Debby; Mijn cao huisartsenzorg nog wel helaas maar tot 9 maanden Ga tussen de middag naar huis in mn uur pauze en indien de brug niet open staat en het spoor ook niet (fijn die dingen onderweg) dan kolf ik 5 min. in mn pauze, langer lukt helaas niet. Gelukkig werk ik maar 3 dagen. Geef wel kv bij omdat ik door medicatie gebruik te weinig productie heb. Alles geprobeerd maar niets werkt, heeft 5% van de vrouwen last van en ik hoor er helaas bij. Ik geef elke druppel melk die ik heb, maar moet vaak 1 voeding kv geven, dit al sinds meneer 2 maanden is Maar goed ondanks dat beschouw ik mezelf toch liever als bv mama.
ja tuurlijk. Jou kindje krijgt toch mooi alle antistofjes binnen. Dat ene flesje doet het hem heus niet...
Ik geef nu bijna zes maanden borstvoeding en ik ben nog niet klaar. Het kolfrecht is TOT 9 maanden, maar veel werkgevers geven uit coulance (of omdat ze de regel zelf niet helemaal snappen 9 maanden kolfrecht. Ik kolf deels in de pauze en deels in mijn eigen tijd. In een kamertje dat niet op slot kan en met een groot raam Tja, het is zo. Ik heb melk voor mijn kindje en daar gaat het uiteindelijk om. Kolven is niet mijn hobby, maar voor die 9 of 10 voedingen die ik moet kolven voor werk / sport vind ik het zonde om helemaal met bv te stoppen. Tegen de tijd dat mijn kolfrecht op is wil ik 1x per dag in mijn pauze gaan kolven. Misschien zijn de voedingen dan al zo ver afgebouwd dat mijn zoontje daar voldoende aan heeft. Anders maar kijken hoe ver ik kom met wat extra kolven op mijn vrije dagen of deels kv gaan geven. En maar hopen dat de productie dan voldoende stabiel is om tijdens mijn drie werkdagen met wat minder voedingen toe te kunnen, zonder dat mijn productie keldert. We zullen het zien.
Ik geef ook nog bv en kan je poll dus niet invullen. Tygo krijgt alleen de ochtendvoeding nog via mij. Vanaf ong. 3 maanden zijn we gaan combineren met kv omdat mijn productie te laag was (heb een borstverkleining gehad). Langzaamaan zijn steeds meer voedingen vervangen door kv en nu natuurlijk ook door fruit/groente ed. De ochtendvoeding wil ik nog zo lang mogelijk blijven geven. De reden van bv geven; omdat ik het de beste/meest natuurlijke voeding vind en het intieme moment tussen moeder en kind is ontzettend speciaal.
ik heb de oudste ruim 9 mnd gevoed, dat staat er niet bij ik werk ook bij een groot bedrijf, er is gewoon een kolfruimte geregeld. Maar ik ben niet de enige. Ik ben met de oudste gestopt toen hij me keihard beet ipv dronk. Ik durfde hem niet meer goed aan te leggen. (was tot bloedens toe). De jongste wil ik ook zolang voeden. Het is het beste wat je kan geven. Ik heb er beide keren veel voor moeten doen om ze aan de borst te krijgen. Gelukkig is mijn doorzettingsvermogen beloond, maar ik heb er wel tranen om gelaten.
6 maanden ongeveer. Mijn vriezer heb ik langzaam leeggemaakt door het door de groente te mengen nog. Ik had behoorlijk wat nog in de vriezer zitten. Nu is het op. Ik vind het prima zo.
Elise is morgen 18 maanden en ik voed haar nog. Ik wil haar sowieso tot 2 jaar voeden en daarna zien we wel.
Ik heb 7 - 10 weken borstvoeding gegeven. Toen mijn kindjes de nacht gingen doorslapen ben ik snel gestopt. Borstvoeding is gewoon niet echt mijn ding. Ik wilde trouwens ook niet kolven op werk e.d. Mocht er ooit een derde komen en ik kan mijn verlof verlengen, misschien dat ik het dan langer zal doen omdat ik dan misschien tot 2 voedingen kan komen voor ik weer moet werken maar anders? nee.
Mijn zoontje heb ik maar 8 weken bv gegeven. Door tepelhoedjes en een productie die niet goed op gang was gekomen ben ik gestopt. Ik voelde me er goed bij toen om te stoppen, maar had toch wel een beetje spijt dat ik maar zo kort bv heb gegeven. Mijn dochtertje heb ik ruim 10,5 maand bv gegeven. Heeft wel wat doorzettingsvermogen gekost. Ik had een kloof die maar niet dicht ging en enorm pijnlijk was. Kolven deed net zoveel pijn en een tepelhoedje nam ze niet. Maar ik heb doorgezet en met veel plezier gevoed!
Milan krijgt nu ruim 32 maanden bv en Isabelle inmiddels ruim 6 maanden. Maar ook bij haar hoop ik minimaal de 2 jaar vol te maken.
Ik heb nu max. 12 mnd aangeklikt, maar eigenlijk heb ik nog geen idee. Eerst wilde ik dat het zou lukken, toen wilde ik de 3 maanden halen, en vervolgens de 6. Nu zijn we over de 6 mnd heen, en ik moet er nog niet aan denken om te stoppen. Voorlopig gaan we dus heerlijk even door!
Linda, heb jij doorgevoed tijdens de zwangerschap van Isabelle? Ik hoop ook echt ooit nog te tandemvoeden!
Ik heb de poll ook niet ingevuld aangezien we hier ook nog niet aan stoppen denken. Ik hoop ook 2 jaar te voeden maar denk wel dat ik wil stoppen voor onze zoon naar school gaat (hier met 2.5 jaar). Wél hoop ik ook nog even te tandemvoeden... Lijkt me erg bijzonder!
de oudste heeft precies 1 jaar gehad op haar eerste verjaardag de laatste voeding en zo was het ook goed ze heeft het zelf afgebouwd en ik wilde weer graag zwanger worden en niet alles tegelijk dus dat kwam mooi uit nu dus 4 maanden bezig en wil zeker weer het jaar halen en dan zien we het wel xxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Ik heb 3dagen BV gegeven direct uit de borst en 3 dagen gekolfd. Ik wilde heel erg graag BV geven maar doordat ik een lange en zware bevalling heb gehad waarbij ik flauwgevallen ben door heel veel bloedverlies en uitputting had ik totaal geen energie om Tycho te voeden. Het kostte me gewoon teveel kracht en ik was te gestresst en toe moe. En toen daardoor ook Tycho van slag raakte ging ik kolven, maar dat was heel lastig omdat Tycho heel vlug al heel veel wilde drinken en continu honger had en ik dus niet genoeg aanmaakte. Du daarom maar overgegaan op kunstvoeding. Ik baalde echt en heb me er echt schuldig om gevoeld. xxx
hier 6 maanden, had graag langer doorgegaan, maar het kolven begon me echt op te breken.. nu veel langer verlof en hopelijk dus langer bv geven...vond het heerlijk!
Mijn situatie staat er niet tussen: 20 maanden bij M (dus niet max 18 en ook niet meer dan 24 ). T krijgt nu nog BV: ochtend, voor slaapje, avond. Ik heb geen stopmoment in mn hoofd, maar ik denk dat mijn max wel echt ligt bij 2 jaar.