Hoe lang heb jij moeten persen?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door wendy339, 1 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoe lang heb jij moeten persen tot de geboorte?

1. Minder als 15 min.

2. Tussen 15-30 min

3. Tussen30-45 min

4. Tussen 45-60 min

5. Langer als 1uur

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Hier precies t zelfde!
    Er werd gevraagd welke cursus ik had gedaan. (Haha, GEEN!!!)

3X PERSEN, en hij werd ter wereld gelanceerd!

2. Sannebc

Sannebc Niet meer actief

Eerste 1,5 uur, incl knip en vacuumpomp
    Tweede, 10 min, incl knip
    Derde, 2 min, incl knip
    Vierde, 10 min
    Vijfde 4 min

3. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    35 min en helemaal heel gebleven vanonder :)

4. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Ik ben een snelle perser. Bij de eerste nog geen 20 minuten (na twintig uur weeen) en bij de tweede stond er voor de vorm twee minuten op het verslag.
    Helaas gaan bij mij de bevallingen op het laatst zo snel dat ik er een totaalruptuur en subtotaalruptuur aan over heb gehouden..

5. Redrose82

Redrose82 Actief lid

2 mrt 2009
    306
    80
    28
    Vrouw
    Precies 15 minuten vanaf het moment toen de verloskundige eindelijk terug kwam en ik mocht beginnen met persen. Heb 4 persweeën voordat ik mocht beginnen met persen. 1 klein scheurtje aan overgehouden toen.

6. Daydreams

Daydreams Actief lid

31 okt 2010
    270
    1
    0
    Noord-Brabant
    Heb in totaal 3 uur persweeen gehad die ik niet kon wegzuchten. Maar ik moest op mijn zij blijven liggen omdat de beeb niet goed lag en nog moest draaien. Dat heeft ze uiteindelijk gedaan. Toen 1 uur en een kwartier ( van die 3 uur) actief meegeperst op mijn rug. Toen een knip en vacuumverlossing. Haar Handje zat naast het hoofdje en de schouders wouden ook niet goed mee. Ze heeft wel haar sleutelbeentje gebroken.
    En ik ben voorlopig nog niet van de tena lady af ;)

7. Zuss

Zuss Bekend lid

3 nov 2011
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gedurende mijn hele bevalling waren mijn weeën van korte duur, maar kwamen snel achter elkaar. Bij 6cm ruggeprik gekregen die teruggedraaid werd bij 10cm ontsluiting. Eerst geen persweeën, dus moest op eigen kracht beginnen. Daarna kreeg ik wel persdrang, maar mijn weeën waren steeds te kort voor het ritme van 3x persen per wee. Mij is vertelt dat de eerste 30min persen heel goed ging, maar dat ik daarna een uur bezig ben geweest om zoonlief het bochtje om te krijgen. En dat dus voornamelijk op eigen kracht, omdat de weeën niet genoeg 'meehielpen'. Helaas lukte dit dus niet.
    Omdat ik moe werd (al merkte ik dat zelf niet, maar de artsen en mijn man wel) is toen besloten tot een vacuumverlossing. In 3 weeën en dus na 1,5 uur persen was hij er. Uiteindelijk zonder knip (!!!) want er was genoeg ruimte, klein scheurtje in rechter vaginawand en rechter schaamlip. Weet niet precies, maar ergens tussen de 4 en 6 hechtingen. Wel een enorm hematoom, maar die was snel weer weg (en liever een paar dagen ongemakkelijke hematoom dan veel verder uitgescheurd!)...

8. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    38 minuten en dat bij kindje nr 1. Maar ze is wel geholpen met vacuüm. Ik was kapot omdat ik daarvoor dikke half uur die persweeën moest weg zuchten.

9. RoOsjjeh

RoOsjjeh Lid

3 apr 2010
    63
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij de eerste ; 12 min, knipje gehad
    de tweede ; 5 min, niet uitgescheurd niks

10. SuzieQ

SuzieQ Actief lid

28 jan 2011
    395
    0
    0
    Ik heb drie uur persweeën gehad, waarvan ik twee uur heb moeten opvangen. Hartslag van de baby daalde en hij wilde niet goed draaien. Uiteindelijk na twee uur stopten mijn persweeën en kreeg ik weeenopwekkers. Ik heb hem toen in een uur eruit geperst met 2 knippen en een vacuumpomp die ook nog een keer los schoot tussendoor..maar onze kleine man was dan ook 4240gram bijde geboorte, terwijl ze hadden geschat dat ik een kleine baby zou krijgen

11. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Klinkt hetzelfde als die van mij suzieq! Ook nog op de buik geduwd enz.....maar mijn meisje was 3550 dus niet heeeeel erg groot. Maar jij had dus ook gewoon een sterrekijker?

12. Danoek

Danoek Bekend lid

30 nov 2007
    839
    0
    0
    Drenthe
    eerst 20 minuten, maar mijn zoontje zat vast en hartslag daalde. 15 minuten lang alles moeten houden omdat we onderweg naar het zh waren, daarna (toen het weer mocht) is hij bij de eerste wee gelanceerd (en een totaal ruptuur)

13. AtraVim

AtraVim Bekend lid

22 nov 2011
    706
    0
    0
    Bij de 1e 18min. geperst,
    bij de 2e 3 minuten,
    bij de 3e 1 minuut.

14. miepkip

miepkip Bekend lid

22 feb 2012
    930
    0
    0
    Ik heb 1 uur en 3 minuten geperst. Uiteindelijk met een knip is meneer geboren, Zijn hartslagje daalde wat dus het was noodzakelijk en als het met de knip niet zou zijn gelukt was de vacuumpomp eraan te pas gekomen.

15. coon

coon Bekend lid

18 apr 2011
    931
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb een uur geperst maar lukte niet toen hadden ze voor de zekerheid een verdoving gegeven voor als ze moesten inknippen en toen de vacuum pomp hebben ze vier keer mee getrokken en zelfs dat hielp niet .dus uiteindelijk een keizersnede.

16. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Bij de eerste ruim 45 min geperst en uiteindelijk een flinke knip aangezien de kleine te veel ging dippen met zijn hartslag. De tweede 20 min geperst, hij zat nog heel hoog en moest ook echt nog zakken aan het begin. Nu was de schade een ieniminie scheurtje.

17. Jazziepooh

Jazziepooh Niet meer actief

45 minuutjes ongeveer.

18. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    2,5 uur en toen werd hij gehaald dmv de vacuümpomp...pfff wat was ik blij:)

19. Amytje

Amytje Fanatiek lid

7 jul 2010
    1.044
    25
    48
    Vrouw
    Midden Nederland
    Zo snelle actie! :) Niet veel last van naweeën gehad?

20. raspberry

raspberry Niet meer actief

Bij mijn oudste 75 minuten, geen hulp bij gehad van duwen of een knip of wat ook. Wel uitgescheurd, maar goed, dochterlief was dan ook ruim 8,5 pond...
    Bij onze jongste heb ik officieel 1 minuut geperst, maar eigenlijk was het meer dat ik ophield met de persweeen weg te puffen en toen was ze er in -bijna letterlijk- een vloek en een zucht. Die minuut heb ik bij haar nooit gehaald.... ;)

Deel Deze Pagina