijft een persoonlijke keus.

16. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier nu 13 maanden en voorlopig geen plannen om te stoppen. Ik zou graag de 2 jaar willen halen.
    Hier spelen haar allergieen ook een rol, maar de voornaamste redenen zijn de gezondheidsvoordelen en het intieme moment.
    Ik zou het nog niet willen missen!

Ik werk in de kraamzorg en moet dus ook overal kolven, maar gelukkig wen je daar ook wel aan.

17. Ik heb 12 maanden borstvoeding gegeven, waarvan de laatste 4 maanden gekolfd. Ik ben gestopt omdat Jason het niet meer wilde drinken, hij vond het niet lekker meer :(. Dat vond ik heel jammer. Hij drinkt nu sojamelk (KMA).

18. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik heb niet gestemd, ik voed Irem nu ruim 10 maanden en heb geen idee tot wanneer dit door blijft gaan. In ieder geval probeer ik het vol te houden tot 15 maanden omdat we dan op vakantie gaan en dan is het wel erg makkelijk om bij al dat vreemde eten wat vertrouwds te kunnen bieden. En daarna zien we wel. Ik ga wel vanaf de eerste verjaardag koemelk bij het ontbijt en lunch geven zodat ze daar alvast aan went.

19. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Ik kolf al bijna fulltime sinds meneer 6 weken is, moet de intake bijhouden van de ka. Ondertussen is het kolfrecht op mn werk verlopen maar ik wil per see doorgaan tot 12 maanden. Daarom ook 12 maanden gestemd. Zal na die 12 maanden blij zijn om te kunnen stoppen met kolven want soms heb ik er echt een hekel aan maar aan de andere kant zal ik het ook missen ik doe het met liefde voor mijn zoon.
    Daarnaast voed ik dagelijks min. 1 keer live, lekker intiem momentje met mn zoon en ook een van de weinige dingen die troost bieden als hij ziek is. Het voeden zal ik ongetwijfeld erg gaan missen. Maar 12 maanden vind ik voldoende, ben zelf chronisch ziek en het kost me een hoop lichamelijk inspanning. Daarnaast ben ik nog steeds niet ongi door de bv en wil na een jaar langzaam aan een 2e kindje gaan denken.
    Pfft wat een verhaal zeg!

20. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    Cin het kolfrecht op je werk is naar mijn weten tot en MET de negende maand. Dus tot 10 maanden... of ik moet het helemaal fout hebben?
    Hoe doe je het nu dan? Kolf je in je pauze?

Deel Deze Pagina