Hoe lang heb jij gevoed?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door zogelukkig, 15 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoe lang heb jij gevoed?

1. tussen 0 en 6 mnd

2. tussen 6 mnd en 1 jaar

3. tussen 1 en 1,5 jaar

4. tussen 1,5 en 2 jaar

5. tussen 2 en 2,5 jaar

6. langer dan 2,5 jaar (je mag aangeven hoe lang)

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Lijkt me een leuk polletje.

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Gestemd op tussen 1 en 1,5 jaar...om precies te zijn 17 maanden :D waarvan ik de laatste 3 maanden zwanger was. Ben heel trots en blij dat ik het zolang heb kunnen doen.

3. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier nu 20 maanden en we gaan nog wel even door hoop ik.
    Weet dus niet waar ik op moet stemmen. Zal hier denk ik tussen de 2 en 3 jaar zijn.

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Helaas kon ik geen 2x stemmen. Ik tel de borstvoedings periode van Malou en Ruben namelijk altijd apart van de borstvoedings periode van Benthe.

Maar gezien we bij Benthe de 2.5 jaar voorbij zijn, heb ik daarop gestemd. Bij Malou en Ruben was het ongeveer 16 maanden, niet zo heel lang eigenlijk in vergelijking met Benthe. En als ik het van alle drie de kinderen bij elkaar tel, dan is het zeker meer dan 2.5 jaar :).

Liefs Hanneke.

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Maar 2-3 maanden... wie weet bij een derde wat langer?

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.814
    113
    Heb tussen de 2 en 2,5 jaar gestemd, omdat dat nu zo is. Maar als het aan mij ligt gaan we nog wel even door, dus dan wordt het langer dan 2,5 jaar.

7. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    8 maanden, waarvan de laatste vijf maanden gekolft... behalve de ochtendvoeding. Totdat Thijs zelf besloot die ook niet meer te willen, toen vond ik het ook genoeg.

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier 8 weken.. Waarvan aflopend vanaf week 3.
    Ik kreeg de kleine niet aan de borst (vacuumpompbevalling, snel, en geel zien), en ook met hulp lukte het niet. Terwijl ik helemaal op raakte van het kolven-voeden-schoonmaken-ritme. Dus na 3 weken langzaam minder gaan kolven, totdat ik in week 8 de laatste fles BV heb gegeven.

Maar deze keer probeer ik het weer, want de bevalling hoeft niet weer zo heftig te zijn. En dan zou het moeten kunnen..

9. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    bij de eerste 6 weken en bij de 2e 6,5 maand. Mocht ik ooit nog een derde krijgen dan ga ik voor minimaal een jaar!

10. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.419
    443
    83
    Limburg
    Bij de 1e 15 maanden gevoed waarvan een half jaar volledig. Daarna overdag een paar voedingen voor kv gaan vervangen. Na die 15 maanden was het ook voor beiden klaar, Kelsey wou niet meer en ik vond het ook wel welletjes.
    Nu bij de 2e geef ik alweer 2 maanden volledig bv en dat wil ik ook nog wel ff volhouden, hoop ong net zolang als bij nr 1.

11. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Ik heb voor tussen 2 en 2,5jaar gekozen. Ons kleintje is nu 16maanden en we gaan voor de 2 jaar.

12. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    1e een week of 9
    2e tot nu toe 7 maanden

13. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    Ik heb tussen 6 mnd en 1 jaar gestemd. Zoontje krijgt nu ruim 5 maanden bv en ik wil als hij 6 maanden is gaan afbouwen tot 2 voedingen per dag. (om 7u en 19u)

14. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    bij de eerste 9 maanden, toen stopte de bv ivm een nieuwe zwangerschap. (was toen al 3 maanden aan het donderen)

bij de tweede ook 9 maanden. na een maand bijten en proberen afleren was ik er wel een beetje klaar mee.

bij de derde 8 maanden. ze weigerde daarna permanent de borst. daarna nog een maand geprobeerd met aanbieden van de borst en afgekolfde melk, maar madame dronk de flesjes met afgekolfde melk ook niet. zelfs niet waarbij we kv toevoegden, ze wilde alleen kv. dit was nog een heel drama, omdat ze toen nog niet uit een fles dronk en dus 2 dagen geen vocht binnen heeft gekregen, behalve dat wat in de pap en fruithap zat.

bij de vierde hoop ik toch echt een keer een jaar vol te maken. op meer durf ik al niet meer te hopen.

15. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Bij Evy heb ik bijna 8 mnd gevoed.

Roan is 4 mnd en ik geef dus ook alweer 4 mnd bv. Ik ben benieuwd hoe lang ik het vol hou met het werken en kolven erbij.

16. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Heb gestemd, maar geef nogsteeds bv (20 mnd). Ben er wel op voorbereid dat het gaat aflopen tijdens de zwangerschap, maar hoop van niet. Tot nu toe lijkt ze er weinig van te merken, al heb ik beduidend minder produktie.

17. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Ik heb gestemd voor de bv-periode van Lucas, dat was 7,5 maand. De bv-periode van Benjamin was helaas maar 5 mnd. Had graag net zo lang als bij Lucas willen voeden, maar nu ging ik er zelf aan onderdoor. Toch tot het uiterste doorgegaan en trots op beide bv-periodes!

18. dreumesmama

dreumesmama Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.723
    1
    0
    De oudste heeft 13 mnd bij me gedronken. En nu zien we wel tot hoe ver we komen!

19. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Ons oudste meisje heeft 14 maanden bv gehad. En onze jongste 16 maanden. In de toekomst hoop ik die stijgende lijn nog een keer voort te zetten :).

20. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Hier gaan we nu richting de 19 maanden maar echt nog geen eind in zicht. Kan dus niet stemmen. :D
    Ik denk dat we sowieso minimaal de 2 jaar gaan halen, dat was ook mijn doel! En daarna zien we wel, zolang zij het nog fijn vindt, gaan we lekker door.

Deel Deze Pagina