productiedip met 4 weken!?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Kuona, 4 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kuona

Kuona Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.258
    6
    38
    Mijn dochtertje is 4 weken en doet het erg goed op bv. Ze dronk tot gisteren netjes om de 3 uur en 's nachts liet ze er vaak 5 uur tussen. Sinds gisteren is ze ineens erg ontevreden en wil om de 1,5/2 uur drinken. De eerste helft van de nacht ging goed maar daarna dus om de 2 uur.
    Verder vind ik het zo vreemd dat ik nooit stuwing heb. Ook niet als ze overdag ineens ruim 4 uur tussen de voedingen laat. Bij mijn zoontje had ik dan gelijk stuwing. Nu voelen mijn borsten eerder slap dan gestuwd vlak voor een voeding. Is dat normaal?
    Ik heb mijn zoontje een jaar gevoed zonder ooit onzeker te zijn en nu ben ik ineens onzeker of ik wel genoeg melk heb of ik haar niet te vaak of juist te weinig voed...
    Net heeft ze een hele tijd aan de borst gelegen en nu, een kwartier later is ze alweer overstuur. Ik snap er niks van. Ik ken dit ook niet van mijn zoontje.
    Iemand advies?

2. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    Klinkt als regelen. Dat doet ze gewoon om op te krikken. As we speak, zit ik hier ook met een regelaartje (2 weken oud, en 't is al de 2de keer dat ze dit doet) aan de borst. We wisselvoeden nu al bijna twee uur aan een stuk en nu lijkt ze eindelijk een beetje tevreden in te slapen. Ik verwacht me de rest van de nacht nog wel aan enkele drinkbeurten. Morgenvroeg verwacht ik dan wel wat meer stuwing. Daarna stabiliseert het weer even.

Als je je kindje de regie laat doen, dan komt alles goed. Dan zorgt zij er wel voor dat ze genoeg krijgt.

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Dat zijn gewoon regeldagen die heb je weer zo rond de 4 a 6 weken. Is geen productiedip, maar een vraagpiek. Gewoon op verzoek aanleggen, heel goed opletten dat je kind goed toehapt en met een paar dagen ben je er door!

4. Kuona

Kuona Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.258
    6
    38
    Bedankt! Het waren idd regeldagen. Volgens mij zijn ze nu weer voorbij. Dochterlief is iig goed gegroeid, 555 gram in 14 dagen! Daarom wilde ze natuurlijk de productie een beetje omhoog krikken.
    Overigens drinkt ze vandaag juist weer heel slecht? Ze hapt wel aan maar sabbelt meer dan dat ze drinkt, zelfs als het al een paar uur geleden is dat ze gedronken heeft. Waar kan dat dan van komen>?

5. MG2011

MG2011 Fanatiek lid

22 nov 2010
    1.115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik lees even mee want zoals je weet doet mijn dochter dat ook weleens. Ze lijkt dan geen echte honger te hebben (zelfs al zit er lang tussen de voedingen).

6. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Misschien drinkt ze gewoon veel efficienter en is ze eerder klaar. Beetje sabbelen voor de zuigbehoefte. Je hoort het wel als ze te weinig krijgt ;)

7. Macdee

Macdee Bekend lid

23 mrt 2008
    755
    1
    0
    Doet mijn dochter ook regelmatig. Ze vind het dat dan heerlijk om tegen me aan te liggen, te sabbelen en met haar grote ogen naar me te kijken. Ik noem het mamahonger!

Deel Deze Pagina