bij de eerste geen persweeen en 1.45 uur geperst. 1 klein scheurtje die met 2 hechtingen is vast gemaakt omdat de vk wilde dat met mooi zo helen bij de tweede duidelijk wel persweeen en wel 5 minuten geperst. Geen scheurtje of knip maar een schaafwondje. Geen last van gehad trouwens
Bij de eerste 3 persweeën ,waren een paar minuten. Bij de 2e kwam ze gelijk met de eerste perswee..dus minder dan een minuut...en echte stortbevalling.
58 minuten. Daarvoor al 71 uur bezig. Maar toen ik mocht persen 58 minuten. Hier in het zkh bleven ze zeggen na 1 uur gaan we ingrijpen dus ik bleef op de klok kijken. En toen ik zag dat het bijna 1 uur was heb ik al kracht gezet. Klein beetje ingescheurd 2 hechtingen maar
Bij de eerst iets van 2 uur, daarna gehaald met de vaccuumpomp en bleef ze nog hangen met haar schouders dus werd een spektakel, aardig wat hechtingen ook. Bij de tweede iets van 10 min denk ik Derde was een keizersnede
Bij de eerste 2,5 uur voordat het een keizersnede werd, behoorlijk lang vond ik. Bij de tweede 1,5 uur voor een ks en de derde was een geplande ks.
Bij de eerste nog iets meer dan 2 uur geperst...wel een knip en vacuum gehad maar ook pas op het laatst
Ik heb anderhalf uur geperst voordat Sietse er was. Hij is met de vacuum gehaald ivm foetale nood,het ging steeds slechter met hem,tevens stond de vk op mijn buik te duwen. Heb 1 flinke knip gehad en inwendig wat scheurtjes. Hij kwam er als sterrenkijkertje uit,en was zwaarder dan verwacht met 42 weken.
Volgens de papieren 2 uur en 1 minuut. Daarna knip en vacuüm, toen was ie er zo. Vond het persen goed te doen trouwens, kreeg hem alleen het bochtje niet om.
Eerste 20 min tweede 10 maar dat was omdat de navelstreng om de nek heen zat en die moest doorgeknipt worden anders was ze dr eerder geweest.
Ik weet het niet precies, maar volgens mij wel langer als een uur. Laatst had ik het er ook met een vriendin over en toen we het over persweeen hadden, realiseerde ik me dat ik nooit de aandrang heb gehad om te `moeten` persen. Misschien heeft het daarom ook wel zo lang geduurd.
Bij de 1e heb ik 37 minuten geperst (met als resultaat 1 klein scheurtje) en bij de 2e 6 minuten. Het is dat ik van de verloskundige niet verder mocht persen anders had ik haar er binnen 30 seconden uitgeperst. Bijna niet te stoppen..
33 minuten! Moest eerst ong 20 min op handen en knieen persen en daarna op de rug nog ongeveer kwartier. Alleen paar schaafwondjes gelukkig. Ik heb het verslag gelezen daarom weet ik precies 33 min haha.
Bij de eerste 5 kwartier, de gyn kwam er net aan met de vacuümpomp. Bij de tweede was ik bang dat ik weer zo lang zou moeten persen, omdat zij ook nog een sterrenkijkertje was, maar zij was er in één pers (ik hoefde eigenlijk niet eens te persen).
I. (de tweede dus, waarbij ik niet hoefde te persen), had overigens ook dr handje naast dr hoofd toen ze geboren werd. Maar daar hadden we dus gelukkig geen last van. Ik had alleen maar een klein scheurtje.
Bij nr 1 iets van 50 minuten.. bij nr 2 maar 7 minuten terwijl zij 1,5 kilo zwaarder was dan haar broer. Toch was bevalling 1 veel relaxter dan bevalling 2.