Hoe lang heb jij borstvoeding gegeven?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door debby82, 11 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoe lang heb jij borstvoeding gegeven?

1. gelijk kunstvoeding gegeven

2. max 1 week het ging niet/beviel niet

3. max 6 weken

4. max 3 maanden

5. max 6 maanden

6. max 12 maanden

7. max 18 maanden

8. 24 maanden of langer

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. fafje

fafje Niet meer actief

ik kan ook niet echt stemmen, ben vanaf 5mnd+1wk gaan afbouwen naar een combi...2 bv +2 fv per dag..

ik ga binenn 2 weken helemaal afbouwen...en ik heb nog melk in de vriezer...dus ik denk dat ik dan tot 7 mnd bv heb gegeven...waarvan 1,5 mnd MET fv erbij

reden: terugkrijgen cyclus, opnieuw zwnager willen worden eventueel met medische hulp

2. Bri

Bri Niet meer actief

#62 Bri, 16 mrt 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 mrt 2011
    Ik heb mijn oudste 7 mnd uitsluitend BV (en bijvoeding vanaf 6 mnd) gegeven, daarna gedeeltelijk KV erbij. Laatste keer aan de borst was net voor zijn 1e verjaardag - en ik heb dan ook zonder aarzelen 'max 12 maanden' gestemd.

Bij m'n dochter heb ik vanaf 6 mnd gecombineerd BV en KV. Zij kreeg haar laatste keer BV bij een maand of 11. De laatste keer dat ik haar wilde aanleggen, draaide ze demonstratief haar hoofdje weg. Toen zijn we gestopt (ik gaf nog maar één keer per dag en dat was voor haar niet meer dan een slokje voor de dorst, daarna wilde ze écht nog 1 of 2 boterhammen hebben, productie was al te ver teruggelopen).

3. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Ik heb mijn oudste zoontje 20 maanden gevoed, maar die keuze staat er niet bij. Heb dus gekozen voor optie max 18 mnd.

4. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    De oudste tot 3 maanden, waarvan 6 weken gekolfd, aangezien ik alles met jbpm moest mengen i.v.m. reflux.
    Bij de tweede ben ik met 6 maanden af gaan bouwen en met 8 maanden heeft hij zijn laatste voeding gehad.
    Ik heb weinig langvoeders in mijn omgeving, de meeste hebben hoogstens een paar weken bv gehad.

5. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Hm... Ik heb "max 18 maanden" gestemd, maar eigenlijk zit ik al op 30 maanden in totaal.
    Annabel heeft 14 maanden borstvoeding gehad, Evelien 12 maanden en Marjolein drinkt nu al bijna 4 maanden bij me.
    Hier wordt ook weinig borstvoeding gegeven of tot moeder weer gaat werken.

6. mouschy

mouschy Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Arthur is vandaag 20 maanden en ik heb hem vanmorgen voor het laatst gevoed...

7. Daphne B

Daphne B Bekend lid

26 feb 2008
    593
    0
    0
    import-brabo
    Wow, 11 jaar voeden!:$
    Over hoeveel kinderen is dat verdeeld dan? Ik ben wel pro-bv maar dat zou ik echt niet halen ;)

Mouschy, goh, dat is ook weer een hele stap he. Onze knullen worden groot..:)

Ik heb zelf een jaar bv gegeven. Ik ging er niet van uit dat het zo makkelijk zou gaan van tevoren maar gelukkig ging het perfect!
    Sid heeft een half jaar alleen bv gehad, daarna vast voedsel geintroduceerd en vanaf 9 maanden ook koemelk.
    Toen m'n kolfrecht afliep liep de voeding heel erg terug, erg jammer. Langzaam is het toen afgebouwd tot een nachtvoeding, die viel 2 dagen voor z'n verjaardag weg omdat hij toen begon met doorslapen.
    (overigens is dat waarschijnlijk ook de nacht geweest dat ik zwanger raakte van z'n zusje haha)

Voor de kleine meid heb ik er weer zin in, ik heb mezelf getrakteerd op een goede dubbele kolf (had een medela mini electric, nu een freestyle) en hoop dat het dan ook weer zo lang vol te houden is.:)

8. babyke

babyke Bekend lid

30 aug 2009
    901
    0
    0
    thuis blijf mama
    Brabant
    Ik geef mijn kleine meid nu 8,5 maand volledig de borst en hoop nog een hele poos door te gaan.

9. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    16 maanden bij zoon en zit nu op 7 bij dochter en ga gewoon door. Vind het gezond en heel fijn.

Mensen vragen er nu naar, ook op werk (veel mannen) maar vooral uit interesse merk ik. Ze kennen het gewoon niet en vertellen vaak dat het bij hun vrouw niet ging of dat die het niet wilde.

