Jammer dat ik niet 2 keuze's mag invoeren, M namelijk meer dan 1,5 en T precies 1,5 jaar ... heb de langste als uitgangspunt genomen
Ja, dat viel mij ook op! Ik prijs elke dag dat ik mijn dochter nog hoor slikken... volgens mij droog ik al best wat op door de zwangerschap, maar 1 borst blijft het aardig doen haha! (leuk onderschrift trouwens JuJu )
Ik vul de poll nog niet in, voorlopig bikkelen we hier door! Evenstar: gefeliciteerd!!!!! Geweldig dat je al zwanger bent!!!
Ik wilde heel graag de 2 jaar halen, maar dankzij mijn nieuwe zwangerschap ben ik een beetje opgedroogd... 22 maanden dus, er komt nu écht niks meer uit .
hier 2,5 jaar de hele zwangerschap door 2 weken voor de kleine meid geboren was wilde meneer niet meer voor het slapen gaan. nu wil hij heeeel af entoe eventjes bij mama drinken maar als dat een keer in de 2 weken is is het veel. de kleine meid hoop ik ook zolang te voeden
Ik heb op 1 tot 1,5 jaar gestemd. Ik geef nog steeds borstvoeding maar ik ga he nu wel echt afbouwen naar twee voedingen per dag. Overdag hoeft het van mij nie meer zo, zoonlief is vaak jengelig als ik in de buurt ben omdat hij vrijwel constant aan de borst wil. Rond het avondeten maakt hij er zelfs echt een drama van. Dat wil ik nie meer, vandaar dat we nu vrij rigoreus een paar voedingen laten vallen. (Op mijn werkdagen gaf ik toch al twee of drie voedingen, dus ik verwacht geen problemen met afbouwen. Als het lukt om het bij twee voedingen te houden, gaan we he misschien wel langer volhouden dan 1,5 jaar. Anders ga ik waarschijnlijk eerder stoppen. Maar dat zien we nog wel!
Heb niet ingevuld, omdat ik nog lang hoop te voeden! Hmm,dit is wel herkenbaar, hoewel minder erg dan bij jou denk ik . Meisje eet ook (nog) minder (dan ze al deed), momenteel. Ik denk dan maar dat het weer een fase is?!
Dat hadden wij hier ook, en dan erg extreem. Het laatste half jaar zaten we regelmatig of 6-7 voedingen (en dan echt voedingen he, niet een paar slokken) tussen 07.00 en 19.00 zeg maar... Ik voelde me daar ook niet prettig bij. Hoewel ik voedde op verzoek (en daar ook echt voor ben) begon ik me soms een beetje te schamen als ik op visite was en madam ging mijn shirt gewoon omlaag trekken... En als we thuis waren telkens weer een voeding willen, ze vroeg echt de hele dag door, als ik aan elke vraag toe zou geven zouden we volgens mij op 15 voedingen zitten ofzo. Ik heb toen samen met mijn man besloten dat we 3 voedingen geven, ochtend, middag en avond en tussendoor kan ze ander eten/drinken krijgen. Was 2 dagen even een beetje volhouden (wat bleek, na 3 x nee zeggen gaf ze het ook gelijk op en pakte ze haar thee bijvoorbeeld..) en daarna was het over. Ik voed nu 2-3 weken 3 voedingen op een dag en vind dit zo wel erg prettig. Ik vind met op verzoek voeden niets mis, en als ze nu ziek is of last van tandjes o.i.d. dan krijgt ze wat ze vraagt, maar ik wilde echt ff dat patroon doorbreken van 20 x per dag vragen en dat was achteraf gezien een eitje.
20x per dag bij 1,5 jaar is ook wel extreem. Hier is het standaard 3x per dag en als hij ziek, zwak of misselijk is loopt dat op naar 5x ofzo, dat is prima te doen.
Ja inderdaad, daar zitten wij nu dus ook op. Ze is nu wat grieperig en vroeg gister een extra voeding ergens rond 11.00 uur en dat vind ik ook prima. Maar we moesten echt ff dat patroon doorbreken want tja ik gaf overal aan toe en het liefst dronk ze de hele dag bij me. 3 voedingen bij 1,5 vind ik idd mooi en als ze nu eens vaker wil is dat ook prima.
Als hij ziek is mag ons zoontje inderdaad vaker drinken. We hebben pas allebei een flinke buikgriep gehad en hij wilde niks eten of drinken. Wat was ik toen blij dat ik borstvoeding gaf zeg! Dat wilde hij namelijk wel. Maar dat getrek aan mij en aan mijn kleding: daar pas ik voor. Ik schaam me er niet voor dat ik bv geef - integendeel!! Maar net als Duchess vind ik het wel genant als hij in het bijzijn van andere ineens z'n mama gaat uitkleden. ik hoorde ook van verschillende oppassers elke keer; "Nu heeft hij de hele middag zo lekker gespeeld. En nu hij jou ziet begint hij te huilen en wordt hij hangerig." dat wil ik niet meer. Bv op verzoek is echt geweldig voor de eerste periode. Zeg maar 9-12 maanden ofzo. Maar ik denk dat naarmate ander voedsel steeds belangrijker wordt het toch goed is om wat af te bouwen en er een soort vast schema in te brengen. Volgende keer begin ik daar dus ook wat eerder mee. Niet dat ik dan met 9 maanden gelijk op drie voedingen wil zitten hoor! Maar ik ga dan wel al eens nadenken welke voeding eraf kan en iets minder aan de vraag toegeven zodat we rond een jaar op hooguit 2-3 voedingen zitten en ik toch meer zelf degene ben die het bepaalt.