10. fam

fam Actief lid

1 jul 2008
    219
    0
    0
    Gelderland
    Ik heb mijn zoon ruim 7 maanden bv gegeven en mijn dochter ruim 3 maanden. Het werd helaas een strijd bij haar en daar had ik geen zin meer in dus ben toen overgegaan op fv

11. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    bij eerste ruim 15 mnd

nu alweer 5 mnd en wederom als 1e doel de 6 mnd (moet lukken ;) )
    daarna weer als doel geen kv te hoeven geven.

waarom: tis gewoon goed om veel redenen, maar die weten jullie wel ;)

12. 4days

4days Niet meer actief

Mijn zoontje heeft 15 maanden bv gehad, ik ben gestopt toen ik zwanger was van mijn dochtertje. Zij krijgt nu een half jaar bv, maar we gaan voor de 2 jaar. (zeker omdat ze allerlei allergieën heeft)

13. gien

gien Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.876
    2
    38
    huismoedertje ;)
    ergens!
    ik heb max 18 maanden ingevuld. ik voed mijn dochter nog steeds en ze is nu bijna 16 maanden, wij willen ook graag een 2e vandaar dat ik binnen nu en een maand of 2 wil afbouwen want ik heb nog geen cyclus terug...

ben alleen benieuwd hoe dat gaat lopen.. ze is namelijk behoorlijk verslaafd aan me ;)

14. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    * Poll ingevuld *

Vind namelijk dat ik vanaf vandaag het recht heb om te zeggen dat ik 24 maanden en langer gevoed heb :D!

Liefs Hanneke.

15. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Hihi Hanneke, gefeliciteerd met Benthe!!

16. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

#76 Ons Kleintje, 3 apr 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 apr 2011
    hoi ik heb 5 maanden borstvoeding gegeven, waarvan 4 maanden volledig, en in de 5de maand ben ik elke week 1 voeding per week gaan afbouwen.
    De reden dat ik borstvoeding gegeven heb, is omdat ik ervan overtuigd ben dat het beter is voor zowel moeder als kind. Maar als hoofdreden dat mijn zoontje te vroeg is geboren en daardoor had hij het echt nodig, de antistoffen van zijn moeder. Zo had ik ook het gevoel dat ik iets voor hem kon betekenen.
    Ik hoop dat ik deze keer borstvoeding mag geven, maar mocht de tweeling op tijd geboren worden, dan vind ik het minder belangrijk dat het lukt via de borst dan wanneer ze te vroeg worden geboren. Ik bedoel, bij de eerste heb ik hem (vanaf 32 weken) elke voeding die ik aanwezig was in het ziekenhuis, en later thuis elke voeding, aangelegd tot aan zijn uitgerekende datum en hij dronk toen steeds niet voldoende uit de borst (uiteindelijk is het niet gelukt, maar het is wel goed geweest voor de hechting) , het was al met al frustrerend en kostte me erg veel tijd omdat ik ook nog 8-10 keer per dag kolfde daarnaast en dat heb ik straks niet met 3 kleine kinderen. Ik ga wel ontzettend mijn best doen natuurlijk, en misschien lukt het deze keer wel!
    waarschijnlijk ga ik de eerste maand dan wel afkolven,
    maar als het aan de borst lukt dan wil ik het wel zo lang mogelijk volhouden.

17. senna1979

senna1979 Fanatiek lid

3 feb 2006
    1.496
    0
    0
    verpleegkundige op een woongroep voor mensen met e
    Zuid Holland
    Mijn oudste dochter wilde geen bv meer na haar eerste verjaardag.
    De jongste geef ik nog steeds ongeveer drie a vier voedingen per dag (15 mnd).
    En ik ga gewoon lekker door, ik heb niet in mijn hoofd tot wanneer ik dit wil volhouden.

Groetjes Senna

18. Noukie1805

Noukie1805 Bekend lid

4 feb 2009
    665
    0
    0
    Ik heb max 6 weken ingevuld waarvan 4 kolven. Daarna opperde de cb arts nog haar toch weer eens aan te leggen, dit heb ik niet gedaan en daar heb ik nog altijd spijt van. Het kolven hield ik niet langer vol omdat ze erg veel huilde. Hoop het bij een eventuele 2e (veel) langer vol te houden!

19. Gerlinda

Gerlinda Niet meer actief

De oudste kreeg 30 maanden borstvoeding en de jongste (net 2 jaar) drinkt nog steeds :D:D
    Ik ben zwanger en wil er mee gestopt zijn voor de bevalling in september :)

20. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Praat eens met Hanneke (in het stukje boven het jouwe). Die is heel ervaren in het voeden van een tweeling! En met Adi, die heeft zelfs ervaring met een drieling! Ik weet zeker dat ze je goede survivaltips kunnen geven.

Deel Deze Pagina